מדורי תוכן

מגע מרפא

המגע והתחושה הינם אמצעים לקליטה וליצירת קשר מיידי וספונטאני עם הסביבה.

מאת
מגע מרפא מגע מרפא
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

מהו בכלל מגע? – ניתן לומר בקצרה, שהמגע הוא דרך להפעיל את אחד החושים הפיזיים הבסיסיים ביותר: חוש המישוש, בו טמונה היכולת לחוש את המוצקות ואת ה"גוף" של סביבתנו הדוממת, הצומחת והחיה. המגע והתחושה הינם אמצעים לקליטה המפושטת על פני כל הגוף, אמצעים ליצירת קשר מיידי, ספונטאני ואינטואיטיבי עם הסביבה, ולקבלת פידבק מן העולם הפיזי, שאנו כנשמות והוויות של אור יצרנו לעצמנו.

אחד האלמנטים המרפאים במגע הוא ההתמסרות. בחיבוק אוהב, אמיתי וחם, אנו עוצמים את העיניים ומפנים את הקשב פנימה, אנו נוגעים ומתמסרים, מתוך התחברות אוהבת, ברמה אינטימית, עמוקה וישירה. אנו יכולים להרגיש איך נשמה נוגעת בנשמה דרך הגוף. כך גם היכולת להתמסר לקבלת טיפול במגע, לעצום את העיניים, להרפות את הגוף ולהקשיב פנימה, מאפשרת לנו כשלעצמה לגעת בנשמה ולהתחבר אל מאגרי הריפוי הפנימיים.

עצם היכולת להיפתח לקבל, מגע אוהב ומסור, כוונת ריפוי ותמיכה, קשב וחמלה מאדם אחר, פותחת את הצוהר לקבלת ריפוי מן היקום. הריפוי והאנרגיה מן היקום שרויים כאן כל העת, אך לעתים אנו פעילים ואקטיביים מכדי לשים לב לכך. חושינו מכוונים החוצה לקליטת ההתרחשויות האינטנסיביות של חיינו המתרחשים בקצב מהיר, בעוד שעל מנת לקבל אנו זקוקים להפנות את תשומת הלב פנימה. לעתים קיים קושי להיפתח ממש, להיות מי שאנחנו באמת עם הסובבים אותנו, ואנו מגנים על עצמנו מבלי לדעת זאת באמצעות המסכות של תפקידים שאנו נוטלים על עצמנו, במסגרת תפקידינו המשפחתיים, המקצועיים והחברתיים.

כשאנו נמצאים במפגש טיפולי, ישנה כוונה עמוקה המזמינה אותנו להיפתח, ולהרשות לעצמנו להסיר את המסכות, פשוט להיות, פשוט לקבל.

אנו מצויים פעמים רבות במרוץ מעגלי של עשייה ופעולה, הגעה מהרעיונות אל המימוש שלהם, מן המטרות, היעדים והמטלות אל ההתמלאות שלהם, מן הרצונות ואל סיפוקם. בזמן טיפול אנו יכולים לעצור את המרוץ, מה שמאפשר לנו להיות בהתמסרות ובהרפיה, להתבונן ולפתח מודעות שצופה, קולטת ויודעת את מכלול הרגשות, התחושות והתנועות המחשבתיות הקיימות בהווה. מי שמטפל בנו קשוב כל כך אל התחושות, הרגשות והמחשבות שלנו… תשומת הלב הטיפולית הניתנת לנו יש בה את היכולת לפתוח נתיב או ערוץ לתוך תודעתנו, ערוץ דרכו נוכל להקשיב לעצמנו.

