מדורי תוכן

אורלי שטיינבך - פסיכותרפיה גופנית

הגוף זוכר הכל

מאת
אורלי שטיינבך - פסיכותרפיה גופנית אורלי שטיינבך - פסיכותרפיה גופנית
לקבלת יעוץ אישי מאורלי שטיינבךהתקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 432

על פי שיטת הפסיכותרפיה הגופנית, הגוף זוכר הכל... אם אתם שואפים לחזק את היכולות שלכם, להגדיל את המשאבים הפנימיים ולהשתחרר מטראומות ילדות - יש לכם כתובת! אורלי שטיינבך, מטפלת ב'פסיכותרפיה גופנית', פיתחה את שיטת 'המגע הפנימי' המציעה דרך לחיבור לחוויית חיים מתוך שמחה ונועם. הקץ ללחץ!

אורלי שטיינבך, בעלת ניסיון של כחמש עשרה שנים בתחומה, למדה במהלך השנים מספר רב של שיטות וכיום מנהלת קליניקה בתל אביב. שם היא מטפלת באנשים, מדריכה סדנאות ומלמדת מטפלים השואפים להרחיב את 'ארגז הכלים' שלהם - שיטות טיפול ייחודיות המסייעות למגוון מצבי חיים. הייחוד של אורלי הוא שילוב 'חכם' של מספר שיטות הכוללות שיחות ו'מגע מרפא' שתורם רבות בטיפולים אישיים וזוגיים". מה יצא לי מזה? אתם שואלים את עצמכם? אז ככה: אורלי עוזרת לאנשים לשפר את חייהם בכל הרבדים. היא עובדת בשיטה משולבת המאפשרת לבני אדם לחוות את ה'חיים האמתיים', לקבל את המציאות או לשנות אותה מתוך בחירה מאוזנת ושקולה (שכלית ורגשית) ולממש את עצמם מבחינה אישית. המצב הרצוי לכולנו בחיים הוא איזון בין השכל וההיגיון לרגשות ולאיתותי הגוף. אדם מאושר הוא בעל יכולת לאהוב, ליהנות ולשמוח - כל אלה הם אבני הדרך לחיים שלמים ומלאים יותר.

האם תוכלי להרחיב? למי מתאים הטיפול שלך? איך זה יכול לעזור?
" במהלך שנות עבודתי התעסקתי הרבה בטיפולים שנועדו לרפא טראומות. כיום, חשוב לי שאנשים יבינו שלכל אדם יש את הקשיים הפרטיים שלו ולא חייב לקרות אסון כדי לשבש את מהלך החיים. השיטה בה אני עובדת היא פיתוח אישי שלי שגובש מתוך ניסיון בעבודה ולימודים. השיטה משלבת מספר גישות של טיפול אינטגרטיבי לגוף ולנפש שמאפשרות פיתוח מודעות והבנה גבוהה שיש לה עוצמה לשנות חיים. ה'נפילה של האסימון' פותחת שער לתובנות חדשות וכך ניתן להשתחרר ממועקות וקשיים שניהלו אותנו במשך שנים".

מה ההיגיון מאחורי השיטה?
" בשיטת הפסיכותרפיה גופנית עובדים על כל הרבדים של הקיום האנושי: רגשות, מחשבות, דמיון, שפה ותנועה. כך למשל, באמצעות עיסוי מקצועי, אפשר להקל או לשחרר כאב אבל - דפוסי חשיבה והתנהגות לא ניתנים לשינוי במגע בלבד... הבעיה לא תיפתר אם לא נבין למה זה קורה ומה הזיכרון שיושב שם וגורם לכאב לא מוסבר. בעבודה המשולבת עובדים לא רק על הגוף אלא גם על המוח ומערכת העצבים כולה. חשוב להבין שהאיזור שנקרא 'מוח הקדום' הוא החלק ש'מדבר בשפה של תחושות' ורק שם יכול להתרחש שינוי עמוק באמת".

