מדורי תוכן

רפלקסולוגיה- בגובה כפות הרגליים

רפלקסולוגיה היא תחום ברפואה ההוליסטית (משלימה). המילה 'הוליסטית' נגזרה מהמילה 'whole' (שלם), והכוונה היא התייחסות לשלם, לאדם השלם, לכל חלקיו, כל המרכיבים שבונים את תחושת ה'אני' .

מאת
רפלקסולוגיה- בגובה כפות הרגליים רפלקסולוגיה- בגובה כפות הרגליים
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

בואו נסתכל רגע מגובה כפות הרגליים, מה היא בעצם רפלקסולוגיה? אני מניחה שחלקכם ידע לענות, חלקכם לא ידע, וחלקכם מייד יאמר "foot massage!". למעשה רפלקסולוגיה היא הרבה יותר מעיסוי כפות רגליים.

רפלקסולוגיה היא תחום ברפואה ההוליסטית (משלימה). המילה 'הוליסטית' נגזרה מהמילה 'whole' (שלם), והכוונה היא התייחסות לשלם, לאדם השלם, לכל חלקיו, כל המרכיבים שבונים את תחושת ה'אני' (גוף, רגש, מחשבה, אמונה, אורח חיים, סביבה...). מתוך הבנה שכל אחד מהרבדים הללו יכול להשפיע על השני, כי הרי בתוכנו הכל מחובר, ואנחנו מכלול כל אלה ובכל-זאת אחד.

הרפלקסולוגיה התגלתה מחדש בתחילת המאה הקודמת באירופה, מאז נחקרה רבות והתפתחה, אך יש עדויות לקיומה עוד בעת העתיקה במצריים.

כדי להתחיל בהסבר נביט קודם כל ברובד הפיזי, הגוף. מה תפקידן הבסיסי של כפות הרגליים? הרגליים נושאות אותנו בשבילי החיים, הן מובילות אותנו צעד אחר צעד בדרכים בהן אנו פוסעים, הן אלו שבזכותן אנו 'עומדים על הרגליים', או 'עומדים על שלנו', הן דואגות להישרדות שלנו כשאנו צריכים לרוץ ולברוח, הן דואגות ליציבות שלנו, דואגות שלא 'נאבד את הקרקע', ושומרות אותנו במגע עם 'אמא אדמה'.

יכול להיות שעכשיו אתם שואלים 'מי זאת לעזאזל אמא אדמה?'
בתקופה הקדומה במצריים הביטו ברובדי החיים דרך 4 אלמנטים- אדמה, מים, אש, ואוויר. המים הם הרגשות, האש היא השליטה והיצירתיות, והאוויר היא המחשבה.

האדמה היא היציבות, החומר וההישרדות. הרי האדמה הייתה זו שסיפקה את כל הצרכים של האדם (כמו אמא), היא נתנה ביטחון, קורת גג, פרנסה, וסיפקה מזון.

האדמה היא האלמנט המכיל והמזין.
וכשאני נוגעת ב'הזנה' אני לא יכולה שלא לדבר על שלושת התהליכים הבסיסיים של החיים, תהליכים שבלעדיהם לא היינו קיימים, כל אחד מהם משפיע על השני, כל פגיעה באחד תפגע בסופו של דבר בשני ובשלישי, חוסר איזון שלהם הוא הגורם למחלות, וברפלקסולוגיה משתמשים בין היתר כדי לאזן אותם לתפקוד מרבי.

שלושת התהליכים הבסיסיים הם:
הזנה- קליטת מזון, מים, חמצן, הדברים שנקלטים על ידי החושים, מגע, אהבה, רגשות, אמונות ומחשבות שאנו מכניסים פנימה, האנשים שאנו נותנים להם להיכנס לליבנו, כל דבר שאנו 'קולטים' לתוכנו.

