מדורי תוכן

דרכים מהירות להורדת לחץ ומתח

כולנו חווים לחץ ולעיתים חרדה. יש דרכים קלות ליישום כדי להפחית מתח וחרדה.

מאת
דרכים מהירות להורדת לחץ ומתח דרכים מהירות להורדת לחץ ומתח
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285853

ריכזנו עבורכם דרכים מהירות להוריד לחץ ולהפחית מתח, כי כבר לכולם ידוע שמתח יומיומי עלול לייצר נזק רב מערכתי לגוף ולתפקוד שלנו.

מהו מתח?
מתח הוא התגובה הפיסיקלית או אמוציונאלית של יצור לאיום ממשי או דמיוני. במילים פשוטות זה להיאבק ברגע, יש לך את מה שאתה לא רוצה או אין לך את מה שאתה כן רוצה. זהו חלק נורמטיבי מהחיים, ויכול לגרום לנו לגדול או לגרום לנו לבעיות.

מתח קשור למשתנים חיצוניים ופנימיים
חיצוניים: סביבה פיסיקלית, עבודה, יחסי גומלין, בית וכל האתגרים/ או קשיים של חיי היומיום.
פנימיים: משתנים פנימיים קשורים ליכולת שלך להתמודד עם מתח, וזה כולל מצב תזונתי, רמות כושר כלליות, בריאות פיזית נפשית ושמחת חיים, וכמות שינה ומנוחה שאתה מקבל.

מה גורם לנו לחוות מתחים
גורמי מתח יכולים להיות אמוציונאליים או פיסיקליים והתגובות שלנו יכולות לא רק להיות אמוציונאליות או פיסיות, אלא גם תגובות התנהגותיות כמו שימוש באלכוהול, עישון, סמים, הרגלי אכילה רעים, וכו'. זה גורם לעוד יותר מתח ואדם נכנס לתוך מעגל של סימפטומים של חיים לא בריאים. לפי דלורס קאנון מהפנטת בעלת שם עולמי, הילרית וסופרת של חמישה עשר ספרים, 75%-90% מכל הביקורים אצל רופא קשורים למחלות הנגרמות במתח. מחלות אלו נעות בין מחלות מנטליות, בעיות לב, דלקות בגוף, חולשה במערכת החיסון וסוגים שונים של סרטן. התנהלות לא נכונה של מתח בחיינו יוריד את איכותם ויקצר אותם.

שורש הבעיה הוא האינסטינקט הבסיסי שלנו של "הילחם או ברח" (fight or flight) שבעבר היה מאוד נחוץ על מנת לשרוד כאשר היינו פרימיטיביים, חיים בעולם פרימיטיבי של החזק שורד. אך בחברה המודרנית היום בה עלינו להתנהג כאנשים מתורבתים גופינו עדיין מייצרים הורמוני מתח ועלינו להדחיקם על מנת להיות מתורבתים, ולכן נגרם עוד יותר מתח.

מה קורה במצב של "הילחם או ברח"
המוח מקבל מסר של איום וגורם לבלוטת יותרת הכליה להפריש אדרנלין וקרטיזול. הורמונים אלה גורמים לדופק מואץ, לחץ דם גבוה, נשימות מהירות, קפיצה בסוכר בדם, תחושת אי נוחות במעיים, וירידה במערכת הרבייה ומערכת החיסון, תוצאה ממצב ממושך זה היא מחלות. ילדים, בני נוער, הורים עובדים במיוחד אימהות, וקשישים הם הקורבנות הפגיעים העיקריים של מתח.

ילדים: כעובר החשיפה הראשונה למתח נגרמת על ידי ספיגת מתח האם, ומאוחר יותר הפרידה המוקדמת מהאם העובדת גורמת יותר מתח אצל הילד הקטן. תגובת הילד יכולה להיות בעיה התנהגותית, דיכאון, בעיות אכילה וכו'. חלק מהפיתרון החברתי לבעיה זו הוא רטלין, סקרים מראים שבאמריקה 50% מהילדים שמקבלים רטלין לא זקוקים לכך. אולי לחברה יותר קל לתת כדור לילד מאשר לחקור את שורש הבעיה.

