מדורי תוכן

הגנה מעין הרע

קנאה היא יצר חזק ביותר והיא עלולה לגרום לנזקים גדולים - איך להסיר עין הרע

מאת
הגנה מעין הרע הגנה מעין הרע
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

הגנה מקנאה והגנה מעין הרע מעסיקה רבות את חוכמת הקבלה. תורת הקבלה רבה לא מעט לעסוק בקנאה מצד מקרובים והפגיעה שהיא יכולה לגרום. לשיטתם של המקובלים, ההקפדה יכולה להוביל לרצף בעיות חמורות בחייו של האדם ועל כן ישנה תפיסה המחייבת התגוננות ולעיתים אף ביצוע פעולות ממשיות שיש בכוחן לסלק את מיידית את המכשולים והחסימות הנגרמות כתוצאה מהסתכלות לא אוהדת הפוגעת באדם.

מי מאיתנו לא עצר לרגע והרהר אחר משמעות חייו ושאל מהי הדרך הנכונה שבה עלי ללכת, על מנת להצליח. שאלות נשגבות עלו במחשבה,לרוב הן נותרו ללא מענה מספק והובילו לעבר מבוך של ספקות ותהיות. שלל האמירות, התיאוריות, הניסוחים והשיטות המודרניות מנסים לספק תשובות לכל דורש בניסיון לפצח את הקוד המגדיר נכונה את הדרכים להצלחה בחיים. שפע הדעות נפגשות לרוב בצומת מחשבתית עמוסה מסועפת ולא מאורגנת ולפיכך תחושת הבלבול והתסכול גואים ואין מושיע. אם כן, מאין מגיעה אותה תחושה טבעית ואמיתית כל כך המחייבת מענה לשאלת תכלית ומטרת החיים. לכאורה, היה ניתן לומר כי הידיעה שאנו מרכז העולם,נזר הבריאה, שליטים מוחלטים בכל החי והמצוי סביבנו היא התורמת לכך. אולם, נראה כי אנו עוסקים בנושא שאיננו לוגי במהותו אלא עובדה יסודית מוצקה המצויה בכל אדם באשר הוא, המייחדת ומבדילה אותו משאר הנבראים.

אחת התכונות המייחדות את המין האנושי היא הייעוד והמטרה. כל אדם נושא בקרבו מאז שחר ילדותו את שאלת ייעודו בעולם הזה. הוא יציב ויגדיר לעצמו יעדים ומטרות ובדרכו הייחודית יפעל על מנת להגשים את רצונותיו. משכך, תחושת מימוש העצמיות תעמוד בסימן הצלחה או כישלון בהתאם ליישום היעדים. זהו מרכיב עיקרי הבונה את אישיות האדם ומגדיר אותו כאינדיבידואליסט – שאינו זהה לאדם אחר , ללא תחליף ומתקיים כפרט עצמאי ייחודי.

במסע החיים של כל אחד ואחת עולה לעיתים התחושה האישית כי אבדה לנו הדרך ושהכול עומד במקום. אין התקדמות, תחושת קיבעון ועיכובים אופפים כערפל והמזל נראה מתרחק מאיתנו. נראה כי ככל שנרדוף אחריו יותר כך יגדל המרחק. הפרנסה בדוחק, על אף שהשקענו מאמצים,אין רווחים כלכליים,שלום הבית בסכנה, הזיווג המיוחל מתעכב,הקידום נעצר והרגשת ייאוש משתלטת על כל חלקה טובה. הרגשת התסכול מתגברת ככל שנעשים ניסיונות סרק להיחלץ מסבך הבעיות וכלום לא קורה! מיד מתעוררת התחושה כי אין טעם לנסות להטות את הכף ולשנות את רוע הגזרה. האדם שוקע במרה שחורה מחכך בראשו ושואל למה זה קורה לי? האם פעלתי כשורה ובכל זאת משהו, מעין כוח נסתר ושלילי, אורב לי ומרע את מזלי? הייתכן כי עין רעה מצד אנשים חוסמת אותי? התעוררות לשאלות אלו חשובה מאין כמוה ומהווה מצפן לגילוי הדרך הנכונה להצלחה. המציאות מוכיחה כי כאשר קורים לאדם דברים חיוביים לשביעות רצונו, לא עולה בו השאלה למה ואיך הדברים מסתדרים. אך כאשר הדברים נעשים למורת רוחו חלה התנגשות בעוצמה עם רצונותיו, וכדי לשפר את מהלך העניינים עליו לחזור אחורנית בזמן ולנסות להבין מדוע הוא לא קיבל את מבוקשו. האדם לא תמיד מסוגל להבין בשכלו שמאחורי כל תופעה, מובנת או בלתי מובנת, ניצבים כוחות איתנים בלתי נראים לעין בשר אשר פועלים עלינו בכל רגע והם אלה שיבטיחו הצלחה או כישלון.