תנועה- הזרימה הפנימית שדואגת לפרק את מה שקלטנו ולהוביל אותו למקומות בתוכנו שזקוקים לו (כמו פרוק המזון והזנת התאים, או הפנמת החמצן), ודואגת גם לפנות מאותם מקומות עודפים שאין להם שימוש או פסולת (כמו פחמן דו חמצני). אותו תהליך מתרחש למשל גם עם מחשבות, רגשות, ואנשים 'מרעילים'.

ניקוז- ההוצאה החוצה. מערכת הפינוי הפיזית והוצאה החוצה של גורמים שכבר לא מועילים לנו, שאין להם שימוש, או שמרעילים אותנו (גם ביטוי מילולי ובכי הם סוג של ניקוז).

מכיוון שכפות הרגליים מחוברות לגורם המזין (האדמה) הן נמצאות במצב של 'קליטה' (הן לא סתם נוטות להיות רגישות לדגדוגים, מערכת העצבים שם רגישה וקולטת), לכן השפעת הרפלקסולוגיה חזקה כל-כך.

כפות הרגליים הן 'מראה' של הגוף ומה שמתחולל בתוכנו, הן שער שדרכו ניתן להגיע לתהליכים הפנימיים של האדם ודרכו אפשר לגעת בהם ולהשפיע עליהם.

איך זה מתרחש?
מכיוון שאנו צועדים על כפות רגלינו, כל גופנו נישא עליהן ומשאיר רשמים (סימנים) בכף הרגל. כף הרגל היא מראה ליציבה שלנו, אך לא רק ליציבה הכללית אלא למצבו של כל איבר ואיבר.

דמיינו את גופכם נחצה לשניים באמצע ומוקטן לגודל של כפות רגליכם, זו ההשתקפות של גופכם בכף הרגל.
וכפי שזה פועל מבפנים זה פועל גם מבחוץ. אם משקל הגוף רושם את רשמי הגוף בכף הרגל, אותו משקל רושם בכף הרגל את הדרך בה גופנו עובר, עבר ומתכוון לעבור, האדמה רושמת את רשמיה גם כן.

עכשיו הפכו את התמונה, הגוף רשם את רשמיו בכף הרגל, אך גם דרך כף הרגל ניתן לרשום רשמים בגוף. כמו שהאדמה והדרך בה אנו עוברים משפיעים עלינו ומעצבים אותנו, כך גם הרפלקסולוג יכול על ידי לחיצות, הנעה, עיסוי וליטוף כף הרגל לרשום רשמים באדם (זוכרים את מערכת העצבים הרגישה והקולטת?).

על ידי רפלקסולוגיה יוצרים הזנה- באהבה, מגע, ותשומת לב (ובכך משפרים את ההזנה בכל חלקינו), יוצרים תנועה- הנעה של כף הרגל עצמה ושחרור הנוקשות בה, הזרמת מערכת הדם והעצבים (וכך יוצרים תנועה בכל מרכיבנו), וניקוז- מנקזים מתח מכף הרגל (ומתח מהגוף והאדם בכלל). ועל ידי עבודה נקודתית בכפות הרגליים משפרים תפקוד של איברים שונים, מערכות שונות של הגוף והאדם בכלל. זו עבודה גדולה על שטח קטן.

טיפול אחד של רפלקסולוגיה יכול להיות פינוק נהדר ורוגע מושלם, אך רפלקסולוגיה היא תהליך, כדי ליצור שינוי יש צורך בזמן. כפי שגופנו וישותנו עברו תהליך (דרך) כדי להגיע למקום ומצב בהם הם נמצאים, לוקח זמן להחזירם למצב של תפקוד מרבי, לשפר את שלושת התהליכים הבסיסיים הללו ולהרגיל את הגוף ועצמנו להשיבם לתפקודם המלא.

רפלקסולוגיה היא כלי רב עוצמה, תהליך מרתק ודרך נהדרת לשפר את תפקודנו הפיזי, לעשות 'שולם' בינינו לבין מכלול חלקנו בכלל, ובין עצמנו לבין גופנו בפרט.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה

דרג תוכן עמוד זה

0