מדורי תוכן

אורח חיים - הפרעות קשב וריכוז

חוקרים מצאו כי ילדים בעלי הפרעות ADHD או הפרעות ADD לוקים בליקוי תפקודי של המוח. הליקוי מתבטא בחוסר איזון בין המעבירים העצביים.

מאת
אורח חיים - הפרעות קשב וריכוז אורח חיים - הפרעות קשב וריכוז
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 387

לאחרונה נחשפתי לבעיות של קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. אני רוצה לשתף אתכם בחווייתי, בטיפול ברפלקסולוגיה.

מה הן בעיות קשב וריכוז הידועים כ-ADHD?
החוקרים מצאו כי ילדים בעלי הפרעות ADHD או הפרעות ADD לוקים בליקוי תפקודי של המוח. הליקוי  מתבטא בחוסר איזון בין המעבירים העצביים. הליקוי נמצא בעיקר בקליפת המוח הפרונטאלית – החלק האחראי על יכולת הריכוז, השיפוט, הארגון,התכנון והשליטה על הדחפים. האונה הטמפורלית - בה מאחסן המוח את הזיכרון והניסיון וכן המערכת הלימבית העמוקה - שהיא מרכז השליטה המוחי על מצב הרוח.

מתברר כי הליקוי הינו ליקוי תורשתי, דהיי נו אם יש ילד במשפחה הלוקה ב-ADHD או ADD נוכל למצוא כי גם אחד מההורים לוקה בה.  בדרך כלל האב, והוא יכול לספר כי היו לו קשיי לימוד בשנותיו הראשונות בבית הספר, אך כשגדל היה לאדם מוצלח בתחום עבודתו, אבל הוא אדם המתבטא בצורה גסה, חסר מנוחה וחמום מוח בצורה מפחידה, וברור שהוא תמיד מאשים את מקום העבודה, הבוס וכו'.

הליקוי מתגלה בגיל בית הספר– בגיל 6 אם כי יש הורים המגלים בעיית ADD או ADHD אצל ילדים קטנים יותר - מגיל 3. אם כי קשה לאבחן התנהגויות של ילדים בגיאלי 3-5, ורק הורים רגישים מאוד מגלים זאת ולא תמיד הם צודקים. ההתנהגות בגיל זה הינה התנהגות תוקפנית כלפי ילדים אחרים כאשר הם בגן ואז קיימת ההבחנה של הגננת.

בילדים בגילאים 6 עד גיל 18 האבחון נעשה בבית הספר כאשר המורים נפגשים עם ילדים שפתאום באמצע השיעור החומר לא מעניין אותם, הם מאבדים קשב וריכוז  ואז הם קמים ומתרוצצים בכיתה בלי להרגיש שהם מפריעים. ההפרעה היא גם מבחינה מילולית. צורת ההתבטאות גסה והלשון משתלחת בלי מגבלות. ברור שילדים אלה מאבדים את הזיכרון כיוון שההתנהגות שלהם היא אימפולסיבית. כדי שילד כזה יגיע להישגים הוא צריך השגחה אישית.

ההתנהגות הבוטה של ילדי ה- ADHD מתגלה בכל מקום: בבית, עם חברים בשעת משחקים ובבית הספר.

חשוב מאוד לאבחן את הליקוי ככל שהילדים צעירים יותר מכיוון שיש כאלה שמגיעים לגיל מבוגר ומתפקדים כאבות, אך אינם מסוגלים להתמודד עם חיי היום יום.

האבחון נעשה על ידי ההורים וכן על ידי רופאים המומחים בבעיה. היום קיימת מודעות גבוהה לנושא ADHD כך שגם האבחון מהיר יותר. כמו כן קיים האבחון על ידי פסיכיאטר.

