מדורי תוכן

אימון אישי

איך בוחרים מאמן אישי ומהו תהליך של אימון אישי?

מאת
אימון אישי אימון אישי
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

אימון אישי הוא מתודולוגיה המתבססת על שימוש בכלים מכווני תוצאה שהוכיחו רמת הישגים גבוהה ביותר בשמונה תחומי ידע ותחומים מקצועיים: פסיכולוגיה, ספורט, פילוסופיה, ניהול, שיווק, סוציולוגיה, `מנטורינג` והדידקטיקה של המקצוענות. הביטוי אימון אישי מקורו בארצות הברית ואינו לקוח מעולם הספורט כפי שנהוג לחשוב למרות ששם התפתח תפקיד ה- coach שהיה ברוב המיקרים שחקן/ספורטאי מצליח שהפך למאמן עבור ספורטאים אחרים .
השם coaching מקורו במילה כרכרה (באנגלית) ופה הכוונה למשהו שמביא אותך ממקום אחד למקום אחר.

מהו אימון אישי
1. שותפות (בינכם לבין המאמן) שמיועדת רק למען ההצלחה שלכם ויכולה להוביל אתכם להגשמת המטרות שאתם הצבתם לעצמכם...
2. תהליך המאפשר לך לעשות פריצת דרך ושינוי בחיים, להגשים מטרות ולצמצם פערים בין המציאות שאתה חי לבין מה שהיית רוצה שתהיה.
3. אימון הוא תהליך מעצים, המאפשר חקירה מעמיקה של החיים, יצירת תובנות חדשות,יצירת מגוון אפשרויות ויציאה לפעולה המייצרת תוצאות.

כיצד אימון אישי עובד:
אימון אישי מורכב מסדרה (12-16) של מפגשים אישיים של שעה פעם בשבוע. סידרת המפגשים הזו היא למעשה המסגרת האימונית עם עקרונות וכלים מוגדרים, בה מתבצע תהליך הכוונה, הנחיה, למידה, אימון וליווי - על בסיס שיתוף פעולה בין המאמן למתאמן. מטרת התהליך היא הבנת הדרך הנכונה ביותר עבור המתאמן לצמצם את הפער בין המצב הקיים לבין המצב הרצוי לו בהתאם למטרותיו ולהקנות לו את הכלים שיובילו להצלחה שלו.

מתי צריך להתאמן :
התשובה היא : עכשיו ! אם נבחן לרגע את המציאות שלנו כפי שהיא היום .האם יש איזה שהוא תחום בחיים שניתן לשפר שם משהו ? במידה ויש תחום כזה השאלה הבאה המתבקשת היא : למה זה לא קרה עד עכשיו ? למה לא הצלחנו ליצור את השיפור הנדרש בכוחות עצמנו ?  חלק מהתשובות שיצוצו בשלב הזה יהיו : "זה לא תלוי בי", "ככה זה בחיים", "כי אין ברירה אחרת", "יהיה טוב" ו"הזמן יעשה את שלו".... כל אלו הם רק חלק קטן ממנגנוני האוטומט שפועלים אצלנו במוח וזה בסדר ! אין מה להיבהל, זה אומר שאנחנו נורמליים וזה טבעי לגמרי ! האימון מאפשר לנו לזהות את הרגלי החשיבה וההתנהגות שאינם משרתים אותנו ואז ללמוד לחשוב בצורה אחרת שתוביל לכך שנפעל בצורה חדשה וטובה יותר.
האימון האישי מאפשר להפגיש בין החלום למציאות. יש מיקרים שהמתאמן מגלה במהלך התהליך שאיפות ומטרות שלא העז לחשוב עליהן. דרך ההקשבה, מתן כלים ותובנות (שניתן ליישם בחיי היום יום) מלווה המאמן את המתאמן למסע של הגשמה בו לומד המתאמן לחשוב בצורה חדשה ולסמוך על עצמו וכך נפתחות בפניו אפשרויות חדשות.

