מדורי תוכן

יעל אפלבוים כליף – פלדנקרייז ושיטת שלהב Child'Space לתינוקות וילדים עם עיכוב התפתחותי וצרכים מיוחדים

תנועה בהנאה

מאת
יעל אפלבוים כליף – פלדנקרייז ושיטת שלהב Child'Space לתינוקות וילדים עם עיכוב התפתחותי וצרכים מיוחדים יעל אפלבוים כליף – פלדנקרייז ושיטת שלהב Child'Space לתינוקות וילדים עם עיכוב התפתחותי וצרכים מיוחדים
לקבלת יעוץ אישי מיעל אפלבוים כליף התקשרו בכל שעה: 072-2285461

במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי אנחנו שמחים לראיין את יעל אפלבוים כליף.
יעל אפלבוים כליף מהוותיקות בתחום הפלדנקרייז וה- Child'Space בארץ. כיום יעל עוסקת בהוראה וטיפול בשיטת פלדנקרייז וכן בליווי והעשרה התפתחותית, בשיטת "שלהב – "Child'Space. לתינוקות והוריהם (על בסיס התיאוריה של פלדנקרייז).כמו כן, מכשירה מדריכים בשיטת שלהב – Child'Space

מאז שיעל א. כליף זוכרת את עצמה, היא תמיד הייתה בתנועה. במשך שנים רבות עסקה במגוון רחב מאוד של פעילות ספורטיבית, תנועה ומחול ואף לימדה במשך כ - 30 שנה חינוך גופני בבי"ס תיכון תלמה ילין לאומנויות.

כמטפלת, ומורה לתנועה התפתחותית בשיטות: שלהב -Child'Space   ופלדנקרייז יעל תוכל לסייע לכם למצוא את הדרכים לפתרון הקשיים, להגברת המוטיבציה,לשיפור התפקוד היומיומי, לשכלול היכולת, לריפוי  עצמי, להצלחה, לתחושת השג וסיפוק, להתפתחות, לחיוניות וביטחון עצמי".

הורים לתינוקות
האם יש לכם היסוסים לגבי התפתחות תינוקכם?
התינוק בוכה לעתים קרובות? מתקשה באכילה/יניקה? לא מתהפך? לא זוחל? חושש לקום לעמידה או ללכת ללא תמיכה?
רוצים להנות מגידול  הילדים ומכל שלב התפתחותי שהם חווים?
רוצים לקבל הדרכה וליווי כיצד ליצור את התנאים המאפשרים התפתחות תקינה ובטוחה לילדכם ?
מעונינים לשפר את התפקוד היומיומי? להיפתר מכאבים? נתקלת בקשיים מוטוריים? נשימה,שינה, יציבה ויציבות ועוד...)
אשמח להעמיד לשירותכם את כל הניסיון והידע שצברתי בשיטת "שלהב "Child'Space-  ובשיטת "פלדנקרייז".
המכנה המשותף בין שתי השיטות, שלהב ופלדנקרייז הוא, שתהליך הטיפול, הלמידה וההתקדמות מתבצעים באמצעות תנועה ללא מאמץ וללא שימוש בכוח, בדרך חוויתית של ניסוי, טעיה,  חקירה, הקשבה לגוף, למידה והנאה.  בשתי השיטות ניתן להגיע לשכלול היכולת ומימוש הפוטנציאל האישי מכל מצב נתון ומכל נקודת התחלה.
הרחבת הרפרטואר התנועתי בפלדנקרייז ובשיטת שלהב ישמש את הגוף לביצוע איכותי ויעיל של פעולות, לזיהוי הקושי מינקות אצל תינוקות ומציאת דרכים ופתרונות לקושי,  לתנועה קלה וחופשית יותר, להתפתחות תקינה, ולמניעת  כאבים, נזקים מצטברים ומגבלות בתפקוד  היומיומי בכל גיל.

