מדורי תוכן

מה הייעוד שלי?

אחת התכונות הבולטות והמאפיינות את המין האנושי, היא בקשת הייעוד ומטרת החיים. כל אדם נושא בקרבו את שאלת ייעודו ומטרת קיומו בעולם הזה

מאת
מה הייעוד שלי? מה הייעוד שלי?
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

שאלות כמו מה תפקידי בעולם? למה זה קורה דווקא לי? מה עלי לעשות על מנת להיות מסופק ולחיות בידיעה שמיציתי את יעודי? עולות לא אחת במרוצת השנים ומשכך האדם יציב ויגדיר לעצמו יעדים ומטרות, ובדרכו הייחודית יפעל על מנת להגשים את רצונותיו. לפיכך, תחושת מימוש העצמיות תעמוד בסימן הצלחה או כישלון בהתאם ליישום היעדים. זהו מרכיב עיקרי הבונה את אישיות האדם ומגדיר אותו כאינדיבידואליסט – שאינו זהה לאדם אחר, ללא תחליף ומתקיים כפרט עצמאי ייחודי.

ראיה לכך אנו מוצאים בתלמוד הבבלי שם נאמר: "כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא". חכמת הקבלה מלמדת כי קיים רמז הכרחי באמירה זו הואיל ולכל אדם תפקיד וייעוד מוגדרים. אילו היה פרט מסוים במין האנושי זהה לאדם אחר בהגדרת ייעודו, כי אז לא הייתה משמעות לחייו של אותו אדם. יחד עם זאת המציאות מוכיחה כי לא כולם מצליחים לממש את ייעודם בזוגיות, בפרנסה, בבחירת מקצוע, יחסי חברה וכפועל יוצא הם חיים בתחושות החמצה, תסכול ומרירות.

בדברים הבאים אנסה למפות את קשת ההבנות בנושא ולתת לכם את האבחנות כיצד יש לראות את מכלול החיים בספקטרום קבלי. נתחיל בתיאוריית הצרכים של מאסלו, המסמנת את ההערכה העצמית כאלמנט בעל חשיבות עיקרית הנמצא בראש פירמידת הצרכים האנושיים - אוניברסאליים, כשמעליו נמצאים רק צרכים פיזיולוגיים כמו מזון, מחסה, שינה ועוד המייצגים את המצב המאוזן (הומיאוסטאזיס). אם כן כיצד ניתן להגיע ולפתח הערכה עצמית מתוך הרגשת מילוי וסיפוק אישיים בחברה תובענית ותחרותית הנתונה לחסדי האופנה המשתנה? בעולמנו המודרני האדם בחברה המערבית בונה ומבסס את כבודו העצמי על סמך הישגים חיצוניים שבמרבית המקרים אינם מעידים מאומה על מהותו הפנימית. בכניעתו למול תכתיבי החברה הוא מניע עצמו על מנת להשיג את מה שאחרים יזהו כסמל מעמד בבחינת "מה יגידו ויחשבו אחרים". במקרה שכזה שאלת ההגדרה העצמית וביטוי האני האישי יעמדו בקנה אחד עם המקצוע או הקריירה, ואם הדבר מרשים אחרים מיד מתעוררת תחושה מרגיעה של חשיבות ודיינו בכך. ברם, התמקדות מוטעית שכזאת בהישגים חיצוניים חיש מהרה נוטעת באדם מתח רב מפני החשש מכישלון. הואיל ואם איש לא יתרשם מה יקרה להערכה העצמית, הייתכן כי היא תתמוטט ותקרוס בתוכו והאם אני נכנע ללחצים חברתיים המדירים רגלי מהייעוד הבוער בקרבי.

