מדורי תוכן

השם לא אשם

הקבלה גורסת כי שם האדם מהווה את הכלי היסודי המקשר אותו בין העולם הגשמי לעולם הרוחני. יצחק אהרון בודק את תופעת שינוי השמות, מה עומד מאחוריה והאם באמת יש לכך השפעה על חיינו.

מאת
&השם לא אשם השם לא אשם
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

ביהדות מייחסים משמעות עמוקה ועוצמה אדירה לשם האדם. חכמי הסוד לימדו כי ככל שהשם יהיה איכותי יותר כך תהיה השפעתו חיובית על המזל המלווה את האדם בשנות חייו בעולם הזה .לכן לא פלא שזהו אחד התחומים הנחקרים, המעניינים והמסתוריים ביותר בתורת הסוד מאז ומעולם. ובכן כיצד ניתן לייחס לאותיות כוחות רוחניים? והאם קיימת משמעות לאותיות המצטרפות לתיבה היוצרת את השם?

חכמת הקבלה מלמדת כי העולם הזה כמו עולמות עליונים נברא בכוח הדיבור ע"י אותיות לשון הקודש אשר שימשו כלים ביד היוצר בבואו ליצור את עולמו. עשרים ושתיים אותיות השפה העברית משמשות מעטפת לאנרגיה רוחנית עליונה הזורמת דרך צינורות שפע ייחודיים לכל אות והם אלה המשפיעים על האדם ממרומים. העוצמה הטמונה בשם הפרטי מתקבלת מכמה מסלולים היונקים ממוקדי כוח שונים. אותה עוצמה גולמית מקורה בשילוב ובצירוף האותיות לכדי צליל זיהוי ברור הנקרא שם האדם ועל כך ארחיב.

הקבלה גורסת כי שם האדם מהווה את הכלי היסודי המקשר אותו בין העולם הגשמי לעולם הרוחני. איכות השם משפיעה ישירות על המזל המלווה את האדם בשנות חייו בעולם הזה. אחת השיטות הנפוצות והנכונות לבחינת מזלו של האדם היא עפ"י ניתוח השם הפרטי ושם האם בלבד. שם האב אינו משמש פקטור בכוח המזל הואיל והאם לבדה מייצגת את שורש נשמת האדם. בעניין זה יש להבחין בין השיטה הנומרולוגית ובין השיטה הקבלית. הראשונה עוסקת בהמרת אותיות למספרים, לרוב בשיטת הצמצומים, ובכך מראה קווים כלליים אודות בעל השם ותו לא. השיטה הקבלית עמוקה הרבה יותר ועוסקת בבחינה יסודית של הכוחות המרכזיים (אלפבתיים ונומרים) השולטים בחיי הפרט לרבות שעת הלידה (חסד או דין), יום הלידה בחודש העברי ועוד. גם לאותיות המרכיבות את תיבת השם, למיקומן,לצירופן, לניקודן ולסדר הופעתן השפעה עצומה על האדם.

לצערי הרב, בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה גואה של שינוי ו/או הוספת שמות לכל אלה הנמצאים במצוקה. "יודעי דבר" קובעים נמהרות כי שינוי השם הוא המפתח המבטיח גאולה ומזור לכאב, מבלי לתת מחשבה שנייה על שינוי דפוסי חשיבה, פעולות שעל האדם לעשות מתוך לקיחת אחריות אישית על תוצאות מעשיו ועד לתיקון המידות. כתוב בגמרא- "ארבעה דברים מקרעים את גזר דינו של אדם- צדקה, צעקה (כלומר תפילה), שינוי מעשה, ושינוי השם".

