מדורי תוכן

קבלה - פירוש חלומות

האם חלומות הם מסרים מתת-המודע, נבואות, עיבוד של חוויות, או עולם דמיוני עצמאי שאינו קשור לחוקי המציאות?

מאת
קבלה - פירוש חלומות קבלה - פירוש חלומות
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

היא יושבת מול הפסיכולוגית שלה, עדיין נסערת מעוצמתם של חלומות הלילה שטלטלו אותה..
אט אט, היא מתחילה לשחזר רסיסי חלומות שעדיין חיים בזיכרונה בחדות ממשית ובתחושות ברורות: "חלמתי שאני עולה על הר גבוה, אבל פתאום האדמה זזה ואני רואה את התהום העמוקה הנפערת ביני ובין צדו השני של ההר. ואז אווירון קטן בוקע מתוך צלע ההר ומתוכו מנפנפים לי לשלום כל האנשים שהכרתי אי פעם ואני רוצה לעוף איתם. אני פותחת בריצה מהירה, תופסת תאוצה, מגיעה אל קצה הצוק, נוסקת מעלה - עפה כמו ציפור..."


עולם לא מודע של חלומות
כמה שאני אוהבת חלומות. כל כך אוהבת, עד שפעם נהגתי לחקור אותם לפרטי פרטים, ולגלות מה טומנים בחובם סמלים כמו אש, מים, תעופה, אדמה רכה, ספר כבד, מטפחת אדומה, נעליים, נחש, בכי, צחוק ועוד.

אני אוהבת את העולם החבוי בתת-המודע. אני מתגעגעת אליו בזמנים שבהם אני שוקעת עמוק מידי, אל תוך העולם הנוקשה, "האמיתי", שסביבי. אין ספק, חלומות, עבורי, הם מפלט יקר ערך שמחלץ אותי מהצפות רגשיות תת מודעות במהלך היום, כשפשוט אין זמן לעצור ולתהות על קנקנן. החלום עבורי הוא תרופה.

כל זה גורם לי לתהות לא פעם, איך זה שבעולם הדמיוני הזה שקיים בתוך מוחי המציאות כל כך צבעונית, מפתיעה, אפשרית, ואילו כאן, בחיים הרגילים, הכל רגיל, קבוע ומקובע?

אז מהו תפקידם של חלומות בחיינו? אנשים רבים מסגלים לעצמם תודעה מיסטית כלשהי, שבה הנשמה יוצאת לשוטט במציאות הרחבה, הבלתי מוגבלת ורואים בחלום כל מיני קשרים והקשרים ל"רוחניות". "ספר הזוהר" מסביר באופן מפתיע, כי חלומות הם דווקא המציאות הממשית שבה אנחנו חיים.

למה הכוונה?

התנקות תת-המודע
החלומות שאנו חולמים בלילה הם, למעשה, "התנקות" של תת-המודע. הקבלה מסבירה שהחוויה של הראייה הויזאולית של חלומות היא תוצאה פיזיולוגית של רגשות, התרחשויות, מחשבות ורצונות שנמצאים בתת-ההכרה.

כל מה שהתרחש במהלך היום ולא יצא החוצה, מפני שהודחק על ידי חוויות יומיומית חזקות יותר, מתגלה בזמן השינה כחוויות משניות. גם הצרכים הפיזיולוגים של הגוף יכולים לגרום להופעת חלומות, אבל בין זה לבין רוחניות - אין שום דבר.

חיים בסרט
לפעמים אנו חולמים חלום שאחר כך מתגשם. מלבד זאת ישנם אנשים שיודעים לפענח חלומות, ולומר על פי החלום, מה תהיה תוצאה של אירוע חשוב שעתיד להתרחש. האם הם נביאים? לגמרי לא, אומרים המקובלים.