איך אפשר להבין את התפיסה ש'הגוף זוכר הכל'? הרי אנו בתהליך של שינוי מתמשך במהלך החיים!
"זה בעצם פשוט מאוד... כמעט כל אדם מכיר את התחושה של זיכרון חזק מהעבר שמציף אותנו ברגשות סוערים ומיד אחריהם מגיעה תגובה פיזית: דמעות, כאב בטן, לחץ בחזה או סימפטומים דומים. עצבות או כעס עלולים לגרום לכאב גרון לא מוסבר, געגוע- לדקירות באזור הלב וכו'. זה בדיוק הקשר בין הנפש ובין תגובתיות של הגוף. בתאי הגוף שלנו מקודדים זיכרונות העולם וצפים על פני השטח עם הופעת 'טריגר' שנופל בדיוק במקום... אחת המטופלות שלי הייתה בחורה שחוותה אירוע של פגיעה מינית בילדותה. במהלך השנים היא הדחיקה ושכחה את האירוע. לאחר נישואיה שאפה להגשים את האימהות שלה, אך ללא הצלחה. היא טופלה על ידי פסיכולוגים במשך שמונה שנים ללא מזור. היא הגיעה אליי מיואשת וסיפרה שלא יכלה לעבור טיפולי הפוריות כי הגוף שלה 'דיבר' במקומה, התכווץ ודחה את העזרה. במהלך הטיפול אתה עבדנו הרבה מאוד על הרובד הגופני על מנת לשחרר את הפחד האצור בתוכה ולשמחת כל המעורבים חל שיפור במצבה".

האם אפשר להשתחרר מכל דבר שחקוק בזיכרון? מה המטרה והתוצאה?
"התוצאות משתנות מאדם לאדם. אנשים משתחררים מדפוסים הרסניים כמו אכילת יתר ועישון, חווים את החיים מתוך הקלה והבנה, זוכרים אך סולחים לסביבה ולעצמם, לומדים לאהוב את עצמם ולקבל את עצמם למרות חוסר השלמות, מסגלים לעצמם דרכי תקשורת חדשים לביטוי רגשות ללא כעס והתפרצויות זעם ומונעים מחלות. כולנו יודעים היום שהדחקת רגשות שליליים עלולה לגרום לתופעות גופניות כמו אולקוס, כאבי בטן וכאבים בכלל, אבנים בכיס המרה, סרטן ועוד. הסיכוי להצלחת הטיפול גובר ככל שמגיעים מוקדם יותר! אם משהו קרה לפני שנה למשל, תוך 3- 4 מפגשים תיפתר הבעיה. אם כבר עברו שנים - יידרש טיפול ממושך יותר, כמו בכל תרחיש כרוני. בכל מקרה, שיפור יחול אצל כל אדם שמגיע לטיפול. העבודה על ערך עצמי ובטחון פנימי, הצבת גבולות ומודעות ישנו את החיים לטובה".

תוכלי לתת דוגמה מהחיים?
"למרות שאיני מתמחה ספציפית בתחום זה, אתן דוגמה של אישה מוכה, שחיה בסבל מתמשך עם בן זוג אלים. אפילו אישה כזאת, שפוחדת ממנו ומעצמה, אינה מסוגלת בנקודת זמן ספציפית לפעול לשינוי, מתנהלת מתוך עמדת 'קורבן' במשך שנים, יכולה לשנות את המצב - אם באמת תחליט שהיא רוצה בכך. זה לא תהליך פשוט ובדרך כלל לא יקרה תוך ימים או אפילו שבועות... אבל אותה אישה שתצליח לגייס תמיכה ונחישות, אומץ והתמדה – תגיע לתוצאה שתאפשר לה להיוולד מחדש ולחיות מתוך חופש בחירה".

