מדורי תוכן

בייבי יוגה - יוגה לילדים

הבייבי יוגה נולדה בסוף העשור הקודם. זוהי שיטת תרגול המושתתת על עקרונות היוגה, יסודות העיסוי, ההתפתחות התנועתית של התינוק והקשר בין ההורה לתינוק, אשר יוצרת תקשורת שונה וייחודית בין השניים

מאת
בייבי יוגה - יוגה לילדים בייבי יוגה - יוגה לילדים
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

 יוגה- חיבור, איחוד, איזון. חיבור בין גוף נפש ותודעה. חיבור עם העולם.
תינוקות נולדים יוגים. הם מקבלים ונותנים אהבה ללא תנאי, הם נושמים דרך האף. הם מרוכזים ברגע הזה. לתינוק, בשונה מהמבוגר, אין עניין בעבר או בעתיד. תינוקות חווים את הרגע. הם מרוכזים ונוכחים בחוויה ובפעילות באופן מלא מבלי שמחשבתם נודדת. תינוקות מתרגלים תנוחות  יוגיות שונות מהרגע בו הם מתחילים להניע את גופם. הם מתרגלים פיתולים, קוברה, כלב, חתול, יונה, ישיבת לוטוס ועוד. כשתינוקות מתחילים לזחול הם משתרשים עם כפות הידיים וכשהם מתחילים ללכת הם משתרשים עם כפות הרגליים על מנת למצוא איזון. לרוב תינוקות עובדים באופן מאוזן ויפעלו באופן שווה לשני הכיוונים. אם כך הדבר מאיפה נולדה הבייבי יוגה, ומדוע אנו מעוניינים לתרגל אותה?

בניגוד ליוגה שהיא מסורת עתיקה בת אלפי שנים, הבייבי יוגה נולדה בסוף העשור הקודם. זוהי שיטת תרגול המושתתת על עקרונות היוגה, יסודות העיסוי, ההתפתחות התנועתית של התינוק והקשר בין ההורה לתינוק, אשר יוצרת תקשורת שונה וייחודית בין השניים.
השיטה פותחה על ידי איגור צ'רקובסקי- פורץ דרך וחלוץ בתחום לידות המים ברוסיה, אשר לפני כארבעים שנה נולדה לו בת שהייתה פג. התחזיות צפו לה עתיד לא מבטיח. צ'רקובסקי שסרב לקבל את הגזרה, החל לעבוד עם ביתו בתוך המים בתרגילים מוטוריים כגון פיתולים, הצלבות, מתיחות ועוד תרגילים שהכיר מאימוני היוגה האישיים שלו. בעזרת תרגול יומי הצליח להביא אותה להתפתחות תקינה. בעקבות זאת החל לפתח את הבייבי יוגה והאקווה יוגה (פעילות דינאמית מודרכת במים, על בסיס יוגה - נשימות ותנוחות, לחיזוק וחיבור גוף נפש, ולנשים הרות בכל שלבי ההיריון, כהכנה ללידה ולאחר הלידה).
את שיטת הבייבי יוגה הביאה לארץ מיילדת יהודייה בשם אלכסנדרה, שלמדה את השיטה מד"ר צ'רקובסקי בעצמו. אלכסנדרה לימדה את ההורים שהגיעו אליה ללידה כיצד להשתמש בשיטה וכך החלה בהפצת השיטה בארץ.

פרוש המילה יוגה מסנסקריט הוא חיבור, איחוד או מיזוג. אינטגרציה בין גוף נפש ותודעה. בתרגול יוגה אנו מעוניינים להגיע למצב בו אנו נוכחים באופן מלא בפעילות בה אנו עוסקים בכל הרמות הללו, וזאת  על מנת להגיע להבנה עמוקה יותר של הנעשה סביבנו ולהתבוננות נכונה יותר. הבייבי יוגה מורכבת מתרגול תנוחות מתוך היוגה המסורתית להורה ולתינוק, תרגול נשימותעיסוי, מגע ושימוש בקול, אשר יוצרים שפה תנועתית משותפת להורה ולתינוק. שפה זו מאפשרת להורה יצירת חוויה משותפת עם התינוק, זמן בו שניהם נוכחים באופן מלא, מבלי שדעתם מוסחת.  הבייבי יוגה מעצימה ומחזקת את הקשר בין השניים, מאפשרת להורה להתבונן, ולהכיר טוב יותר את אישיותו הייחודית של התינוק ומספקת לו כלים המקלים עליו להבין ולהיענות ביתר קלות לצרכיו של התינוק.