את מטפלת בילדים ותינוקות, למי את יכולה לעזור?
"בשיטת Child'Space אני מסייעת במציעת פתרונות לתינוקות וילדים עם  קשיים בהתפתחות מוטורית, תחושתית, חברתית, רגשית, קוגניטיבית,א-סימטריה, קשב וריכוז ובכך עוזרת להם להתקדם,לסגור פערים ולבנות את אבני הדרך ההתפתחותיות באופן יעיל ותקין.
אני מטפלת גם בילדים עם צרכים מיוחדים: נכויות שונות,שיתוק מוחין (CP), היפוטוניה, היפרטוניה וכו'.
כל זאת על גירוי משחק והנאה. שמה דגש מיוחד על הדרכה  ביצירה וחיזוק הקשר בן הורה וילד שהוא משמעותי ביותר להתפתחות התקינה. השיטה אינה פולשנית ומניבה תוצאות טובות מאוד 

בקליניקה שלך את מטפלת גם בבני נוער ומבוגרים?
" בהחלט, בעזרת שיטת פלדנקרייז אני מטפלת בבני נוער ומבוגרים הנתקלים או סובלים מאי נוחות כרונית וכאבים שונים: פיברומיאלגיה,כאבי צוואר, כאבי גב, כאבים בחגורת הכתפיים, כאבי מפרקים, כאבי רגליים. פלדנקרייז מעולה גם לבעיות נשימה, אורינטציה, שיווי משקל, קואורדינציה ועוד...לשכלול היכולת וריפוי עצמי באמצעות תנועה, הקשבה לגוף ופיתוח המודעות  העצמית.  
שיטת פלדנקרייז מתאימה לכל גיל כי היא משפרת כול מצב נתון. תופעת לוואי נפלאה, היא שינוי דרך החשיבה וההתנהלות לנקודת ראות חיובית, עובדה שמקרינה ומשפרת במידה רבה את איכות החיים".

מה זה פלדנקרייז?
"שיטת "פלדנקרייז" הינה פעילות גופנית נעימה המתבצעת בתנועות קלות ועדינות – בגבול היכולת האישית, במטרה לשפר את הגמישות וקלות התנועה, להרחיב את הרפרטואר התנועתי ולשכלל את היכולת והתפקוד היומיומי:  למנוע נזקים גופניים מצטברים, להחלים מפציעות שונות, תאונות, בעיות אורטופדיות (כאבי גב צוואר, חגורת כתפיים, ברכיים, מפרקי ירכיים כפות רגליים ועוד...)להקלה על כאבים כמו פיברומיאלגיה,דלקות פרקים, ניתוחים אורטופדים, לשיפור היציבה, שיווי המשקל, הקואורדינציה והביטחון העצמי.

את השיטה אני מלמדת בשתי דרכים:
1. בקבוצות  - לכל הגילאים
2. באופן פרטני –שיעורים טיפוליים במגע - לאלה שזקוקים לכך מבחינה בריאותית ואינם מעוניינים או יכולים להשתלב בקבוצה.
מעניקה שיעורים טיפוליים אישיים לכל הגילאים- מבוגרים בני נוער וילדים.
מלמדת שיעורי פלדנקרייז בקבוצות ברמת גן גבעתיים ותל אביב."

מהי שיטת "שלהב –"Child'Space?
את השיטה פיתחה דר' חוה שלהב.
זוהי שיטה לליווי והעשרה התפתחותית לתינוקות, על בסיס התיאוריות של דר' משה פלדנקרייז.
מתוך ההנאה שלי בעבודה עם ילדים ומתוך התובנות שלי כמורה ותיקה בבית ספר וכן, כמטפלת ומורה בעלת ניסיון רב בשיטת פלדנקרייז, התרכזתי והתמקצעתי בעבודה עם תינוקות וילדים,
זוהי שיטה מדהימה לתינוקות, בדרך של הנאה באמצעות הנעה, משחק וגירוי כל מערכות החושים ניתן לעזור לתינוק להגיע להתפתחות תקינה ולעזור לתינוקות עם עיכובים או קשיים שונים לבנות את אבני הדרך ההתפתחותיות במרחב האישי שלו ובקצב שלו.