סיכום:
אימון עוסק במימוש הפונציאל האישי, בהתקדמות, בהשגת מטרות ויעדים ,מימוש חלומות וניתן לומר שעיקרו של האימון הוא יצירה של פריצת דרך ויציאה מאזור הנוחות שלנו או בהגדרה אחרת שלו נקרא גם אזור הבינוניות שמייצג את התפיסה של מה שהיינו רגילים לעשות עד עכשיו (למרות שאי שביעות הרצון שלנו מאחד התחומים בחיים היא לא בהכרח נוחה לנו). על מנת להמחיש מהו אזור הנוחות/אזור הבינוניות אני מביא לכם את סיפור הבא :

סיפור הפיל/ מאת חורחה בוקאי
שווה לקרוא...

בילדותי אהבתי מאוד ללכת במופעים בקרקס. החיות שם, היו מהמשתתפים החביבים עלי, אך יותר מכל  אהבתי את הפיל. כישוריו המיוחדים, גודלו וכוחו, ריתקו אותי. בביקורי בחצר החיות, לאחר אחת ההצגות גיליתי שבין הופעה אחת לשניה הפיל נקשר בחצר בשרשרת עבה ליתד עץ קטנה ורעועה. בתחילה תמהתי ביני לבין עצמי: מה מחזיק אותו שם ?,למה הוא לא בורח? משלא הצלחתי למצוא תשובה הגיונית לעצמי פניתי אל המבוגרים שענו, בלי הרבה התלבטות ומחשבה: "הפיל מאולף". על שאלתי הבאה, המתבקשת מתשובתם: "אם הפיל מאולף למה צריך לקשור אותו בכלל?", כבר לא הצלחתי להוציא מהם תשובה.

לאחר שנים, בבגרותי, בעומדי שוב מול החיה העצומה, בעלת החדק, בעת טיול על פילים במזרח הרחוק, שוב ניקרה בי השאלה. הפעם קיבלתי תשובה מפורטת, מושכלת ומעוררת מחשבה .... מפי אחד מחכמי המחוז. "הפילים המיועדים לקרקסים נקשרים מיום הולדתם בשלשלאות ליתדות. בתקופה הראשונה לשביים הם עושים מאמצים אדירים ורציפים להשתחרר, אך בשל כוחם הדל הם לא מצליחים. לאחר כמה שבועות הם מפנימים כי הדבר אינו אפשרי ומרפים, מוותרים. פיל העובר חוויה שכזו, גם לאחר שגדל ובגר וכוחו התעצם לא ינסה יותר להאבק - הוא יוותר, כלקח מן העבר, כהשלמה היא גורלו. הפנמת ההקשר בין השלשלת ליתד כל כך טבועה בהם עד שהם אינם זזים ממקומם ברגע ששמים עליהם את השלשלת, גם אם אינה מחוברת ליתד כלל."
עצמתי את עיני וראיתי בדמיוני פילון קטנטון וחמוד המנסה להשתחרר מקשירתו ליתד תוך שהוא, בועט, דוחף, מושך ומת...יאש.

היום, בעיניים וראש פתוחים לרווחה, אני שואל את עצמי ואותכם האם חבוי בי/בכם הפילון המיואש שלמד מלקחי העבר ששבי וכבלים הם גזרת גורל?  ואיך אפשר להשתחרר מתובנה מקובעת ע"י בחינה כוחות מחודשת, בכל פעם מחדש.

מהי השרשרת שלך ? מה יהווה עבורך פריצת דרך ? גם לך מגיע להצליח לרקוד את החיים.
הגיע הזמן לעשות צעד אחד קדימה ואת שאר הצעדים נעשה ביחד בקצב שנוח לך ונכון לך  ...

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

אימון אישי מאמרים, גיא נמרוד, מהו אימון אישי, אימון אישי אסטרולוגיה, ערן שטרן אימון אישי
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

אימון אישי מאמרים, גיא נמרוד, מהו אימון אישי, אימון אישי אסטרולוגיה, ערן שטרן אימון אישי

דרג תוכן עמוד זה

0