בני נוער: עלייה בדיכאון באגרסיביות ואפילו בהתאבדות. למה? אולי היום בחברה העסוקה שלנו אין לנו זמן להתבונן, להקשיב ולחלוק את זמננו עם בני נוער. כתוצאה מכך הם מקבלים עידוד דרך המחשב לא רק מחבריהם אלא גם מאנשים זרים המשפיעים עליהם לרעה.

אימהות עובדות: מתוחות בגלל הלחץ הנפשי של ילדיהן עקב הפרידה המוקדמת, ובגלל שהן יודעות שהפרידה מהן היא הגורם ללחץ נפשי, אך לפעמים אין להן ברירה אלא לעבוד. הן גם לחוצות לגבי חלוקת זמן בין הבית לעבודה. כאשר הן בבית הן חושבות על העבודה וכאשר הן בעבודה הן חושבות על הבית. זה גורם למצב של אי-איזון, אי-ריכוז ועוד יותר מתח.

קשישים: קשישים נמצאים תחת הרבה לחץ מהסביבה המשתנה במהירות עקב המודרניזציה, קשה להם לעמוד בקצב. דברים פשוטים כמו שימוש בטלפון, עליה על האוטובוס, פתיחת מוצרים סטנדרטיים עלולים להיות גורמי מתח קטנים בשבילם. הגורמים הרציניים ביותר הם העלייה באלימות כלפי קשישים, העלייה במספר הקשישים שגרים לבד, והעלייה במספר הקשישים באוכלוסיה. רפואה מודרנית יכולה גם לגרום להרבה מתח, הרופא הקונבנציונאלי שפעם היה לו זמן לדבר עם הקשיש היום מוגבל בזמן קבלת חולים, עשר דקות לכל חולה, שפעם היה מסתכל על הקשיש בזמן השיחה, היום כותב במחשב בזמן השיחה, שפעם היה נותן עידוד ועצות היום רושם עוד תרופה שגורמת לעוד יותר תופעות לוואי.

פתרונות לבעיות הלחץ הנפשי/ מתח:
1. קבלו את העובדה שהמתח שם ושהוא גורם לסבל.
2. מצאו את השורש למתח זה.
3. חישבו על פתרונות.
4. תלכו על הפיתרון שהכי מתאים לכם.
5. שירפו את הורמוני הלחץ על ידי פעילות גופנית, שהייה בטבע והנאה ממנו, ציחקו על דברים קטנים ותיהנו מצחוקם של ילדים, איכלו בריא יותר, נוחו שתוכלו, חישבו חיובי ואל תישרפו אנרגיה טובה וזמן בחשיבה על העבר ודברים שליליים.
6. השקיטו את מחשבותיכם ואת לשונכם, ככל שתהיו שקטים יותר, תשמעו יותר. לפי האמרה "לכלב יש הרבה חברים כי הוא מקשקש בזנב במקום בלשון".
7. התחברו לסגנון חיים הגורם לכם לתחושה על עלייה באנרגיות.
8. והכי חשוב, אל תחכו לעולם שבחוץ או לאנשים אחרים שישתנו, עליכם בעצמכם להפוך לשינוי, ואם עוד אנשים יפחיתו מתח החברה שלנו תהיה מקום פחות כואב לאנושות כולה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רות מנשה

 

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285853

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

רות מנשה, טיפים להפחתת, איך להירגע מעצבים, הורדת לחץ נפשי, איך להירגע לפני השינה
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

רות מנשה, טיפים להפחתת, איך להירגע מעצבים, הורדת לחץ נפשי, איך להירגע לפני השינה

דרג תוכן עמוד זה

5.00