אנשים רבים אימצו את הרעיון הטמון בגמרא הזו, אבל לא תמיד באופן הכרונולוגי. קרי, הם שועטים קדימה וממהרים לשנות את שמם כי זו הפעולה הקלה לביצוע מבין ארבעת הדברים, אך לאמתו שם דבר כוונת הגמרא היא ששינוי השם הוא הדבר האחרון שצריך לעשותו. אם לאדם יש בעיה בריאותית או כלכלית כלשהי, אם הוא עדיין לא מצא את זיווגו או כל סיבה אחרת המטרידה את מנוחותו, את מי מאשימים? את שמו, כמובן. האדם הוא יצור עצל ואגוצנטרי הנמנע ממאמצים ומחפש לעצמו קיצורי דרך להשגת מטרותיו, אך לא כך הדבר בעולם הרוחני. שהרי קל מאוד להאשים את שם האדם במזל הרע, כי החלפת השם כרוכה במאמץ מזערי לידע את הסביבה בשם החדש אך פרט לכך, הדבר כמעט ואינו כרוך בקשיים נוספים. מספיק שמשנים את השם הגאולה בדרך והכול בודאי ישתנה לטובה. לכן אין זה פלא שמרבית האנשים שנגעו בשמם המקורי נותרו באותה מדרגה כבעבר ודבר לא השתנה. אדרבא, תחושת חוסר אונים אופפת אותם ותסכולים רבים פוקדים אותם דווקא בשל רמת הציפיות הרבות שתלו בשינוי המיוחל שלא מגיע ולעיתים קרובות המצב אף מחריף, כי השם שניתן כלל לא מתאים לשורש הנשמה.

אותם נומרולוגיים או מאחזי עיניים שממליצים לאנשים לשנות את שמם, מתבססים ברוב המקרים על שברי ידיעות, חידודי לשון, על הערך המספרי של האותיות, על גימטריות שונות, מבלי להבין שצרוף של אותיות בלשון הקודש יש לו משמעות מאוד רוחנית מסוימת שאינה קשורה בהכרח לערך המספרי של האותיות, כמובא בספר יצירה משנה א'.

ברצוני לומר כי החלפת השם דורשת זהירות מרבית ושיקול דעת עמוק. הואיל ומדובר בהחלטה גורלית העשויה לחולל שינויים דרמטיים בחיי הפרט. יתרה מכך כל שינוי בשם, ואפילו שינוי מזערי בסדר הופעת האותיות בתיבת השם, אסור שיעשה כלאחר יד ובהתייעצות עם מי שאינו מוסמך לכך. ההשפעה עלולה להיות הרסנית וכמוה כברכה לבטלה. יובן למעיין בנאמר, כי אינני שולל כלל את ההנחה והקביעה לעניין שינוי שמות כשצריך. אך שינוי שם באבחה אחת ובאופן גורף לכולם זוהי תופעה מגונה שיש להלחם בה עד חורמה.

לסיכום, חכמת הקבלה מייחסת משמעות עליונה לשם האדם ולעוצמה המצויה בו. ומלמדת כי בשם הפרטי מוצפנים כוח המזל, תכונות אופי והשפעות על מסלול החיים. פריצת הצופן והבנת הזרימה הרוחנית באותיות השם הפרטי הינם נחלתם הבלעדית של מקובלים המגלים את הפרטים העמוקים ברובד הנסתר אודות האדם ומזלו. כאמור, בדיקה קבלית עמוקה משרטטת באופן מדויק את מהות האדם ומזלו. היא מעניקה המלצות ברורות ופתרונות נפלאים בתחומים כגון: זוגיות, פרנסה, קריירה וכו'. וזאת על מנת לשפר משמעותית את איכות החיים. אנו נמצאים בימי טרום שנה חדשה והם בבחינת התחדשות הנפש. קבלו ממני עצה טובה, התבוננו באומץ פנימה לתוככם, תקנו את הדרך, כבשו את האגו ותיווכחו לדעת במהרה כי השם לא אשם.

מוגש בברכה

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook &Add to your del.icio.us &Digg this story &StumbleUpon &Twitter

עוד באותו נושא:

קבלה, חכמת הקבלה, זוגיות, תורה הקבלה, משמעות השם, יצחק אהרון
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

קבלה, חכמת הקבלה, זוגיות, תורה הקבלה, משמעות השם, יצחק אהרון

דרג תוכן עמוד זה

5.00