מדורי תוכן

שירי לפיד

רפואה סינית לבריאות שלמה

מאת
שירי לפיד שירי לפיד
לקבלת יעוץ אישי משירי לפיד התקשרו בכל שעה: 072-2285487

שירי לפיד - רפואה סינית לבריאות שלמה. שירי לפיד, בעלת שתי קליניקות באזור ת"א, מומחית לרפואה הסינית.

אל עולם הרפואה המשלימה הגיעה לפני כשש עשרה שנה. את תחום הרפואה הסינית המסורתית- TCM החלה ללמוד לפני שתיים עשרה שנים, אליו הגיעה עם רקע טיפולי קודם בטכניקות שונות הקשורות לפילוסופיה ולרפואה הסינית, אשר רכשה בשנים שקדמו ללימודי הרפואה הסינית המסורתית.

שירי פועלת כיום בשתי קליניקות פרטיות וכן במסגרות נוספות, בהן שני בתי חולים שונים. מתמחה בבעיות גינקולוגיה ופריון האשה והגבר, בעיות אורטופדיות ונוירולוגיות. מטפלת במחלות אוטואימוניות, אונקולוגיה, בעיות כאב, רפואת ילדים, הפרעות שינה, בעיות עיכול, דרמטולוגיה (עור), נפש ועוד.

היכן רכשת את השכלתך המקצועית ובאיזה שיטות את מתמחה?
"אני בוגרת 'מכללת רידמן' לרפואה סינית וקודם ללימודי שם, למדתי במספר מסגרות אחרות בארץ. לפני לימודי הרפואה הסינית, למדתי שיאצו, אקופרסורה (הטיפול דומה לדיקור סיני ההבדל הוא, שנעשה בו שימוש בהפעלת לחץ אצבעות על נקודות הדיקור במקום דיקור במחטים ולכן מתאים במיוחד לילדים), דמיון מודרך בטכניקה המכונה 'אאוטוג'ניק טריינינג'. שיטה זו, מבוססת על שימוש באוטו-סוגסטיה ובה המטופל לומד בהדרכת המטפל, לרפא את בעיותיו ההרפואיות ולאזן את גופו". 

באיזה כלים נוספים את משתמשת כיום בטיפולים שלך?
"רוב השיטות שבהן אני מטפלת, משתלבות ומשלימות אחת את השנייה. אני מתאימה את אופן הטיפול והכלים בהם אני בוחרת לטפל, בהתאם למצב המטופל ולבעיה המטופלת. במצבים רבים אני בוחרת לשלב צמחי מרפא, לעיתים טווינא (פיזיותרפיה סינית), מניפולציות מתקנות (בדומה לכירופרקטיקה), דיקור יפני, דיקור על פי שיטותיהן של ד"ר טאן ומאסטר טונג ודיקור ראש (קרקפת) בשיטה המכונה YNSA. זו האחרונה, מניבה תוצאות מצוינות בטיפול בבעיות נוירולוגיות, אורטופדיות, מצבים של שיתוקים וכאבים כרוניים, שלא מגיבים לטיפולים אחרים. 
אני מתמחה בשיטותיו של דר' טאן, והייתה לי הזכות להיות בין ראשוני תלמידיו של המורה אילן מגדלי אשר חי בארה”ב ומגיע לארץ מפעם לפעם להעביר סמינרים בנושא.
קצת על הדיקור היפני שהוא התמחות נוספת שלי - באופן עקרוני, ניתן לומר שזוהי טכניקת דיקור עם התבוננות מודרנית על בעיות ומצבים רפואיים ושיטת הפעולה והאסטרטגיה הטיפולית שונה מעט מהדיקור הסיני המסורתי, על אף שמושתתת גם היא על עקרונות הרפואה הסינית. 