קבלת טיפול במגע משדרת אל ההכרה והתפיסה הרגשית שלנו את המסר המתקן והמרפא החשוב: מסר של אהבה, הגנה וביטחון וקשר אנושי ישיר. לעתים אנו מוצאים עצמנו בחיי היומיום מוקפים במסרים דו משמעיים של אהבה מותנית, יש ואנו נמצאים במערכות יחסים בהן תחלופת הרגשות עצמה מתנהלת כמו בשוק של תן וקח. רבים הם האנשים הנזקקים ומבקשים לקבל דרכנו חיזוק לעצמם ולדעותיהם. הדרישות והבקשות שמופנות אלינו מן הסביבה יכולות להיות רבות ומגוונות, והן משתנות על פי התפקיד שאנו מהווים עבור המבקשים בתוך מארג החברה והמשפחה. לעתים אנו יכולים לחוש בודדים בעודנו מוקפים בני אדם, המדברים אתנו אך אינם מקשיבים לא לנו ולא לעצמם…

העולם בו אנו חיים מלא באינטרסים וצרכים, שהם אמנם חלק יפה, טבעי ואנושי של מעגלי נתינה וקבלה בין בני האדם, אך עם זאת מהווים גירוי ואתגור רב ולעתים בלתי פוסק על המערכת שלנו. כאשר מצטבר עומס, עשויים להיווצר הצורך והמקום לנוכחות של אדם אשר מגיע בכוונה שלמה ובלעדית להיות בשבילנו ולהקשיב לנו. ההקשבה היא לא רק למילותינו ולשכל שלנו, כי אם גם הקשבה עמוקה, תשומת לב ונוכחות קשובה - הקשבה להוויה שלנו.

ניתן לומר כי גם המטפל, המתפרנס מן הטיפולים, הוא אדם שיש לו אינטרס כלפינו כמטופלים. אולם כאשר אנו מעניקים תמורה או תשלום למטפל בעבור טיפול, אנו מבטיחים כי הזמן המוקדש לטיפול יהיה מזוכך ומטוהר מכוונות או אינטרסים אישיים של המטפל, והוא זמן המוקדש באהבה ובמוחלטות אלינו כמטופלים. היותו של האדם שמטפל בנו מישהו שבחר באופן חופשי ומתוך רצון אמיתי את ייעודו ומקצועו כמרפא, מבטיח לנו כי נקבל טיפול ממי שאוהב להעניק מגע ולהעביר ריפוי, עד כדי הקדשת חייו לאמנות הקשב, הריפוי והמגע.

בתוך העולם הנרחב של שיטות הטיפול והריפוי במגע, ישנן כוונות ומבנים מגוונים של ריפוי: כלומר מבני מחשבה ושיטות תיאורטיות שונות שהמגע יכול להתבסס עליהן. ההשפעות הפיזיות, האנרגטיות והנפשיות שיש לטיפולים השונים הן אינסופיות ומגוונות כמגוון האנושות עצמה. בנוסף להשפעות הפיזיות, האנרגטיות והנפשיות קיים גם הפן של ההתפתחות הרוחנית שיכולה לצמוח מתוך טיפולי המגע. ההתפתחות הרוחנית הנובעת מטיפולים במגע היא מיוחדת במינה, שכן, מאחר והיא צומחת מתוך הגוף, היא מעוגנת כבר בחומר, התובנות הרוחניות המגיעות דרך המגע ספוגות ורוויות בתאי גופנו עצמם.

אך כיצד נדע באלו שיטות טיפול ובאיזה מטפלים לבחור? אמנם ישנו שפע עצום של שיטות טיפול, אולם ניתן לומר כי באופן כללי, ישנם שני גורמים עיקריים שניתן להתבונן בהם בתוך התהליך הטיפולי שבין מטפל למטופל בתחום הריפוי במגע. הגורם האחד הוא התכוונות וניתוב הטיפול, המכוונים את התהליך ומעניקים לו משמעות ומיקוד.