החיים ברחם ומחוצה לו- הצורך בבייבי יוגה
בעת שהותו של התינוק בבטן, התינוק חי בסביבה מימית, חמימה ומוגנת. התינוק חווה חופש תנועתי גדול ומתנסה במגוון רחב של תנועות- ציפה, שחייה, גלגול, הליכה בעיטה, מתיחות ועוד. כל תנועות התינוק בתוך חלל הרחם מלוות בפידבק מדפנות הרחם. בעת החיים בבטן התינוק חווה עושר אינסופי-זרימה של צלילים ורעשים מגופה של האם ומהעולם החיצון. בנוסף, ברחם התינוק חווה באופן תמידי תנועה ריתמית של האם. הוא נמצא בתנועה מתמדת- האם קמה, יושבת,  צועדת, מסתובבת, מתכופפת, וכך מניעה באופן מתמיד את תינוקה. האם נחה שוכבת ישנה. נשימתה כגל רגוע הממשיך לערסל את התינוק. ברחם התינוק חווה חיים אולטימטיביים בו כל צרכיו נענים.

הלידה הינה חוויה עמוקה לאם ולתינוק. חוויה חזקה ויוצאת דופן. עם צאתו לאוויר העולם, נאלץ התינוק להסתגל לעולם מואר, רועש, מלא בגירויים ולמרחב אין סופי. מקום השונה מן הרחם המוגן, העוטף.  לאחר שסערת הלידה שוכחת נולד פחד אצל התינוק- פחד מהלא נודע. התינוק מבוהל מהחידוש שבתחושה שלא מוכרת- אין מגע  ואין תמיכה רציפים, ופתאום אין דבר שיישא את גופו ויתמוך בו. בנוסף, עליו להתמודד עם כוח הכבידה הפועל מחוץ לרחם ומשפיע על מצבו התנועתי. עם יציאתו לאוויר העולם התינוק חווה מצב תנועתי מוגבל ופאסיבי, המנוגד לחופש התנועתי אותו חווה בעת שהותו ברחם, דבר היוצר תסכול אצל התינוק. חיי התינוק לאחר הלידה הם המשך ישיר של הקשר הבטוח והמוגן מתקופת ההריון. חום גופו של ההורה, המגע, הקול והתנועה יוצרים בעבורו מעטפת ביטחון ובסיס לתקשורת בטוחה והתפתחות העצמי שלו באופן חיובי. תינוק זקוק יותר מכל לאהבה ולליטוף. להרגיש, להריח, לשמוע ולראות... דרך המגע מתחיל הכול. אצל התינוקות העור קודם לכל. זה החוש הראשון שיש להזין אצלם. המגע, הנשיאה, הערסול, הליטוף והעיסוי כל אלה הכרחיים עבורם ומהווים כלי להרגעה, אמפטיה, ביטחון ושמירה על גבולות. דרך תרגול הקשבה, מגע, תנועה וקול הבייבי יוגה נותנת לתינוק תזכורת ליכולת התנועתית שלו ומאפשרת לו ללמוד מחדש את גבולות גופו (איפה אני מתחיל ואיפה אני נגמר?), ובכך תורמת רבות להרגעת התינוק ומאפשרת לו לראות עולם מזוויות שונות.

כל התינוקות מושפעים בדרך זו או אחרת מחוויות הלידה השונה שעברו. חוויית הלידה משאירה על התינוק את רישומה. כל תינוק נולד עם אישיות עצמאית וייחודית, עם טמפרמנט שונה והעדפות שונות, ואלה מתגלות לנו במהלך חודשיו הראשונים. לכולנו נדרש זמן הסתגלות לסביבתנו החדשה. בעזרת הבייבי יוגה ניתנת לנו האפשרות לרכך את הסתגלות  ולהתגבר ביתר קלות על השפעות הלידה.
גם לאם מקום בתרגול הבייבי יוגה. כאמור,  הלידה הינה חוויה עמוקה ויוצאת דופן גם עבור האם. לאחר תשעה חודשי הריון בהם האם חווה שינויים פיזיים, הורמונליים ורגשיים רבים, וכמובן לאחר  חווית הלידה זקוקה גם היא  לתמיכה.

