מדורי תוכן

טיפול בפחדים וחרדות

הכל על טיפול טבעי בחרדות, פחדים ופוביות

מאת
טיפול בפחדים וחרדות טיפול בפחדים וחרדות
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285841

טיפול טבעי בחרדות, פחדים ופוביות מאפשר לכל אחד שחווה התקף חרדה או פחד להתגבר עליו באמצעות הבנה מוקדמת על התהליכים שגופו עובר. האם אפשר להתגבר על חרדות ופחדים? כן! בואו לראות מה הכלים והטיפולים שניתן להיעזר בהם.

מה זאת חרדה?
חרדה מאופיינת במחשבות חוזרות שמשבשות את שיגרת החיים ולעיתים פוגעות בבריאות. גורמות לחוסר מנוחה, קשיים בריכוז במטלות היומיום, קושי להירדם, סימפטומים פיזיולוגים כגון הזעה בחילה, שלשולים, שרירי צוואר תפוסים וכואבים, לחץ בחזה, דופק מהיר, עצבנות יתר. כולנו דואגים מידי פעם על בריאותינו ובריאות יקירינו, ממתחי מיומיום, החדשות והפיגועים.

מכירות את המצב כשיש איזושהי בעיה ואנחנו מתקבעים עליו וחושבים עליו כל הזמן באופן אובססיבי ולא מצליחים לשלוט על עצמנו. מצב שמכניס אותנו לשאלות "מה יהיה, איך יהיה, איך זה יסתדר, מה יקרה אם..." ובראש שלנו הדאגה הזאת הפכת לאמיתית ומוחשית כאילו זאת האמת וזה כבר קורה.

ממה אפשר לחוות חרדה? כל חיינו אנו מצויים במצבי דאגה שונים כגון: חרדה חברתית מולדת, קושי ליצור קשר עם חברים דחיה של קבוצה חברתית, חרדה לימודית, כשיש דיסלקציה או תחרותיות, חרדת הישארות לבד, חרדת הנטישה, חרדה הורית, שמא יקרה משהו לילד או המתבגר או לחייל, חרדה מעמדית, כלכלית, האם אני עומד בצפיות של עצמי, איך אני בהשוואה לאחרים? חרדת המוות והסוף-הרגשתי התכווצות בלב, האם יש לי התקף לב?

התת מודע לא יודע להבחין בין דמיון ומציאות, כשמדמיינים חווים כאילו במציאות אנחנו מקדישות את הזמן שלנו, את האנרגיה שלנו, את כל תשומת הלב שלנו לדאגה על הבעיה הזאת שבכלל עוד לא קרתה ועוד לא הייתה ואולי גם בכלל לא תגיע

העובדה המדהימה היא שכמעט כל מה שאנשים דואגים לגביו כמעט ולא מגיע ולעיתים קרובות כלל לא קורה בסופו של דבר

קיים הפחד הזה מהלא ידוע ומהלא נודע וקושי להתמודד עם חוסר וודאות.

סיפור מהחיים: פעם ראשונה שאני טסתי. כשהמטוס התרומם פתאום הרגשתי שלא יכולתי לנשום. חשתי שאין לי אוויר ונשימתי נעתקת. הבנתי ברגע הראשון שאסור לי להיכנס לפאניקה. שעלי לשלוט בתגובה, זאת אומרת לא להיות היסטרית. אולם מרגע זה חשתי שאוויר לא נכנס לראותי וגרוני חסום.

חשתי תחושה חזקה של איבוד שליטה. אוויר לא נכנס לגרוני. לא יכולתי לנשום חשבתי שאני הולכת למות. וכך כאשר דמעות של חוסר אונים מציפות את עיני ונשימה אינה נכנסת לגרוני התחלתי לחשוב כיצד אני מרגיעה את עצמי. במקום נשימות מהירות שהגבירו לי את התקף החרדה. התחלתי להכריח את עצמי לנשום לאט לאט. נשימות ארוכות... ושאיפות ארוכות.

תרגיל
דמיינו משהו שמפניו אתם דואגים והוא מטריד את מנוחתכם.
סיגרו עיניים שאפו אויר והחזיקו פנימה את כל הביטחון ומוציאים את כל הפחדים והחרדות ומזרימים פנימה אור. ואומרים "הכול יסתדר לטובתי ולטובת כל הצדדים המעורבים בדבר בצורה הטובה ביותר".

בפעם הבאה שאתם תופסים את עצמכם דואגים וחושבים משהו כמו "אני מודאג ש…" או "אני חוששת ש…" או " מה יהיה אם "…עצרו לרגע, ושאלו את עצמכם אם הדאגה שלכם מבוססת על איזושהי אמת בלתי מעורערת שאתן יודעות שתקרה בוודאות?

