מדורי תוכן

קבלה - להיות איש מצליח

האם כדי להיות איש מצליח ובעל השפעה אני חייב להיות מושחת ולדרוך על האנשים סביבי? דילמה זו קיימת בעולם כבר אלפי שנים – ותתפלאו לדעת שזה אפשרי!

מאת
קבלה - להיות איש מצליח קבלה - להיות איש מצליח
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

בבואנו לחפש בין דפי המקרא אחר האנשים המצליחים והמשפיעים ביותר עולה דמותו של יוסף הצדיק. סיפור חיי יוסף מציג אדם בעל מגע של ידי זהב. יוסף מצליח בדרכו הייחודית למצות, לכבוש, לפתח כל דבר שעסק בו עד למיצויו המיטבי- הן ברוחניות והן בגשמיות. עדות לכך ניתן למצוא בתורה המציינת את יוסף שלוש פעמים על הצלחתו בכל מעשיו "ויהי ה' את יוסף ויהי איש מצליח", "וכל אשר הוא עשה ה' מצליח בידו", "ה' אתו ואשר הוא עשה הוי' מצליח". אם כן, להצלחתו המסחררת של יוסף אין אח ורע בתורה כולה!

כאשר מעמיקים בסיפור של יוסף ניתן למצוא רמזים דקים ומוצפנים השופכים אור על השתלשלות מאורעות חייו. דוגמא אחת היא כותונת הפסים. מדוע טרח מחבר המקרא לציין דווקא את המילה "פסים" שהרי לכל מילה ומילה בתנ"ך משמעות ועומק ואין מילה שאין מחשבה וסוד המסתתרים בה ובכלל ומדוע היה שונה מאחיו במלבוש? אם כן המילה "פסים" היא ראשי תיבות המגלים את מסע חיי יוסף והם פוטיפר, סריסים, ישמעאלים, מדיינים. יוסף, שנמכר על ידי אחיו, מגיע לאחר טלטולים רבים למצרים, לביתו של פוטיפר סריס פרעה שר הטבחים. מאז בואו של יוסף, מזל גדול ושפע רב החלו עושים דרכם לכל נכסיו ועיסוקיו של פוטיפר והוא לא היסס להפקיד בידיו של יוסף את ניהול כל ענייניו ככתוב: "וַיַּפְקִדֵהוּ עַל־בֵּיתוֹ וְכָל־יֶשׁ־לוֹ נָתַן בְּיָדוֹ:" (לט, ד). כל זה היה בבחינת ירית הפתיחה לבאות. פרעה ששמע על נער הפלא ממנה אותו למשנה למלך ונותן בידיו את מפתחות הארץ כולה ככתוב: "וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל־יוֹסֵף רְאֵה נָתַתִּי אֹתְךָ עַל כָּל־אֶרֶץ מִצְרָיִם: (מא, מא). עד כאן העובדות הכתובות.

חשוב להבין כי על אף הישגיו הכלכליים של יוסף, המעידים ללא ספק על אדם בעל שיעור קומה עצום המשלב בתוכו כישרונות רבים, התורה לא טורחת לספק את תסריט חייו אלמלא היה מסר בדבר. דומה שאחד המסרים אותם ניתן ללמוד רמוזים בפסוקים המתארים את שקרה ליוסף עם פוטיפר. אם נרד לעומקם של דברים נמצא כי התורה מבקשת להדגיש בפנינו את העובדה שפוטיפר היה איש מצרי שחי במצרים - "וְיוֹסֵף הוּרַד מִצְרָיְמָה וַיִּקְנֵהוּ פּוֹטִיפַר סְרִיס פַּרְעֹה שַׂר הַטַּבָּחִים אִישׁ מִצְרִי... וַיְהִי בְּבֵית אֲדֹנָיו הַמִּצְרִי" (לט, א-ב). לשם מה ההדגשה החוזרת שהרי שני פרקים קודם מצוין "וְהַמְּדָנִים מָכְרוּ אֹתוֹ אֶל־מִצְרָיִם לְפוֹטִיפַר סְרִיס פַּרְעֹה שַׂר הַטַּבָּחִים" (לז, לו). חכמת הקבלה מלמדת כי ההדגשה של היות יוסף חי בביתו של איש מצרי באה על מנת לייצר בידול וניגודיות מובהקים בין דרך התנהלותו של המצרי לבין דרך התנהלותו של יוסף. יוסף התגלגל על כורחו למציאות חיים שונה ממה שהיה רגיל, החינוך, הערכים, המוסר ואורחות החיים היו שונים וזרים לו ולמרות כל זאת הוא הצליח לשמור על רמות מוסר גבוהות וערכים שורשיים שלא הסיתו אותו מדרכו. שורשים אלה שצמחו בנפשו גרמו לו לשמור על אמות מידה של הגינות, צניעות ויושרה במקום שבו קל מאוד להסתנוור מההצלחה הפתאומית.

