מדורי תוכן

הכל תלוי במזל ובגורל

אחת הדרכים לבחינת המזל גורסת שקיימת דינאמיקה ברורה שבין שם האדם לתאריך הלידה ויש לייחס לכך משמעות ניכרת. יצחק אהרון מלמד על הזיקה שבין מזל וגורל. ולמי שהמזל לא פוקד אותו הוא מבטיח שהכול ניתן לשינוי

מאת
הכל תלוי במזל ובגורל הכל תלוי במזל ובגורל
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

במסע החיים של כל אחת ואחד מאיתנו אנו נזקקים לאמונה, לתקווה ולעידוד לא פחות ואולי אף יותר, מהסברים לוגיים הבאים מהשכל וההבנה. רצונות, אמונות, פחדים, רגשות וחלומות משפיעים עלינו הרבה יותר מאשר כל הוכחה והסבר מדעיים. מושג האמת תמיד היה יחסי, וההחלטה במה להאמין ולהיאחז תמיד הייתה סובייקטיבית. בנקודה זו נכנסת חכמת הקבלה לחיינו והיא מעניקה לנו את הכלים והשיטה בהם נוכל להיעזר ולהבין את מה שנסתר מעינינו. קרי, הקבלה תפקידה לתאר את החוקיות והסדר שבבריאה והיא מציעה הסבר עמוק ופרטני, אודות כלל תחומי החיים, אותו אפשר להעמיד לבחינה שכלית, לצד זו האמונית, ומאפשרת ניבוי של כלל התופעות בטבע ובחיי הפרט. אותה שיטה מתווה דרך שתאיר את דרכו של האדם באפלת חייו ותספק לו תשובות לדילמות והתחבטויות שונות כמובא בדברי רבא במסכת מועד קטן (כ”ח.): “אמר רבא חיי בני ומזוני לא בזכותא תליא מילתא אלא במזלא תליא מילתא. כלומר, במרוצת החיים האדם דואג על שלושה נושאים עיקריים המרכיבים את טעם ומטרת החיים אשר תלויים במזל והם: בני – ילדים ומשפחה, חיי - בריאות הגוף והנפש, מזוני - פרנסה, כלכלה והצלחה.

ידוע כי אחד האתגרים האנושיים הגדולים ביותר מאז ומתמיד היה השתוקקות האדם לדעת מה צופן לו עתידו ומה מזמן לו גורלו בעולם הזה. חיפושיו אחר מענה לשאלותיו הרות הגורל הובילוהו לתור אחר פתרונות ותשובות שיניחו את דעתו כל זאת מתוך הצורך בתחושת ביטחון ושקט שהם בבחינת לחם חוק לנפש האדם. יש שבוחרים בדרך של אמונה פשוטה, יש העוסקים בחיזוי וניחוש, יש שעובדים את גרמי השמים, יש שעוסקים בפולחן אלילי ועוד.

המכנה המשותף הרחב וההכרחי לכל האמונות הללו הוא אי הוודאות המוליד דחפים, פחדים וספקות המושרשים עמוק בנפש האדם. כך מתעורר לו הרצון לפתוח צוהר דרכו ניתן יהיה להשקיף אל העתיד וכך לנתב, להיערך ולשנות את מסלול החיים. שהרי הדעת איננה סובלת כל אפשרות לחיות חיים בחוסר ודאות אודות העתיד לבוא. כך צצו להן במרוצת ההיסטוריה האנושית שיטות שונות ומגוונות המתיימרות לשלוט במזל, בגורל ולהכתיב את מאורעות החיים בכללותם. בדברים הבאים אציג את אחת העמדות שבחכמת הקבלה ואת דעת המקובלים בראייתם את נושא המזל. שאלות כדוגמת: כיצד אוכל לדעת מהו מזלי, האם ניתן להגביה את כוח מזלי, אם הגורל נקבע מראש היש אפשרות לשנותו ניתנות למענה הולם וראוי בתורת הסוד היהודית.

אחת השיטות המובאות בקבלה, לבחינת כוח מזלו של האדם, מלמדת כי קיים קשר הדוק ומחייב שבין יום הלידה לכוח המזל כאמצעי משפיע על קו הגורל. הירושלמי כתב: "שביום לידת האדם מזלו חזק וטוב" (ר"ה פ"ג, הלכה ח'). אך לא רק יום הלידה חשוב, אף שעת הלידה רבת משמעות ויש הגורסים כי יום העיבור ושעת העיבור טעונים במידע חשוב המלמד על כל מאורעות החיים שנגזרו לו לאדם. ככתוב " בדברי חיים" הכול נרשם במזל כשנולד נולד בו וגם בשעה שנתעברה אימו מלאכי השרת שומעים מאחורי הפרגוד ובא הכרוז לכל העולמות" (פרשת מקץ).

כעת נשאל האם מזל היום משפיע או מזל השעה? בגמרא במסכת שבת (קנו, ע"א) כתובים דברי ר' יהושע בן לוי המסביר כי כל המתרחש תלוי במזל היום של השבוע, קרי בכל יום בשבוע זורם שפע רוחני בעוצמה שונה ולכל יום השפעה ייחודית על תחום מסוים בחיי האדם. בתורת הסוד היהודית נשנו פרקים שלמים העוסקים בענייני גורלות ומזלות והשפעתם המכרעת על איכות החיים. אחד המקובלים הבולטים בתחום המזלות היה ר' אברהם בן עזרא המכונה ראב"ע שהיה בין השאר הוגה דעות ופרשן מקראי מובהק. לשיטתו יש חשיבות תהומית לשם האדם ותאריך הלידה המלא (לרבות שעת הלידה ומצב הכוכבים) העשויים לתת מפת אבחנתית מדויקת אודות גורל ומזל.

לשיטתו של אבן עזרא, קיימת דינאמיקה ברורה שבין שם האדם לתאריך הלידה ויש לייחס משמעות ניכרת לערכים הנומרולוגיים (מלבד לחכמת האותיות המהווה תורה בפני עצמה) המציירים קווי מתאר ברורים ומדויקים מתוך מכנה משותף הכרחי שבין השם ויום הלידה. עוד הוא מוסיף ואומר שכאשר שם האדם (המזל) גבוה מתאריך הלידה (גורל) אזי אמורה להתקיים זרימה אנרגטית קולחת . אך כאשר השם נמוך מתאריך הלידה או אז האדם יתקשה ליישם את רצונותיו ושאיפותיו ועלול להיכשל בחייו. אציין כי בראש ובראשונה כל מפה קבלית צריכה להתבסס בין שאר הפרמטרים גם על שם האם המייצג את שורש נשמת האדם . באם נמצא חוסר איזון בין השם לתאריך הלידה הדבר יצביע על קשיים בנושאים כגון: זיווג, פרנסה, אהבה וכדומה. לכל מי שמוצא בחייו חוסר מזל הפוקד אותו וקשיים סובבים ללא הרף - אל ייאוש! הקבלה מבטיחה כי הכול ניתן לשינוי.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

קבלה, חכמת הקבלה, אמונה, מזל וגורל, תורת הסוד היהודית, קו הגורל, יצחק אהרון
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

קבלה, חכמת הקבלה, אמונה, מזל וגורל, תורת הסוד היהודית, קו הגורל, יצחק אהרון

דרג תוכן עמוד זה

5.00