הדיקור היפני שונה מהסיני מבחינות שונות, ביניהן, מיקום חלק מנקודות הדיקור, תפקודן של נקודות דיקור רבות, עבודה אינטנסיבית יותר באמצעות מוקסה (צמח הלענה הסינית אשר מובער או מחומם מעל או ישירות על גבי נקודות דיקור). ההתייחסות האנטומית והתפקודית לאיברי גוף שונים נעשית בטכניקה זאת, בדרך יותר מודרנית. 
ההתמחויות שלי כיום, הן בתחום הגינקולוגיה והפריון, YNSA, אורטופדיה ונוירולוגיה, שיטותיהם של ד”ר טאן ומאסטר טונג, דיקור יפני ולצד אלו, אני מטפלת כבר מספר שנים בחולי סרטן במסגרות שונות, כולל בבתי חולים".

כיצד מתבצע האבחון ברפואה הסינית ומה הוא כולל?
"המפגש הראשון בין המטופל לביני, כולל תשאול מקיף הבנוי משאלות הנוגעות לתפקוד מערכות הגוף השונות ומאפשר קבלת מידע רב ככל האפשר על מצבו הפיזיולוגי ומצבו הנפשי של הפציינט.

שיטות אבחון נוספות המתבצעות ברפואה הסינית, הינן אבחנת לשון ואבחון דופק.
אבחנת לשון נעשית על ידי התבוננות בלשון. הלשון משמשת כמפה המשקפת את מצב איברי הגוף.
אבחון דופק - לקיחת דופק המטופל משתי הידיים. דרך המספקת אינפורמציה על אספקטים רבים במכלול הגוף והנפש. 

אבחנת הלשון הינה בדיקה חיונית וחשובה ברפואה הסינית.  מאחר והלשון הינה האיבר הפנימי היחיד שניתן לראותו גם כלפי חוץ. הלשון הינה איבר גמיש ונתון לשינויים במבנהו וצבעו ועל כן, תופעות רבות אשר מתרחשות בתוך הגוף, באיברים הפנימיים, עשויות להתבטא גם בה. בהתאם לכך, נוכל לראות למשל, שאדם אשר סובל מרמת המוגלובין נמוכה (אנמיה), יהיה, בעל לשון חיוורת. לאדם אשר סובל מחולשה תהיה לשון רופסת. אצל אדם הסובל מהצטברויות נוזלים, בצקות וכד', נראה לעיתים קרובות לשון תפוחה בעלת לחלוחית ברמה עודפת. לשון אדומה ויבשה תצביע על מצב של חום ויובש פנימי. אדם שבגופו יש מצבור גדול של ליחה, לשונו תהיה בעלת שכבת חיפוי לבן או צהבהב (בהתאם לסוג או אופי הליחה או הלחות בגוף) וכך הלאה.

אבחנת הדופק ברפואה הסינית, גם היא משמעותית עד מאוד. בשיטת אבחון זו, ניתן לזהות מצבים של חוסר איזון הקיימים אצל המטופל באספקט הפיזי או הנפשי. ברפואה הסינית, הדופק נלקח משתי הידיים, ב 12 עמדות דופק שונות והאבחנה נקבעת עפ”י פרמטרים שונים. פרמטרים אלו ברפואה הסינית, כוללים לא רק את קצב פעימות הדופק, אלא גם איכויות שונות אחרות אשר מתבטאות בדופק ואינן מוכרות לנו מלקיחת הדופק ברפואה הקונבנציונלית. 