איך הגעת לתחום זה?
"גדלתי בקיבוץ נצר סרני. הייתי ילדה מאוד ספורטיבית וניצלתי כל הזדמנות שהייתה לי, לעסוק בתנועה, אם זה שחיה, באלט, התעמלות מכשירים, אתלטיקה ועוד. מגיל 12 עד ליום עזיבתי את הקיבוץ טיפלתי בבית הילדים בתינוקות ופעוטות.
כשבגרתי והייתי צריכה להחליט במה אני רוצה לבחור כמקצוע לחיים, התלבטתי בין חינוך, פסיכולוגיה וחינוך גופני (שלמעשה יש קשר בין כולם).
היות שהקשר שלי והאהבה לילדים  ולתנועה היתה כבר משחר נעורי, חשבתי שכמורה לחינוך גופני בבי"ס אוכל לממש את כישורי במקצוע שאני באמת נהנית ומאמינה בחשיבות שלו ובתרומתו המשמעותית לכל אחד.
סיימתי את לימודי ההוראה בסמינר הקיבוצים כמורה לחינוך גופני, שם נחשפתי לראשונה לשיטת פלדנקרייז שהעבירה מורה מופלאה בשם חוה שלהב.
חוה הייתה בשעתו תלמידה ואסיסטנטית של דר' משה פלדנקרייז.
הרגשתי שהשעורים בשיטת פלדנקרייז הקלו מאוד על כאבי הגב שהיו לי  בשעתו ונתנו לי הרגשה מאוד טובה ונינוחה. כבר אז ידעתי שבבוא היום אלמד גם הוראה בשיטת פלדנקרייז.
לאחר כעשר שנות הוראת החינוך הגופני בביה"ס, נרשמתי ללמודי הוראה וטיפול בשיטת פלדנקרייז.
הזרז העיקרי בעיתוי הזה דווקא, שהשפיע עלי להרשם ללימודי השיטה היה בני בן השלוש שסבל מבעיות אורטופדיות ברגלים - כאלה שהצריכו כנראה ניתוח בעתיד.
לא רציתי להגיע איתו לניתוחים ולקחתי אותו לשיעורי פלדנקרייז באופן פרטני.

לאחר כשנה, ברירת הניתוח כבר לא עמדה על הפרק – המצב של בני השתפר. יותר מאוחר הוא היה אלוף אזורי בקפיצה לגובה ואף אומן תקופה מסוימת לתחרויות אתלטיקה בנבחרת ישראל."

ואיך המשכת משם?
"הבנתי את עוצמתה של שיטת פלדנקרייז שהפכה עם הזמן לעיסוקי העיקרי. התחלתי ללמד בבית הספר את השיטה ונוצר מצב שתלמידים לא יושבו יותר בצד בשל מגבלות שונות כמו אסטמה ובעיות אורטופדיות למיניהן. הכיתות היו מלאות עד ארבעים תלמיד ורובם מתוך בחירה אישית. במשך הזמן הם למדו ליהנות יותר מעצמם, מגופם ומהיכולת התנועתית שלהם. תלמידים שנרתעו במשך שנים משעורי חינוך גופני נהנו להשתתף בשיעור הפלדנקרייז ובעקבות השיעורים האלה הביצועים השתפרו.

במשך שנים של צפייה באותם תלמידים, חשבתי שאם הנערים והנערות האלה היו מקבלים, בליווי הוריהם, הדרכה תנועתית בשנה הראשונה לחייהם – כשכול מערכות הגוף מתהוות, כשהמרכיבים היסודיים של התנועה והאורגניזם נרקמים ונבנים, הכול אולי היה יכול להיות בשבילם, אחרת. היו  לא מעט  תלמידים שנתקלו בקשיים מוטוריים כמו: סרבול, עקמת, נשימה, קואורדינציה, שיווי משקל וכדומה, היו גם קשיים אחרים כמו בעיות קשב וריכוז, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון ועוד... ברמות כאלה ואחרות. ואכן, באחת משנות השבתון שלי ( שנת 2005)שוב למדתי אצל מורתי דר' חוה שלהב והפעם, את שיטתה - שיטת שלהב – Child'Space .
מאז אני מלווה אותה כאסיסטנטית בכירה ובנוסף,מנהלת קורסים להכשרת  מדריכים בשיטתה".

