מדורי תוכן

ארבעת היסודות ברפלקסולוגיה

את כף הרגל אנו מחלקים לארבעה יסודות והם: אדמה, מים, אש ואוויר

מאת
ארבעת היסודות ברפלקסולוגיה ארבעת היסודות ברפלקסולוגיה
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

היכרות עם ארבעת היסודות עליהם מבוססת הרפלקסולוגיה

רבות ניתן לכתוב על שיטת הטיפול הרפלקסולוגי ועל הגישה המנחה אותו. שיטה עתיקה זו היתה נהוגה על ידי הקדמונים, ועקבותיה מובילים עד למצרים העתיקה. מקור השם "רפלקסולוגיה" הוא "השתקפות". תורת הרפלקסולוגיה משקפת את הקשר וההשפעה שיש לנקודות ידועות בכפות הרגליים על מערכות הגוף השונות.
הפעם, נתמקד ביחסי הגומלין בין הגוף ונפש כפי שהם משתקפים באמצעות כף הרגל. את כף הרגל אנו מחלקים לארבעה יסודות, כמו באסטרולוגיה, והם: אדמה, מים, אש ואוויר.

אדמה
האדמה מייצגת את החיבור של האדם עם השורשים שלו, השייכות והבסיס. ניתן להגדיר זאת גם כחמשת ה-ב', כלומר: בית, בריאות, בטחון, בנייה ובסיס. הקשר הראשוני שנוצר בין התינוק להוריו הוא למעשה אחד מעמודי התווך ביסוד השורשי. השנים הראשונות הן המשמעותיות ביותר לגבי עיצוב אישיותו של הילד. ברגל, האזור המייצג את הבסיס והאדמה הוא העקב. היפוך אותיות של המילה יביא לנו "בקע" או "קבע". אנו מקבעים דפוסי חשיבה, התנהגות וחינוך דרך קבע, וברגע שחל שינוי בסביבה שלנו או בתפיסת העולם שרכשנו - אזי יופיעו בקיעים שיזכירו לנו כי השינוי הוא תמידי. העקב מייצג את האגן ואת החיבור בין מפרקי הירך לרגליים עצמן.

מים
לאחר האדמה יופיע יסוד המים, שהוא שווה ערך לרגשות, רצונות, דברים מן העבר וכל הנוגע לתחושות בטן כאלו ואחרות. יסוד המים יופיע מעל העקב, והוא מייצג את הבטן ואת איברי הגוף הפנימיים של מערכת העיכול, וכן איברי רבייה פנימיים המצויים בשיפולי הבטן התחתונה כגון רחם, שחלות וחצוצרות, כשמדובר באשה. היפוך אותיות של המילה בטן הוא נבט. ואכן - חיים חדשים יכולים לנבוט ברחם, שלפי מקורות היהדות גם מסמל את שער הרחמים והחמלה. המים הינם מקור חיים ובלעדיהם לא נוכל להתקיים. למים יש דינמיקה של זרימה, וברגע שהזרימה נפסקת אז הם הופכים לביצה מעופשת. כך גם אנו: או שזורמים או שנתקעים. הרגשות משגרים לנו כל העת אותות שמגשרים בין השכל לרגש, בין המודע לתת המודע, והם קיימים בעיקר בתחושות הבטן שלנו, באם נדע להיות מספיק קשובים אליהם.

אש
במעלה יסוד המים קיימת נקודת חיבור, המפרידה מחד ומקשרת מאידך, עם יסוד האש. נקודה זו נקראת מקלעת השמש, או בלועזית - סולר פלקסוס. "סולר" זוהי "שמש" ו"פלקסוס" משמעותו "צמה" ביוונית. כלומר, מדובר בצומת של שמש, בתרגום חופשי. השמש מסמלת לנו חום ואת יסוד האש המתפשט ומשנה גוונים ולהבות. האש - או שהיא מחממת ומכילה, או שהיא מכלה. אזור האש מייצג את הלב והריאות מקדימה ואת אזור השכמות והגב העליון מאחור. זהו יסוד של התלהבות, מלא ביצר, יצירה, תנועה והבעה. ניתן לראות כי אצל אנשים שעברו כיפוף עקב תלאות החיים - בית החזה יהיה מכונס פנימה והנשימה כמובן תהיה קשה יותר עד כדי כך שלעתים יתכנו בעיות נשימה כגון אסטמה או ברונכיטיס, ובגב תראה גיבנת שמגבה על החזית. באם יסוד המים הוא רגש מכונס ואינטואיטיבי יותר, הרי שיסוד האש הוא מוחצן ואימפולסיבי - לחיוב או לשלילה.

אוויר
יסוד האוויר הוא הרביעי במספר, והוא מייצג את הראש ואת החושים, הרוחניות, הריחניות, הראייה על חושית, התובנות, ההבנות וכל המשתמע מנגזרת האינטלקט והביטוי המילולי. לדמיון אין גבולות של זמן ומרחב, וכמו הנשמה שזקוקה לחופש כך גם יסוד האוויר דורש את המרחב המגיע לו. הצוואר מחבר בין יסוד האש לאוויר ובהיפוך אותיות ייקרא אוצר. הוא אוצר בתוכו ידע רב ואפשרות של הנעה סיבובית חלקית של הראש ימינה שמאלה וקצת אחורה. אדם עקשן, לדוגמא, ייתכן שיסבול מכאבי פרקים או מצוואר נוקשה (כמאמר הביטוי "קשה עורף"), מאחר שרק דרך אחת היא הנכונה מבחינתו, ויקשה עליו להבין ולראות גם צדדים אחרים (תרתי משמע). השפתיים תוחמות את הפה ושפה משמעה גם קצה. הלשון לשה את האוכל והמילים, ולכן חשוב מאד להיזהר בלשוננו, כיוון שלמילים יש כוח רב. כשבא רעיון - הוא מתחיל בדרך כלל בבסיס הדברים, אחר כך עובר לעיבוד בצד הרגשי המופנם - משם ממשיך ליצר ולאש היצירה - ועד שהוא מגיע לידי ביטוי מילולי, הוא כבר עובר סינון וצינון. כך שהשפתיים תוחמות גם את המילים. כפי שנאמר – "סוף מעשה במחשבה תחילה". ככל שהאדם מתבגר ומתעדן, הוא שוקל את מעשיו ומילותיו. מיקום יסוד האוויר בכף הרגל הוא באצבעות. 

אלה הם בקצרה ארבעת היסודות והשפעתם עלינו על פי הגישה הרפלקסולוגית.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, רפלקסולוגיה, רוחניות, גוף נפש, רפואה אלטרנטיבית, כף הרגל
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, רפלקסולוגיה, רוחניות, גוף נפש, רפואה אלטרנטיבית, כף הרגל

דרג תוכן עמוד זה

0