יובן כי, שינוי הערך העצמי של האדם יכול להתחולל קורה רק כאשר האדם אינו מודע לערכו האמיתי. כאשר ההערכה העצמית של האדם מושתתת על דעתם של אחרים, הרי שהדבר מעיד בעליל על חוסר הכרת הערך העצמי מצד האמת. עצם התמקדות החברה ההישגית בשאלת "מה אתה" (דמות) ולא "מי אתה" (מהות) מפחיתה משמעותית את היכולת שלנו לפתח הערכה עצמית ראויה. מסר שכזה לאדם מציג עמדה חריפה, שאין מקום אחר להערכה עצמית פרט להוכחת הישגים מוחשיים נראים לעין, והדבר יוצר לחץ עצום. הואיל ואין מקום אמיתי שבו האדם יוכל לבטא את עצמו ולתת ביטוי ודרור לנפשו ולמהותו. אם שאלת ההצלחה היא הדרך היחידה לזכות בהערכה עצמית הרי שרבים מאיתנו שכשלו בדרכם לעולם יישארו שבויים בתחושת חוסר הערכה עצמית ואלה שהאיר מזלם וזכו להצלחה לעולם יישארו שבויים בתחושת הפחד שמא היא תאבד. חכמת הקבלה טוענת כי מי שהצליח בחייו, השיג מטרותיו ומילא את ייעודו הוא מי שלא התכחש לתפקידו ולא נכנע לתכתיבים מצד אחרים, שהסיטו אותו מדרכו.

בנקודה זו מתעוררים באדם ייסורים. אותם יש לראות מן הפן החיובי משום שהם נועדו להפעיל לחץ ולעודד את האדם לחזור לנקודת ההתחלה המקורית ולשאול את שאלת התפקיד והיעוד מזווית אחרת וביתר קפידה. אך כשם שההיסטוריה חוזרת על עצמה כך האדם חוזר על אותן טעויות ובהשפעות חיצוניות כגון: תרבות, חברה, אופנה וכדומה הוא שוב סוטה מדרך האם ומהפתרון האמיתי ותחושת הייסורים מתעוררת וגואה בו ביתר שאה. וממילא הוא עלול למצוא את עצמו חוזר לנקודת ההתחלה ולכאוס מוחלט. וכך חוזר חלילה אותו תסריט אינספור פעמים, עד שהאדם מגיע למצב שבו הוא נלחץ לפינה משולל כל יכולת להשתחרר מתחושת חוסר האונים האופפת אותו.

למי שחש הזדהות עם הכתוב אומר כי ניתנה לנו האפשרות והיכולת לשנות מהותית את מסלול החיים ולזכות להצלחה רבה.
 רוצים לדעת כיצד? אם כן, חכמת הקבלה מסירה את הלוט מבעד לסודות ומגלה, כי התשובה המרכזית לכל השאלות היא אחת - פרט למציאות הפיסית בה אנו שרויים, הנחווית בחמשת החושים. עלינו להכיר, להרגיש ולחיות את הרובד הרוחני העמוק המצוי בתוכנו אך נסתר מעינינו. לדעת לראות ולהבין את עולם הסיבות לכל מה שמתרחש איתנו כאן ועכשיו ולהבין כי הבריאה מתנהלת מאז ועד היום, על פי חוקים מוחלטים שאם האדם יטה עצמו ללמוד אותם ולחיות על פיהם אזי הוא יוכל להיות במצב אקטיבי משפיע ולא במצב פסיבי מושפע, ללא כל יכולת לשנות את איכות חייו. ובמילים אחרות, מהם הכללים "במשחק החיים" שעלי לאמץ על מנת לשפר את מצבי ולזכות לעליית מדרגה של שפע רוחני וגשמי כאחד. למי מאיתנו לא אבדה פעם הדרך, לא עמד בדילמה קשה ונזקק ליד מכוונת ועצה טובה וחכמה, כאן נכנסת חכמת הקבלה לתמונה. היא מעניקה לאדם את מפת החיים הייחודית לו ומלמדת במדויק כיצד יש לפעול ומה לעשות על מנת שנדע טוב יותר מה נכון לנו ומהם השבילים המוליכים אל עבר חיי שפע, איכות ושלווה נצחית.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

קבלה, תורת הקבלה, ביטחון עצמי, מה הייעוד שלי, יצחק אהרון
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

קבלה, תורת הקבלה, ביטחון עצמי, מה הייעוד שלי, יצחק אהרון

דרג תוכן עמוד זה

0