הקבלה מסבירה שכל חיינו הם סרט שכבר צולם, ואנחנו רק הולכים ומגלים אותו פריים אחרי פריים, בדיוק כמו בקולנוע. העבר, ההווה והעתיד נמצאים, למעשה, על "משטח אחד", ולכן בהחלט יתכן שתמונות מתוך העתיד יצופו ויעלו מתוך תת-ההכרה בזמן השינה. אבל שוב, אין בכך כל נבואה וגם לא רוחניות לשמה, וכל זה אינו חורג ממסגרת תפיסת העולם הזה.

היינו כחולמים
קודם כתבתי שחלומות לפי הקבלה הם דווקא המציאות האמיתית שאותה אנחנו חיים. נשמע מופרך? אולי, אבל כיום, גם חוקרי הפיזיקה הקוואנטית טוענים שזו האמת לאמיתה. גם המדענים בימינו, כמו המקובלים שטענו כך מאז ומעולם, טוענים שאנחנו לא מסוגלים לקלוט שום תופעה (או צורה) שנמצאת מחוצה לנו, כל עוד לא נמצאת בתוך המוח שלנו צורה דומה לה.

קולומבוס בא והאינדיאנים לא שמו לב
המדענים שיצרו את הסרט "בליפ", למשל, מביאים כדוגמא סיפור ידוע אודות ספינותיו של קולומבוס שהתקרבו לראשונה לחופי אמריקה. האינדיאנים שעמדו על החוף לא היו מסוגלים להבחין באוניות הקרבות לעברם, מפני שה"מודלים" של האוניות לא היו מוטבעים במוחם. רק המרפא של השבט, שהיה כנראה בעל דמיון מפותח, הוטרד מכך שהמים זזים "ללא סיבה נראית לעין". מתוך מאמציו לגלות מה גורם לתנועת המים, הוא הצליח בסופו של דבר לגלות את תמונת האוניות. אותו המרפא רץ אל בני השבט, וסיפר להם על המחזה המוזר שראה, ובזכות תיאוריו הססגוניים הצליחו בני השבט לזהות את ה"בית גדול" שצף על פני המים.

סיפור זה ממחיש היטב את התפיסה לפיה לא קיים דבר מחוץ למוחו של האדם. האונייה שקיימת בתוך ראשו של האינדיאני, היא זו שבונה את תמונת האונייה מחוצה לו. אונייה שלמעשה אינה קיימת כלל.

כלומר, אנחנו תופסים רק מציאות פנימית שקיימת בתוכנו, שהיא כמו החלום. במצב חלום המציאות נראית ומורגשת בנו בצורה ממשית, אך, למעשה, כל התמונות וההתרחשויות החיצוניות, כביכול, קורות רק במוח האחורי שלנו.
וכך, מסבירים המקובלים, קורה גם בחיים.

אבל אל דאגה, אפשר להתעורר מתוך אותו חלום ולראות את המציאות השלמה. ביכולתנו לגלות רובד נוסף, רחב ועמוק יותר של המציאות, אם רק נפתח בתוכנו חוש נוסף, חוש רוחני, "שישי". אז תפתח לפנינו מציאות חדשה לחלוטין, המציאות המלאה.

בביטוי "היינו כחולמים" מתארים המקובלים את תפיסת "העולם המדומה" בו כולנו חיים, עד פריצתנו מהתרדמה אל העולם השלם, האמיתי. אמנם, כרגע אין לנו פשרות לחוש בכך, אבל לאחר שנרכוש ראייה אמיתית של המציאות, נגלה כי הראייה הקודמת הייתה מדומה לחלוטין, בבחינת חלומות ולא יותר.

ובינתיים, כשאנחנו חולמים בלילות חלומות ססגוניים, הרי שמדובר בחלום בתוך חלום. זהו חלום שבא להזכיר לנו שעלינו להתעורר מתפיסת החיים המוגבלת, ולפרוץ לתוך העולם הרוחני שבו הכל אפשרי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

קבלה, רוחניות, תת מודע, פירוש חלומות, קבלה פירוש חלומות, פענוח חלומות
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

קבלה, רוחניות, תת מודע, פירוש חלומות, קבלה פירוש חלומות, פענוח חלומות

דרג תוכן עמוד זה

1.00