האם השינוי נשאר לתמיד או הוא רק זמני?
"חשוב שהטיפול יהיה מקצועי ועמוק ויעבוד על השכל, הרגש והגוף. רק כך אפשר להיפטר לתמיד מחיי אומללות וסבל מתמשכים. אם המטופל באמת לוקח אחריות ומתחייב לשינוי, זה בהחלט אפשרי! בנוסף לטיפולים פרטניים לציבור הרחב, אני גם עושה 'טיפול נגד סטרס' למנהלים וסדנאות במקומות עבודה".

לאיזה מטרה?
"המטרה היא להקנות לצוות העובדים (כולל ההנהלה) כלים אישיים להשתחרר ממתח ולהתמודד בצורה פשוטה ומהירה עם הסטרס היומיומי, מתוך רצון לשיפור איכות החיים במסגרת העבודה ומחוצה לה מבחינה גופנית, רגשית ונפשית". 

למה זה חשוב? עבודה זאת עבודה, לא?
"בהרבה ארגונים ומוסדות בהם העברתי את הסדנאות שלי נוצר מצב של שיפור בתקשורת, בתפוקה ובביצועים, יעילות גבוהה, רוגע, מיקוד, שיפור ריכוז, שיפור יחסי עבודה, שיפור דפוסי התנהגות אישיים ובינאישיים, שחרור מקיבעונות והתמודדות עם משברים. היתרון הוא שהסדנה מתבססת על תהליך למידה קצר והשיפור בהתנהלות הינו מידי, להבדיל ממרבית השיטות האחרות. שיטת העבודה כוללת מרכיב של שיחה ומרכיב גופני. הלימוד הינו דרך הבנה וחוויה שכלית וגופנית". 

איך זה קורה?
"אני מלמדת את העובדים והמנהלים כיצד לתקשר באופן מילולי אסרטיבי וענייני, כיצד לתעל את הכעס או כל רגש אחר למילים, כיצד להציב גבולות ברורים ובריאים... לדוגמה: איך להגיד 'לא' באופן לא מאיים או מעליב? לחשוב מדוע אני תמיד מסכים ומרצה את הסביבה שלי? ללמוד להכיל את השונה, לדעת כיצד לתת ולקבל.... ובכך לשפר את יעילות וקצב העבודה באמצעות הפחתת המתחים. בנוסף, במהלך הסדנאות שלי, אני מלמדת את העובדים והמנהלים כיצד לבצע סדרת תרגילים גופניים פשוטים וקצרים כדי להפחית את המתח ברגע שהוא מתעורר ואיך להפוך את המתח ממצב של תקיעות למנוף ומנוע של יצירה והתפתחות. הכלים בהם אני משתמשת הם הרצאה, שיחה, שאלות, הסברים, התמקדות בתחושות גופניות, מדיטציה, דמיון מודרך, תנועה, מוסיקה, ריקוד, נשימה, עבודה עם קול, משחק תפקידים, ציור, עבודה בזוגות ועוד".

אורלי שטיינבך, עוזרת לאנשים לשפר את חייהם בכל הרבדים. היא עובדת בשיטה משולבת המאפשרת לחוות את החיים מתוך חיבור למציאות אך גם מתוך מימוש בחירה אישית. לדבריה המצב האידיאלי הוא לחיות "עם שתי רגליים באדמה והראש בהיר..." חיבור לרגשות מצד אחד ולשכל ולגוף מצד שני, פיתוח יכולת לאהוב, ליהנות ולשמוח- כל אלה הם אבני הדרך לחיים שלמים ומלאים יותר.

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 432
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על אורלי שטיינבך

לקבלת יעוץ אישי מאורלי שטיינבךהתקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 432

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

אורלי שטיינבך, פסיכותרפיה גופנית, טיפול אינטגרטיבי לגוף, אורלי שטיינבך - פסיכותרפיה גופנית
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן







מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

אורלי שטיינבך, פסיכותרפיה גופנית, טיפול אינטגרטיבי לגוף, אורלי שטיינבך - פסיכותרפיה גופנית

דרג תוכן עמוד זה

5.00