מדורי תוכן

מהם קלפי טארוט

קלפי טארוט הם מערכת קלפים שעליהם נמצאים סמלים רבים מתורות מיסטיות. לפי האמונה העממית ניתן לחזות בעזרת קריאה בטארוט את העתיד, ולקבל תשובות על שאלות חשובות. אז מהיכן הגיעו אלינו קלפי הטארוט וכיצד אנו יכולים להיעזר בקוראים בקלפים.

מאת
מהם קלפי טארוט מהם קלפי טארוט
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

עד לאחרונה חוקרים סברו, כי מקור הקלפים במצרים העתיקה והם הובאו לאירופה על ידי הצוענים. כיום, הדעה המקובלת היא שמקור הקלפים הוא באירופה של סוף ימי הביניים, החפיסות העתיקות ביותר הידועות הקיימות כיום מקורן בצפון איטליה ותאריכן נקבע לאמצע המאה ה-15. הם נקראו "קלפי הניצחונות", את הקלפים הזמינו חוגי האליטות בזמן החגיגות של מאורעות מיוחדים כמו ניצחונות, חתונות והריונות של משפחות חשובות. משפחות האצולה הידועות ביותר בהקשר זה הן משפחת ויסקונטי ומשפחת ספורצה.

בתרבות המערבית קלפי הטארוט נתפסים לרוב ככלי לניבוי העתיד, אם כי בתקופה המודרנית חל שינוי בגישה אל הקלפים היום משתמשים בהם ככלי להסתכלות פנימה, להבנת מרכיבי האישיות, וככלי להבנת הדרך להגשמה עצמית ולהתפתחות אישית ורוחנית.

חפיסות קלפי הטארוט מורכבות מ 78 קלפים. החפיסה המסורתית מתחלקת לשלוש תת-מערכות:
המערכת הראשית, המכונה "הארקנה הגדולה" (ארקנה, מילה לטינית שפירושה סודות), מורכבת מ-22 קלפים, כאשר לכל אחד נושא ומספר הקלפים מסודרים על פי הדרך שיש לעבור אל ההארה. שמות  22 קלפי הארקנה הגדולה 0."השוטה" 1."הקוסם" 2."הכוהנת הגדולה" 3."הקיסרית" 4."הקיסר" 5."הכהןהגדול" 6."האוהבים" 7."המרכבה"  8 ."כח"  9."הנזיר" 10."גלגל המזל" 11."צדק" 12."התלוי" 13."מוות" 14."מיזוג" 15."השטן" 16."המגדל" 17."הכוכב" 18."הירח" 19."השמש" 20."יום הדין"21."העולם"

הסופרת עדן גריי הציגה גישה הידועה בשם "מסע השוטה", גם הסופרת אילנה הראל מציגה גישה דומה היא קוראת לספר "מסע הגיבור בקלפי הטארוט" הספר מתאר את מסע חייו של האדם מרגע הלידה המיוצג על ידי קלף השוטה ועד לקלף העולם שם מגיע האדם להארה. הקלפים הם תחנות בדרך הבאות לאפשר למידה והתפתחות.

המערכת המשנית, המכונה "הארקנה הקטנה" ("הסודות הקטנים") המחולקת לשניים ומזכירה את קלפי המשחק המודרניים ומונה 56 קלפים המחולקים לארבע סדרות של 10 קלפים ועוד 4 שהם קלפי החצר כל סדרה מורכבת מקלפים ממוספרים מאס (אחד) ועד עשר, וכן ארבעה "קלפי חצר" נסיך, אביר, מלכה ומלך: סדרת המטות, סדרת המטבעות, סדרת הגביעים וסדרת החרבות.

הקריאה בקלפי טארוט התפתחה במאות ה-18 וה-19 בעקבות מחקרים שנעשו בסתר וצברה פופולריות. בתקופה זו נולדו המיתוסים בנוגע לקלפים, ביניהם מקורו של הטארוט במצרים העתיקה וההקבלה בין 22 קלפי המערכת הראשית לבין אותיות הא"ב העברי, מיתוסים שאין להם בסיס מחקרי.

 תאוריית הארכיטיפים נולדה על ידי יונג דרך חקר דתות, מיתוסים, פולקלור וסיפורי עם של תרבויות שונות ומרוחקות זו מזו בזמן ובמקום. בעקבות מחקרו זה גילה סמלים רבים משותפים לחברות שונות. הוא טען שהתת-המודע הקולקטיבי הוא מאגר סך הזיכרון האנושי כפי שנצרב בחוויה ובתודעה הקולקטיבית האנושית.

קארל יונג היה הפסיכולוג הראשון שייחס חשיבות לקלפי הטארוט, לאופן שבו הקלפים מייצגים את הארכיטיפים הקיימים בתרבות בכללה ומאפינה: טיפוסים בסיסיים או צורות מחשבה הקיימות בתת-המודע הקולקטיבי ואשר נובעים מהניסיון המצטבר של הגזע האנושי. היום שיטתו מסייעת לפסיכולוגים המשתמשים בקלפי הטארוט כדי לאבחן כיצד המטופלים רואים את עצמם, על ידי זה שהמטופלים מתבקשים לבחור קלף שאיתו הם מזדהים. יש המבקשים מהמטופל להבהיר את מצבו או את מערכת היחסים שלו באמצעות הדמויות או המצבים המשתקפים באיורי הקלפים. השימוש בקלפים נועד על מנת להגיע אל התת מודע של המטופל.

קיימות גרסאות רבות למערכת קלפי הטארוט, כל אחת מציגה תמונות שונות על קלפיה, ומביאות את הפרשנות האישית של יוצרן. כיום, החפיסה הפופולרית ביותר לקלפי הטארוט הינה חפיסת ריידר-ווייט (Rider-Waite Tarot Deck) אך ישנן חפיסות נוספות לדוגמא חפישת הטארוט של אושו, טארוט קראולי ועוד רבים.

ארתור אדוארד וייט (באנגלית: Arthur Edward Waite;‏ 2 באוקטובר 1857 - 19 במאי 1942) היה מיסטיקן ושותף ביצירת חפיסת קלפי הטארוט הפופולרית, הריידר-וייט-סמית. וייט היה סופר פורה בתחום המיסטיקה.

ב-1909 פרסם ארתור אדוארד ווייט את מערכת קלפי הטארוט שיצר יחד עם פמלה קולמן סמיט שאיירה את הקלפים בהנחיותו.  ווייט היה ב "מסדר השחר המוזהב" וב "אגודת צלב הוורד" של אנגליה לאחר מכן וייט הקים את "אחוות צלב הוורד" אגודות סתרים אלו פעלו באנגליה בסוף המאה ה-19, ומערכת הטארוט שלו מעוצבת לפי עקרונות המסדרים ותורותיהם. חשיבותה נובעת מכך שזו הייתה הפעם הראשונה בה התגלו עבודות המתארות סמלים ממסדרי הסתרים בפני אנשים שלא היו שייכים למסדר.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

קלפי טארוט, קריאה בקלפי טארוט, קלפי טארוט ואהבה, ייעוץ וקריאה בקלפי טארוט, מהם קלפי טארוט, ניבוי העתיד
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

קלפי טארוט, קריאה בקלפי טארוט, קלפי טארוט ואהבה, ייעוץ וקריאה בקלפי טארוט, מהם קלפי טארוט, ניבוי העתיד

דרג תוכן עמוד זה

0