מה היתרון בשיטת שלהב-Child'Space?
"היתרון בשיטה הוא, שניתן לזהות את הקושי כבר בשנת החיים הראשונה של התינוק ואז לטפל בזה, עוד לפני שהוא יוצר לעצמו תבניות הרגליות שאחר כך קשה יותר להתפטר מהן. זאת שיטה לתינוקות בריאים וכמובן לכאלה שיש להם עיכוב התפתחותי: (לא מרים ראש, לא זוחל, לא מתיישב, לא נעמד...סרבול, היפוטוניה, היפרטוניה, שיתוק מוחין או כל קושי אחר שעלול לעקב התפתחות). כפי שנאמר – השנה הראשונה היא השנה הקריטית והיא חלון ההזדמנויות לשינוי ושיפור בסיסי של המרכיבים היסודיים של התנועה. בדרכים הייחודיות של השיטה אפשר לקדם תהליכי התפתחות בהנאה ולא מתוך כפייה".

היום, אחרי שנים רבות בעבודה בתחום, מה לדעתך הוא סוד ההצלחה שלך?
"סוד ההצלחה לדעתי הוא קודם כל החוכמה הדרך והגישה שבשתי השיטות השזורות זו בזו.
בנוסף, העבודה שלי, שהיא עבודה בתנועה המבוססת על נקודת יציאה ממקום חיובי, לימוד של התייחסות אישית מתוך הקשבה  לצרכים המיוחדים של כל תינוק ותינוק. לימוד תוך מודעות והנאה, אופטימיות ואמונה רבה שבכל דבר אפשר למצוא את נקודת ההתחלה שנוח וקל להתחיל ממנה ומשם - השמים הם הגבול. להתמקד ב 'יש' – להתחיל מהקל והנוח במקום להתמקד בקושי ולשמחתי הרבה, זה עובד בכל הגילאים".

זה באמת אפשרי בכל מצב?
"כן. תמיד אפשר לשפר ולהתקדם כי הרי הכול בחיים הוא יחסי. גם אדם אחרי אירוע מוחי שמשותק בחלק מגופו ומצליח להזיז כל פעם עוד משהו מגופו בדרך איכותית יותר ולתקשר טוב יותר עם הסביבה, משפר את חייו לאין ערוך. גם ילד עם שיתוק מוחין שמצליח לשבת מול מחשב וליהנות מהיכולת שלו להניע את העכבר כדי לתקשר עם הסביבה משפר את איכות חייו ושמחת החיים שלו. כל שיפור קטן יש לו משמעות ענקית. שיטת פלדנקרייז עוזרת לכל אחד לשכלל את התפקוד המוטורי בחיי היום יום. זהו מסע מרתק של גילוי הגוף והנפש כאחד, שמעניק יכולת הקשבה לגוף, תוך כדי תכנון של תנועה מודעת. התנהלות זאת של הבנה ותכנון התנועה בדרך בה כל אברי הגוף משתפים פעולה מבחינה אנטומית ופיסיולוגית לצורך ביצוע הפעולה הרצויה, יוצרת איכות חדשה בחיי היומיום, מעצימה את היכלות בכל התחומים והביטחון העצמי, מפחיתה עייפות, מונעת כאבים מרגיעה מאוד וסוללת דרך להצלחה לסיפוק והנאה".

