מדורי תוכן

ההיסטוריה של קלפי טארוט

כיצד ומהיכן הגיעו קלפי הטארוט? כל ההיסטוריה של קלפי הטארוט לוטה בערפל.

מאת
ההיסטוריה של קלפי טארוט ההיסטוריה של קלפי טארוט

מערכת הקלפים הראשונה הופיעה בסין של האלף הראשון לפני הספירה. היו אלו לוחות מאורכים ובהם תמונות אלגוריות ומתארות שמיים וארץ,כוכבים,מלחמות הצדק,מאבקי האדם וכד".
לסינים גם הייתה מערכת קלפים אשר נשאה את שמות הכלים המשתתפים במשחק השח, ומניחים שמשחק זה החל למעשה כמערכת של קלפים.

בהודו התפתח משחק הקלפים, המקובל עד עצם היום הזה, ובו תמונות המתארות את מסכת גלגוליו של האל וישנו. הקלפים כללו סמלי מלכים, נזירים, פרחי לוטוס, דגים, פילים, קופים, פרות וכו'.

באירופה הופיעו הקלפים לראשונה במאה ה- 14 באיטליה. הם כונו naidi ונשאו סמלים של מעמדות העם השונים. החל ממלכים, אבירים, אצילים, ואפיפיורים; וכלה בסוחרים, אנשי עמל, וכו'. בכל אלה נעשה עירוב של סמלים נוצריים עם סמלים פגניים, אשר שורשיהם נעוצים בתרבות הרומנית העתיקה ובתרבות הלטינית, תרבויות שמילאו תפקיד חשוב במיסטיקה של ימי הביניים, והשפיעו באופן ניכר על האומנויות והמדעים. משום כך אין זה פלא שסמלים אלו מצאו את דרכם למערכת קלפי המשחק, והחליפו בכך את המערכת הסמלים של המזרח הרחוק והקרוב.

לא ידוע בדיוק מתי וכיצד הגיעו קלפי הטארוט לאירופה. חושבים שהצלבנים הם שהביאו אותם בשובם ממסעותיהם. בכל אופן, ידוע גם שסמוך לתקופה זו נאסר השימוש בהם מתוך הטענה שיש בהם מן הכפירה ועבודת האלילים. יהא אשר יהיה מקורם, אין ספק שהם העתיקים במערכות הקלפים שהופיעו באירופה. יש הסוברים שהם הופיעו ב-fez שבמרוקו בסביבות שנת 1200 לספירה, בוועידה של אנשי דת ורוח, שם הם שימשו כאמצעי תקשורת בשל ריבוי השפות בכינוס.

קלפי טארוט הופיעו לראשונה כקלפי משחק תחרותי למנצחים ולמפסידים בשם ,taroco והם עתיקים יותר ממשחק ה- naibi שנחשב למשחק ילדים. החל מהמאה ה-14 ולמשך מאות רבות לאחר מכן היה ה-taroco המשחק הפופולרי היחיד. שיחקו בו עם מערכת בת 78 קלפים, מספר הזהה למספרם כיום. מאיטליה נדד המשחק לצרפת ומשם לשאר אירופה. המשחק פופולרי עד עצם היום הזה, במיוחד בארה"ב. מעניין שכבר אז חולקו הקלפים לשתי קבוצות, שכונו "ארקנות": לארקנה הגדולה בת 22 הקלפים בהם תעסוק חוברת זו, ולארקנה , הקטנה, המונה 56 קלפים.

במשחקי קלפים מאוחרים יותר, אשר באו בעקבות ה-taroco , נעשתה כבר הבחנה ברורה בין הארקנה המרכזית לבין הארקנה המשנית, בכך ש-56 קלפי הארקנה הקטנה שימשו למשחק, ו-22 הקלפים הנותרים החלו לשמש כקלפי להגדת עתידות. לא ברור מתי בתי בדיוק החל השימוש בהם למטרה זו, אך כבר באמצע המאה ה- 18 היה שימוש זה נפוץ ביותר.

56 קלפי "הארקנה הקטנה" הינם בעצם המקור לקלפי המשחק הרגילים, כאשר מהם הוצאו 4 קלפי האבירים, וכך נתקבלה החפיסה היום בת 52 הקלפים. בנוסף לכך, בקלפי המשחק של ימינו, שונה גם האלמנט הצורני-תמונתי של סידרת הקלפים, כך שסדרת המטבעות הפכה לסדרת היהלומים, סדרת הגביעים הפכה לסדרת הלבבות, סדרת המטות הפכה לסדרת התלתנים וסדרת החרבות הפכה לסדרת העלים ("פיק"). בנוסף, "נדד" לקלפי המשחק הרגילים הקלף הפותח של קלפי הסדרה
המרכזית והוא "השוטה", או כפי שהוא מכונה כיום ה-"ג'וקר".

עפ"י גישתם של חברי מסדרים מיסטיים צרפתיים, מקורם של קלפי הטארוט הינו במצרים. זאת משום שהם כוללים רמזים על סודות כוהני מצרים, אשר הוסתרו מבני העם בסמלי הקלפים. לטענתם, הקלפים הובאו ממצרים על ידי צוענים, ולמעשה הסדרה המרכזית בת 22 הקלפים הינה משרידי ספרו של "הרמס טריסמגיסטוס"- האל המצרי אשר מכונה גם "טוט". טוענים גם, שסמלי 22 הקלפים צוירו על קירות מקדשו של "טוט", כך שכל הרוצה לבוא בשערי סודות הידע הרוחני, צריך היה לעבור את 22 השלבים שהקלפים אלה מייצגים.

סמלי 22 קלפי "הסדרה המרכזית" מרתקים ביותר, והם מכילים מיתוסים קבליים, תנ"כיים, אלכימיים, גנוסטיים, נוצריים קדומים, מצריים, ומה לא? נוכל למצוא ביניהם את הנחש, גן העדן אדם וחווה, ונוס או אפרודיטה(אלת האהבה), יום הדין הנורא והגדול, מגדל בבל המתמוטט, המיזוג האלכימי בין הזהב לכסף- חתונת השמש והירח וכו'.

אין גם פלא שמיסטיקנים כמו- "אליפז לוי", שהיה חבר באגודה האזוטרית "צלב השושנה", והיה תלמיד קבלה נלהב, וכתוצאה מכך שינה שמו לשם עברי, ייחס להם את 22 האותיות העבריות, על פי מודל עץ החיים של הקבלה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום


לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

קבלה, קלפי טארוט, קריאה בקלפי טארוט, מיסטיקה, קריאה בקלפים, גילה בויום
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

קבלה, קלפי טארוט, קריאה בקלפי טארוט, מיסטיקה, קריאה בקלפים, גילה בויום

דרג תוכן עמוד זה

5.00