חכמת הקבלה מלמדת כי לכל דבר גשמי קיימת מקבילה רוחנית ובמילים אחרות כל פעולה שנעשה נעוצה ומשרשת תחילה בכוחות רוחניים. מכאן נדע כי קיימת קורלציה בין עולם הרוח לעולם המעשה והמזל המלווה אותנו חיוני להגשמת המטרות שהצבנו. כמאמר חז"ל : אין לך עשב מלמטה שאין לו מלאך מלמעלה שמכה אותו ואמר לו גדל" (בראשית רבה,י',ו').

מרבית האנשים הטוענים לחסימה או עיכוב במזלם חשים בנפשם, באופן לא רציונאלי, כי נפגעו בעין רעה. חלקם אף יודעים להצביע ממי נפגעו ומתי. עין רעה" במושגי חז"ל היא תכונה נפשית המבטאת יחס עוין לסביבה, ובמונחים מודרניים עכשוויים ניתן לכנותה- צרות עין,חוסר פרגון וכדומה. הוגי היהדות לדורותיהם מסבירים שההשגחה העליונה משפיעה על מצבו של האדם בהתאם למעשיו ומעמדו המוסרי. לרוב כף הדין מוטה לצד החסד ודנים את האדם לכף זכות. אך כאשר אדם מקנא באדם אחר, הוא מעורר עליו את מידת הדין כאומר "מדוע שפר עליו מזלו ומגיע לו לזכות ביופי, עושר, חכמה וכדומה" וכך על ידי ביצוע של "משפט" עלול להיחרץ דינו של האדם הנשפט להיפגע ולהרעת מזל. כלומר, המקנא שיכול להיות אדם קרוב-חבר,שכן, ואפילו בן משפחה חומד בלבבו את הצלחת חברו ומעורר עליו עין רעה שגוררת אחריה מסכת ייסורים שתקשה על האדם להשתחרר מכבליה. לפיכך פועל יוצא של השפעה שכזאת הינו נזק מהותי בפרנסה, בזיווג, בהצלחה ובבריאות.

הקבלה מלמדת את האדם שיעור חשוב כיצד עליו להישמר ולהתגונן מפני בעלי עין רעה עד כדי הימנעות מוחלטת ממנה ככתוב: אף על פי כן מי שנופל לשם, אפשר למצוא לו הצלה לצאת משם עד אשר בקצת ימים יחזור ויזרח לו אורו יתברך".(ל.מ. ס"ד). באם הנכם חשים עיכוב בלתי מוסבר במזלכם, דברים אינם זורמים כשורה, הרגשה כללית רעה מלווה אתכם, ישנן התחלות טובות ומיד אחריהן מגיעה נפילה כואבת. אל תרימו ידיים ותאמרו "אין לי מזל". אינני מקבל כלל את הקביעה הזאת כלל ועיקר. דעו כי בקבלה ישנן דרכים מוכחות לצאת מחושך לאור גדול ותיווכחו לראות במהרה שיאיר מזלכם , תזכו לכל הישועות ויתמלאו כל תאוות ליבכם לטובה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

חכמת הקבלה, הסרת עין הרע, יצחק אהרון, הגנה מקנאה, נגד עין הרע בבית
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

חכמת הקבלה, הסרת עין הרע, יצחק אהרון, הגנה מקנאה, נגד עין הרע בבית

דרג תוכן עמוד זה

5.00