רמתו המוסרית של יוסף באה לידי ביטוי גם בהיותו ממונה על ניהול ענייני מצרים כולה. בסוף פרשת ויגש אומרת התורה: "וַיְלַקֵּט יוֹסֵף אֶת־כָּל־הַכֶּסֶף הַנִּמְצָא בְאֶרֶץ־מִצְרַיִם וּבְאֶרֶץ כְּנַעַן בַּשֶּׁבֶר אֲשֶׁר־הֵם שֹׁבְרִים וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת־הַכֶּסֶף בֵּיתָה פַרְעֹה": (מז יד). מהכתוב נמצאנו למדים כי יוסף היה איש אמונים שהופקד על אוצרות מדינה בעלת עושר עצום ועל אף כוחו ותפקידו הרם הביא את כל הכסף לבית פרעה. המחשבה על לקחת לעצמו, להסתיר ממון, לגזול ולעשות לביתו לא חלפה במוחו, והוא מצליח גם בסביבה זרה לו, על אף שאין לו כל זיקה או קשר תרבותי, אמוני, דתי ואפילו רגשי כלפיה לשמור על ניקיון כפיים ומוסריות אישית וחברתית, אין בכך כדי להסיט אותו מיושרו הפנימי. לפיכך, דרך האמת שלאורה הוא השתית את אורחות חייו ולא הסיט עצמו ממנה היא שזיכתה אותו בתואר צדיק. בל נשכח כי כל אותם ניסיונות שהוא עבר ועמד בהם בגבורה ולא התפתה ונגרר אחר כללי ההתנהגות הנוהגים בסביבה שבה הוא נמצא הם אלה שבזכותם הוא זוכה להביא את הברכה והשגשוג הכלכלי למצרים. לכן כל מעשיו מצליחים, מפני שנעשו על ידו ביושר ובאמונה ומגלים את שמו הטוב ואת כוחה של הברכה הנובעת מטוהר המידות והמוסר הגבוה.

בימינו אנו שומעים, חדשות לבקרים, על שחיתות מוסרית, גניבת כספי ציבור, לקיחה ומתן שוחד ושלמונים, שקרים מפי נבחרי ציבור ועוד שלל מעללים שהיריעה ושאת הנפש קצרו מלהכיל, ולא אחת עומד הפוליטיקאי או איש העסקים בפני הדילמה: האם לשמר את ערכי המוסר על ברכיהם גדלתי והתחנכתי, האם להיות בעל משרה נאמן שלא מכפיש ומכתים את שמו הטוב או להיגרר אחר כללי ההתנהגות והמשחק הנהוגים כיום: הרצון לקבל לעצמי בלבד, שליטת האגו, קשר הון ושלטון, החזק שורד, מניפולציות, גניבות, מזימות וכדומה.

מחשבה זו מביאה אותו לעיתים לנהוג באופן שיש בו זילות מעמדו, פגיעה לא ראויה ואפילו בזויה באנשים הקרובים כמו גם ברחוקים ומכאן מתחיל מדרון חלקלק של חיפוש דרכים יצירתיות, לא כשרות המסוות ומסתירות את טומאת המעשים, לכלוך הידיים ויריקה בפניו של הזולת.

אם כן, יוסף במצרים ראוי שישמש מודל חיקוי לכל איש ובוודאי לכל נבחר ציבור. סיפור חייו מלמד על היסודות המוסריים, החוקיים ואת רעיונות השלום, הצדק, הצדקה והאחריות שנובעת מתוך יושרה פנימית. לעיתים נדמה כי הדבר קשה ואף בלתי אפשרי, אך בסופו של דבר "ברכת ה' היא תעשיר", ודווקא השמירה על הערכים היא זו שתביא את הברכה והשגשוג לכולנו.

מוגש בברכה
ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

קבלה, איך להיות איש מצליח, המדריך להצלחה, כיצד להצליח, הצלחה לפי הקבלה, יצחק אהרון
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

קבלה, איך להיות איש מצליח, המדריך להצלחה, כיצד להצליח, הצלחה לפי הקבלה, יצחק אהרון

דרג תוכן עמוד זה

5.00