האם הקשב יוקדש לשחרור השרירים וזרימת הדם אליהם? אל החופשיות והתנועתיות של עצמות השלד והגידים? אל האנרגיה ואיזונה בין חלקי הגוף השונים? או אל המבנה הנפשי והרגשי המעוגן בדפוסי הגוף? האם ההקשבה וההתכוונות תהיינה אל האנרגיה האחת והמאוחדת של כל הגוף וההילה? אל הייחודיות והאיזון בין תדרי האנרגיה המתבטאים כצבעים שונים או כאנרגיות שונות של היסודות? האם הנגיעה בגוף מחפשת את המרידיאנים - ערוצי האנרגיה או נקודות אנרגטיות? האם אנו מבקשים למלא את החוסר וההזדקקות העמוקה, כמו בשיאצו, למשל, או למצוא את החסימות ולפתוח אותן, כמו בטיפול טווינא או בעיסוי? הכוונה והמטרה שאנו המטפלים והמטופלים יוצרים היא זו שלאורה נראה, נתפוס ונקלוט את מה שמתרחש בזמן המגע. זהו נתיב שאנו יוצרים יחד המכוון את הריפוי אל המקומות אליהם אנו רוצים שיגיע.

הגורם השני החיוני והחשוב בטיפולי המגע הנו החוכמה הטבעית של הגוף.
הגוף ספוג בחוכמה ובתבונה, מן המבנה הפיזי הבסיס ביותר של הדנ"א והתאים, עד לתפקודם ההרמוני של מערכות ואיברים שלמים. הגוף הוא משק פנימי המאזן ומרפא את עצמו. תאי של הגוף הם בעלי מודעות שהיא לא לגמרי מודעת עבורנו. הגוף הוא מעין אוטונומיה פיזית, החיה ויוצרת את עצמה במלוא החדווה ושמחת החיים. הגוף יכול להיות שותף לכוונת הריפוי שאנו מביאים וליעדי הטיפול שאנו מציבים, ויכול גם להציב כוונות, רצונות וצרכים משלו, המומחשים ומדברים אלינו בשפת הגוף, שפתם של הסימפטומים וההתבטאויות הפיזיות. הריאקציות של הגוף והשינויים החלים בו מביאים אלינו שפת מסתורין, המזמינה אותנו בקריצה לגלות את חידותיה וסודותיה.

היכולת שלנו להקשיב בכבוד, סקרנות ובאהבה אל הגוף, מעוררת את היכולת שלנו להיות בהקשבה, בכבוד ובאהבה כלפי כל הווייתנו כולה. מנקודת הראות של זהותנו האמיתית, כהוויות של אור, כנשמות, הגוף מהווה עבורנו משכן על פני האדמה. אנו יוצרים את הגוף ומושפעים ממנו בו זמנית. כנשמות, אנו נולדים מתוך כך שאנו בוחרים להיוולד אל הקיום הפיזי, אך גופנו נולד ונוצר מתוך חוכמת הטבע, מתוך התמזגותם האוהבת של גופי הורינו, מתוך חוכמת הטבע המבקש להמשיך ולהתרבות ולחיות על פני האדמה, לייצר עוד משכנות ומבנים לרוח ולנשמות המגיעות להתארח על פני אדמה זו.

אכן, במגע המהווה משהו פשוט, אינטימי ובסיסי כל כך בחיינו טמונות אפשרויות ריפוי ופתיחה רוחנית עצומות. המגע הוא אמצעי התקשורת הראשון שידענו בינקותנו, עוד בטרם המילים, כהתקשרות של מגע עור לעור, ובתוכו טמון ערוץ מופלא להעברת ריפוי, תובנות ואהבה. הלמידה החווייתית דרך המגע היא לעתים המעמיקה ביותר. בואו נחזור, בחדווה ובהנאה, להקשיב לגופנו, לאפשר לו להחזיר אותנו לכאן ולעכשיו. בואו נחזור ונתמלא דרך המגע באהבה ובחמלה, ונהיה בהתמסרות וריפוי, שחרור והרפיה.
 
ב ה צ ל ח ה !

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, רוחניות, אנרגיות, עיסוי, ריפוי במגע
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, רוחניות, אנרגיות, עיסוי, ריפוי במגע

דרג תוכן עמוד זה

5.00