ברמה הפיזית- בעת תרגול הבייבי יוגה, האם תתנסה בתרגילים המחזקים ותומכים בגופה לאחר לידה. התרגול יעשה תוך שימת דגש על חיזוק רצפת האגן, חיזוק הזרועות, הרגליים וחיזוק הדרגתי של שרירי הבטן. האם תתרגל תרגילים לשחרור ופתיחה של אזור הכתפיים, שכמות  והחזה  וכן תלמד מהי יציבה נכונה וכיצד להרים את תינוקה באופן שלא יאמץ את גופה. דרך לימוד תנוחות יוגה משותפות לאם ותינוקה, האם תמצא זמן להקשיב לעצמה ואפילו להרפות.

ברמה הנפשית- המפגשים מעודדים מפגשי נשים, מפגש עם חברות ויוצרים מעגל תמיכה אשר מסייע בהתמודדות עם השינוי המבורך (צרת רבים חצי נחמה). המפגש מאפשר חיזוק של האינטואיציה האימהית- ללמוד להקשיב לעצמה, לבטוח בתחושות ובהחלטות שלה ונטרל את תגובות מהסביבה. התרגול המשותף מתגמל את האמהות בדרכים רבות, במהלכו הן מגלות שהתינוק שלהן יותר מסופק, וכך הן זוכות לחוות הורות בטוחה ונינוחה יותר.

תרגול בייבי יוגה נולד מתוך הצורך לתקשר את צרכי התינוק, לעזור לאם לראות ולהבין את צרכי התינוק ובמקביל לשקף את הצורך שלה כהורה וכאדם. התרגול נותן לנו הזדמנות לגשר על פערים תקשורתיים שנוצרים לעיתים בין התינוק להורה על ידי לימוד הקשבה אמיתית ונוכחות באותו רגע עם התינוק. המורה בתרגול הוא התינוק, הוא זה שידריך את ההורה בתנאי שהוא יהיה פתוח וקשוב. עלינו ללמוד כיצד לתקשר עם התינוק בצורה אחרת ולוו דווקא דרך מילים, צורה שתינוקות מבינים היטב- דרך המגע.

שמירת בריאותו של התינוק
בדיוק כפי שתרגול יוגה מחזק ומחסן אותנו, משפר את תפקוד המערכות השונות בגופינו ומביא לאיזון בין גוף נפש ותודעה, כך גם הבייבי יוגה תורמת רבות לחיזוק המערכת החיסונית של התינוק, ממריצה את מחזור הדם ומחזקת את פעולת הלב. כמו כן, תורמת הבייבי יוגה לחיזוק הביטחון העצמי של התינוק ושל ההורה ומכינה את שני הצדדים לשינויים במצבי החיים. תרגילי הבייבי יוגה תורמים לחיזוק המערכות השונות בגוף, כגון מערכת העיכול, הלב, מערכת העצבים ומערכות התחושה ומביאים גם לתנועה איכותית ומאוזנת. בנוסף, הבייבי יוגה נותנת מענה לתופעות נפוצות בקרב תינוקות כגון- גזיםקשיי שינה, בכי מרובה, עצבנות וקשיי הסתגלות, טונוס שרירים נמוך או גבוה, טורטיקוליס (נטייה צווארית לצד אחד), קושי בשכיבה על הבטן ועוד.
תרגול הבייבי יוגה משלב בין יסודות העיסוי ועקרונות היוגה, מביא לתנועה איכותית המלווה את התינוק מרגע הלידה בדרך להתפתחות תקינה, מאוזנת ומאושרת.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

יוגה, נשימות, גוף ונפש, הריון ולידה, בייבי יוגה, היריון, יוגה לילדים, העיסוי
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

יוגה, נשימות, גוף ונפש, הריון ולידה, בייבי יוגה, היריון, יוגה לילדים, העיסוי

דרג תוכן עמוד זה

5.00