הטיפול הניתן כיום הינו טיפול בתרופות ממריצות כמו אדראל, דקסאדרין וריטאלין (המוכרת יותר), אך יש לה תופעות לוואי כמו כאבי בטן, כאבי ראש, דיכוי עייפות ודיכוי תיאבון. התרופה טובה לארבע שעות ולכן יש להקפיד ולקחת אותה כל ארבע שעות, ואם חלילה מאחרים מעט מתחילה "שמחה" התנהגותית קשה. לאחרונה קראתי בעיתונות שיש תרופה חדשה קונצרטה שעוזרת להתרכז ולהתגבר על בעיות הריכוז ותוקף השפעתה הוא ל-12 שעות. יש מחקרים המוכיחים כי אין התמכרות לתרופות אלה.
יש הסוברים שיש לתת מיד את התרופות כיון שכך הילד הופך למרוכז ויכול להתמודד עם חיי היום יום ביתר קלות, כך שעם ההתבגרות התופעות של ADHD יחלפו כליל.

יש חוקרים הסוברים שמתן תזונה נכונה יכול להועיל לילדים ולבטל את הצורך במתן תרופות. נמצא שללוקים בADHD יש חוסר בחלבונים ולכן מומלץ לצרוך חלבונים הנמצאים בבשר עוף והודו, בדגים, חומוס וטחינה, מוצרי מזון על בסיס סויה. פחמימות החסרות – מתוך תפוזים, גסים אשכוליות, תפוחי עץ וקיווי. שעועית שחורה, לחם מחיטה מלאה. שומנים: שמן דגים, שמן זית אבוקדו, אגוזים ושקדים.

הטיפול בתוספי מזון כולל מולטי ויטמינים, אומגה 3 – מצוי גם בשמן דג, ויטמין E – מנטרל רדיקלים חופשיים ומונע נזקי חמצון, סטרסוף- המקל על מצבי לחץ, להרפיה ולטיפול בהפרעות שינה ומצבי חרדה., ג'ינקו – לשיפור הזיכרון, הריכוז, יכולת החשיבה ומצב הרוח, אדיסין - המעודד הרגשה כללית טובה, מחזק את תפקוד הכבד שעשוי להשפיע על מצב הרוח, ביקומפלקס – לתחזוקת מערכת העצבים והמוח ולסיוע במצבי לחץ.

אין לקחת את כל הויטמינים אלא יש להתאים למצב הילד והסכמת הרופא.
הטיפול בילדים הלוקים ב-ADHD מבחינת הורים ומורים היא הצבת גבולות ברורים מה מצפים מהם. אסור לוותר להם ולתת להם את מבוקשם. אפשר לחשוב גם על תגמול הילדים על שיתוף פעולה עם ההורים והמורים. הילדים גם זקוקים לחום ואהבה, הן מהמורים והן מההורים. ההורים צריכים לדעת לקבל את הילד כפי שהוא ולהתאים את הגישות שלהם אליו.

מכיוון שהיום יש מודעות גדולה לנושא  ה-ADHD קמו קבוצות טיפוליות שונות המנסות למנוע טיפול בתרופות. אני התגלגלתי לאחת מהקבוצות הטיפוליות הללו המטפלת בהורים ובילדים בעת ובעונה אחת. שילבתי טיפול ברפלקסולוגיה בתוספת תרגילי נשימה בטיפול משולב בין ההורים והילדים וכבר מהטיפול הראשון הילדים ההיפראקטיביים שהסתובבו ורצו מסביב לחדר ללא מטרה התיישבו ועסקו ברפלקסולוגיה ולמרבית הפלא הילדים הפכו לילדים שקטים, מרוכזים ומתעניינים. גם ההורים נהנו מהטיפול בכף הרגל ומתרגילי הנשימה ומצאו שהטיפול אינו קשה לביצוע וגם מהנה ולכן הם מעוניינים ללמוד ולהתנסות בטיפול בגם בבתיהם, באופן עצמאי, כאשר מתחילות ההתרוצצויות בבית הכעסים וחוסר הריכוז.

מקווה שתוכלו להיעזר בכתבה זו
הרבה בריאות ואורך רוח
אהבה ומגע

ליצירת קשר ופרטים מלאים על תחיה כהן אביאלי

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 387

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

רפלקסולוגיה, אורח חיים, הפרעות קשב וריכוז, תזונה נכונה, ADHD, תחיה כהן אביאלי
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

רפלקסולוגיה, אורח חיים, הפרעות קשב וריכוז, תזונה נכונה, ADHD, תחיה כהן אביאלי

דרג תוכן עמוד זה

0