איפה את מלמדת/מטפלת?
פלדנקרייז לקבוצות -  בתל אביב, גבעתיים ורמת גן.
פלדנקרייז – טיפולים פרטניים –ברמת גן ובתל אביב.
ליווי התפתחותי  לתינוקות באופן פרטני –ברמת גן.
בנוסף, מנהלת חינוכית בקורס להכשרת מדריכים לליווי התפתחותי בשיטת שלהב..... בחיפה – "קורס שלהב צפון" – ניתן להרשם ללימודי הקורס. הלימודים הם לימודי תעודה.     

מה המוטו שלך בהוראה ובטיפול?
"אני מאמינה:
- שפעולה תקינה ויעילה תשחרר מכאבים, מלחצים נפשיים ומאי נוחות כרונית.
- שתנועה קלה ונעימה, ללא כאב וסבל המבוצעת במתינות  בסבלנות ובהקשבה לגוף, תאפשר למידה התפתחות והצלחה.
- שהכרת הגוף באמצעות תנועה  תשכלל את היכולת ותשפר את איכות חיים.
- שהתחלה מהמקום הבטוח – הקל והנוח תאפשר לכל אחד בדרכו שלו למצוא את הדרך להנות מגופו ומתנועתו. ותגביר את המוטיבציה.
- שהתנועה מעוררת את הגוף, מחדדת את החשיבה, החוסן הנפשי ומרוממת את הרוח.
- ששיפור היכולת התנועתית בכל גיל יגביר את הביטחון העצמי, ייתן סיפוק רב, שימחת חיים וחיוניות.
- שברגע שמעמיקים בדברים הקטנים,אפשר להגיע עם כל אחד – מתינוק ועד בוגר,לדברים מדהימים
- שיפור קטן עשוי ליצור תפנית משמעותית בחיי כל אחד מאיתנו.
- כל אחד יכול מקטן ועד גדול, -אל תגידו מחר שלא יהיה מאוחר.
- אם לא תחשבי שהתינוק מבין הוא לא יבין- צריך להאמין שהוא מבין והוא יבין.
- צריך לדעת לזהות את הקושי כמה שיותר מוקדם  ולמצוא את המקום המוכר, הבטוח, הקל והנוח                                       
- שממנו אפשר להתחיל לטפל. ללא איום, פחד או רתיעה יש לאן לשפר ולהתפתח כשמתרכזים רק בקושי, זה מתסכל ועלולים להישאר תקועים ללא התקדמות."

לסיכום, הורים לתינוקות אתם יכולים להעצים את הקשר עם ילדכם, לעזור לתינוק/ת איפה שיש קשיים.
כמטפלת, ומורה לתנועה התפתחותית בשיטות: שלהב -Child'Space ופלדנקרייז יעל תוכל לסייע לכם להפחית את הכאבים, לרפא את מה שכואב, למצוא את הדרכים לפתרון הקשיים, לשיפור התפקוד היומיומי, לשכלול היכולת, לריפוי והתפתחות, להצלחה, לתחושת השג וסיפוק, חיוניות וביטחון עצמי.

מוזמנים להצטרף לקבוצות או לקבוע טיפול פרטני.
מוזמנים ליצור קשר.
מוזמנים להצטרף לקבוצות הפלדנקרייז שלי או לקבוע טיפול פרטני בשיטת פלדנקריי
הורים לתינוקות וילדים, הנכם מוזמנים לקבוע פגישת יעוץ והדרכה לילדיכם בשיטת להב – .Child'Space.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285461
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלרטנטיבלי 

מידע נוסף על יעל אפלבוים כליף

לקבלת יעוץ אישי מיעל אפלבוים כליף התקשרו בכל שעה: 072-2285461

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

יעל אפלבוים כליף, פלדנקרייז, ליווי התפתחותי, תהליכי התפתחות, תפקוד מוטורי, דימוי עצמי, שיטת שלהב
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן







מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

יעל אפלבוים כליף, פלדנקרייז, ליווי התפתחותי, תהליכי התפתחות, תפקוד מוטורי, דימוי עצמי, שיטת שלהב

דרג תוכן עמוד זה

5.00