חשוב להבין שדאגה על מצבים אובייקטיביים שקורים היא מצב טבעי והגיוני להרגיש אבל לדאוג עליהם לא יעזור לנו בכלל ודאגה תסבך אותנו עוד יותר ותקשה עלינו עוד יותר לראות את המוצא.

טיפול טבעי בחרדות
רסקיו רמדי - תמציות באך, לטפטף 4 טיפות מתחת ללשון . הרסקיו פועל ברגע ובזמן אמת. לא לקחת אותו סתם כטיפול של פרחי באך. לזה יש תמציות אחרות.

לטפטף 4 טיפות מתחת ללשון. ולהמתין מספר דקות. ולקחת שוב בפרקי זמן קצרים, עד שהגוף חש איזון ורוגע. אפשר לטפטף בכוס מים ולשתות בלגימות קטנות. זה משפיע. אפילו טוב יותר.
הרסקיו אכן פועל מהר. הוא משקיט את כל המערכות בגוף וגורם להם שיחזרו לקו האמצע שלהם.

בנוסף המלצתי היא
כאשר נמצאים בזמן חולשה נפשית גופנית. הקשיבו לגופכם. כאשר אתם חשים שינוי קל.
חזקו אותו במנוחה. בויטמינים, ואז התקף החרדה לא יהיה קשה כל כך עבורכם. ויטמין C ששומר על המערכת החיסונית. קומפלקס ויטמיני B שעובדים על הרוגע. ניתן גם לקחת לקטיום של סופרב או אלספא מוד שזה אומגה 3 למצבי מתח וחרדה.

יש כמה דרכים להחליף דאגה במשהו אחר
עשו רשימה של כל הדברים שאתן מודות עליהן
1. ספורט מביא להקלה משמעותית בחרדה והתקפיה

2. דמיון מודרך - הכניסו תמונה אחרת לראש במקום התמונה של הדאגה. לדוגמא: פחד לצאת כי תותקפו או בן משפחתכם יותקף. או אם אתן רואות בדמיונכן את הבן חס וחלילה עושה תאונה עם האוטו, הכניסו את התמונה שלו מגיע בשלום לחנייה ליד הבית שלכם שמח ומחייך

3. טכניקות הרפיה ונשימה: נשימה עמוקה מהבטן, לנשום עמוק ולספור עד 4 להחזיק את האוויר לספור עד ארבע ולהוציא את האוויר בספירה עד 4. לעשות 10 פעמים בוקר וערב

4. תרגילי צחוק - משחרר אנדורפינים מהמוח- חומר כימי העוזר בהקלה בכאבים ובמצבי מתח וחרדה. לצחוק באופן מלאכותי צחוק גדול קולני. בעזרת סרטונים מצחיקים או בעזרת בני משפחה.

5. חשיבה חיובית, מדיטציה- לעצום עיניים, לנשום עמוק ולדמיין שאת במקום רגוע בחיק הטבע באוויר הפתוח במקום מואר באור נעים. להרפות שרירים ולתת להירגע מכל מחשבה

6. שברו את רצף המחשבות על ידי שינוי פעולה ולכו לעשות משהו שמשמח אתכם למשל: קראו ספר שמעורר בכם השראה ומחזק אתכם, שמעו מוסיקה שתרומם אתכן, צפו בטלוויזיה במשהו שיצחיק אתכן, צאו לטבע, עשו ספורט ונקו את הראש

7. אני ממליצה על הפסוק הבא שמוכיח כי ה' שומר עלינו "מימיני מיכאל משמאלי גבריאל מלפני אוריאל מאחורי רפאל ועל ראשי שכינת קל." להגיד את זה מספר פעמים. הקדוש ברוך הוא שמכוון הכל ושומר עלינו בעזרת מלאכיו.

בנוסף המלצתי היא: ללכת לטיפול רגשי פסיכותרפי.
הפסיקו לטאטא מתחת לשטיח! תנקו את משקעי העבר, תתמודדו עם הפחדים שאגרתם במשך חייכם. זאת הדרך הנכונה להתמודד.

לא להתעלם מהפחד. ולא להתעלם מהתקף החרדה הקטן. ולומר "זה כלום התגברתי" כי את המקום הזה צריך להתחיל לנקות. אחרת התחושה גוברת וגדלה.

זכרו! רק מהמקום הזה שקוראים לו התמודדות. משם תבוא הצמיחה. אמן כן יהי רצון

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יעל גורסטן

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285841

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

יעל גורסטן, טיפול בחרדות, טיפול בחרדות ללא תרופות, טיפול בחרדות ופחדים, טיפול בחרדות בהיפנוזה, טיפול בחרדות אצל ילדים
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

יעל גורסטן, טיפול בחרדות, טיפול בחרדות ללא תרופות, טיפול בחרדות ופחדים, טיפול בחרדות בהיפנוזה, טיפול בחרדות אצל ילדים

דרג תוכן עמוד זה

5.00