המידע הכללי שנאסף במפגש הראשון, מיועד למציאת שורש הבעיה וקביעת אבחנה מדויקת למצבו הרפואי של הפציינט.  הרפואה הסינית אינה מפרידה בין הגוף הפיזי לנפש ומתייחסת לאדם כמכלול שבו גוף ונפש הם שני היבטים המשפיעים זה על זה ועל כן, כאשר אנו ברפואה הסינית אומרים שהשאיפה בטיפול היא איזון “הגוף”, ההתייחסות באופן טבעי הינה גם למצב הנפש. כך למשל, הגישה הטיפולית באדם המתלונן על כאבי ראש, לא תהיה רק ע”י בחירת נקודות דיקור הפועלות באופן מקומי לשיכוך כאב הראש, אלא תשאף לזהות את הגורם להתפתחות כאבי הראש אצל אותו מטופל, גורם שיכול להתגלות אף בפן הנפשי ותטפל בו. כאשר המקור לחוסר האיזון, שהינו הגורם לכאבי הראש יטופל, בעיית כאבי הראש תיפתר ותמנע הישנות וחזרה של אותם כאבים. ניתן אם כן לומר, שמטרת האיבחון ברפואה הסינית, היא בעיקרה זיהוי מקור הבעיה וטיפול בו, על מנת שניתן יהיה להביא לריפוי, זאת לעיתים, לצד טיפול סימפטומטי ישיר שיאפשר שיפור באורח חייו של המטופל בטווח המיידי. פרמטרים נוספים שיש לבדוק אצל מטופלים המגיעים לטיפול במסגרת הרפואה הסינית, הם תזונת המטופל, הפעילות הגופנית שמבצע המטופל או שנמנע. איכות ומשך שנת הלילה, אורח חייו והרגליו של המטופל וכמובן מחלות הקיימות ברקע, נטילת תרופות והיסטוריה רפואית ומשפחתית. לאחר הכרת מצב ופעילות מערכות הגוף, זיהוי הגורם וקביעת האבחנה, ניתן לקבוע את האסטרטגיה הטיפולית ולהתחיל בתהליך שיביא לתוצאות הטובות ביותר."

תוכלי לתת דוגמה?
"נחזור לדוגמה של כאבי ראש ומיגרנות. הסימפטום יכול להתרחש עקב מגוון סיבות: לחץ דם נמוך, כאבי ראש סמוך לתקופת המחזור אצל נשים, לחצים ואורח חיים מתוח, תזונה לא נכונה, מחלות ברקע, טראומה פיזית או נפשית בעברו של המטופל, שימוש בתרופות מסויימות, שינה לא איכותית ובכלל, אורח חיים לא נכון ולא בריא ועוד.

מאחר והסיבות האפשריות רבות, יש צורך לאבחן באופן יסודי, על מנת לזהות את הסיבה המדוייקת אשר גורמת להופעת כאבי הראש אצל כל מטופל ומטופל ולטפל בהתאם.
כל מקרה מטופל לגופו ועל כן, שני פציינטים עם אותה אבחנה מערבית (קונבנציונלית) כגון מגרנות, עשויים לקבל טיפול שונה זה מזה ברפואה הסינית". 

האם ניתן לחוש בהקלה כבר לאחר טיפול אחד או יש צורך סדרת טיפולים?
"לאחר גיבוש התהליך הטיפולי מתחילים לעבוד. במקרים רבים (אך כמובן שלא בכל המקרים), ניתן לראות ירידה בכאב כבר לאחר הטיפול הראשון, אך טיפול אחד ואף שלושה טיפולים, במרבית המקרים לא יספיקו על מנת לפתור מחלה ממושכת. חשוב לציין שטיפול בבעיות כרוניות עלול לקחת זמן והתוצאה תלויה גם בהיענות המטופל לטיפול, אשר כוללת, הגעה לטיפולים בזמנים שנקבעו, מידת יישום ההנחיות שמקבל המטופל מהמטפל ומתייחסות לביצוע שינויים הנדרשים באורח חייו ותזונתו. למשל, ביצוע תרגילים ופעילות גופנית לפי הנחיית המטפל, חשובים מאוד ברוב המקרים, כאשר מדובר בבעיות אורטופדיות וכך הלאה.

על אדם הפונה לקבלת טיפול במסגרת הרפואה הסינית, להבין שעליו להתייחס לתהליך ברצינות ולהישמע להוראות המטפל המקצועי אליו הגיע. אלו יאפשרו מתן טיפול נכון ויעיל שמטרתו להביא להחלמה ממצבי חולי ובעיות רפואיות שמהם הוא סובל.    

מוכנים? צאו לדרך, בהצלחה ורפואה שלמה!

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285487
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על שירי לפיד

לקבלת יעוץ אישי משירי לפיד התקשרו בכל שעה: 072-2285487

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

רפואה סינית, שירי לפיד
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן







מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

רפואה סינית, שירי לפיד

דרג תוכן עמוד זה

0