מדורי תוכן

כללי ברזל לנישואים מוצלחים

אחד הנושאים השנויים במחלוקת בזמן החדש הוא מוסד הנישואים. מספר כללי ברזל העשויים לסייע לחיי הזוגיות.

מאת
כללי ברזל לנישואים מוצלחים כללי ברזל לנישואים מוצלחים
לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

אחד הנושאים השנויים במחלוקת בזמן החדש הוא מוסד הנישואים. יש הטוענים שהוא נמצא על סף פשיטת רגל ויש הרואים בו את הבסיס הקיומי של המין באנושי הן מבחינה דורית והן מבחינה פסיכולוגית. הויכוח האופנתי סביב שאלה זו עדיין בעיצומו וכל אחד מן הצדדים משוכנע בצדקתו. כאיש קבלה המטפל ומייעץ שנים ארוכות בענייני זוגיות ואהבה, ברצוני להציג את עמדת חכמת הקבלה ולהעניק לזוגות שבדרך ולאלה הנשואים מספר כללי ברזל העשויים לסייע, לאוורר ולהגדיר מחדש את הזוגיות. 

הקבלה מלמדת כי אין יקר יותר משלום הבית וכי זוגיות בריאה מבטאת בספקטרום רחב מערכת יחסים סימטרית הנשענת על שיתוף פעולה פורה ודאגה הדדית למיצוי צרכים ולהשלמה של בן הזוג. אולם לדאבוננו הסטטיסטיקה מוכיחה כי אחד מתוך שלושה זוגות בישראל מתגרש וספק רב אם יתר הזוגות מצויים באושר ובהרמוניה מוחלטת, נראה כי רבים מהם, משיקולים אישיים כמו ילדים, ממון, רכוש וכדומה, אינם אוזרים די אומץ לקום ולהיפרד למרות שאינם חיים בטוב, כך שאיתור הזוגות המאושרים כמוהו כמציאת מחט בערמה של שחת. נקודה שיש להתעכב עליה היא העובדה כי מרבית הזוגות נישאו מתוך ביטחון מלא כי בחרו נכונה את בן זוגם. 

ברם, מסתבר כי מועד קצר לאחר הנישואים זוגות רבים חיים בתחושת החמצה ותסכול עד כדי ביטחון דווקא בבחירתם השגויה, כך שאם הייתה ניתנת להם האפשרות להשיב את הגלגל לאחור ספק רב אם היו נישאים לאותו אדם.  האם כך נגזר עלינו לחיות או שמא בידינו הדבר לשנות? כשמדובר בהחלטה מי יהיה בן הזוג שלנו, חשוב לנו מאוד לא לטעות. עם זאת, כשאחוז הגירושין מרקיע שחקים, נראה שרובינו טועים בחיפוש אחר הגברת או האדון המתאימים. בבואנו לשאול זוג צעיר מדוע נישאתם תשובתם תהיה: "אנחנו מאוהבים"!

כלל ראשון ועיקרי- בחירת בן הזוג לחיים אסור שתעשה ממניעים רגשיים בלבד. ייתכן כי רבים ירימו גבה אך זוהי האמת לאמיתה. אהבה לבדה אינה יכולה לשאת לבדה את כל כובד משקלו של הקשר הזוגי. אהבה בהגדרתה המפורשת היא תוצאה של השתוות הצורה הפנימית שבין הגבר לאישה ובמקום שבו בני הזוג ידאגו להכיר ולספק את הצרכים העיקריים של זולתם האהבה כבר תגיע מאליה. מכאן שאי אפשר לקיים מערכת יחסים ארוכת טווח בהסתמך על אהבה בלבד, חזקה ואיכותית ככל שתהיה. 

יובן למעין כי הכלל הראשון הוא שאין כללים מוחלטים וכי כל בית מתנהל כראות עיני הזוג אך יחד עם זאת הדברים הבאים הם בבחינת תשתית רעיונית משותפת לכל הזוגות באשר הם. 

מטרת חיים משותפת: מדוע מטרת חיים משותפת חשובה כל כך ליציבות המערכת הזוגית לאורך זמן? 
ננסח זאת כך, השלד הבסיסי עליו ניצבים כל קשרי הנישואים זהה ברובו בכל בית נורמלי בעולם. רובנו נישאים מתוך אהבה, כמיהה לפינה חמה, ביטחון רגשי המעניק שקט נפשי, ילדים ועוד..  אך האם די בכך כדי לקיים זוגיות איתנה מול פגעי הזמן והשגרה ? מלבד בילויים משותפים עליכם לחלוק משהו עמוק ומשמעותי הרבה יותר, כזה המעניק תחושת עולם משותף מלא ועשיר השייך אך ורק לכם. לשם כך דרושה מטרת חיים משותפת כזאת שמאחדת ומלכדת אתכם כצוות מנצח. ראשית עליכם כזוג להגדיר מהם היעדים שאליהם אתם שואפים כל אחד לחוד (קריירה, מעמד, ממון) ומהן המטרות המאחדות שעשויות לתת גיוון, עניין ודגש עמוק לחייכם המשותפים. דעו כי הצבת מטרות משותפות מייצרת התמסרות מוחלטת לחברות כנה ואמיתית המהווה תנאי הכרחי לזוגיות יפה ואיכותית. השוני המובהק בין הגבר לאישה מתבטא בין השאר בהבדלי גישה, התייחסות והתעניינות הנובעים מהתחום הרגשי והשכלי שבאישיותם. לכאורה, מצב זה עלול להוות מכשול יסודי בדרך ליצירת הרמוניה ואיזון בין בני זוג, אולם המציאות מוכיחה כי הבדלי הגישות המהותיים הם לאו דווקא המכשול העיקרי לזוגית בריאה. הגורם המקשה יותר מכל על חיי בני הזוג הוא תכונתו המרכזית של האדם - ה''אנוכיות'' (אגו). תכונה זו דוחפת את האדם לחפש תועלת אישית בכל מצב שבו הוא נמצא, לרוב מבלי להתחשב יתר על המידה בבן/בת הזוג. 

חכמת הקבלה מלמדת כי מערכת הנישואין מזוהה כאלמנט מרכזי ועיקרי בחיים. היא זאת האמורה להעניק מסגרת איתנה שתענה על הצרכים הגשמיים והרוחניים כאחד. אך יותר מכל האדם מצפה למצוא בנישואין נפש אוהבת ומבינה, שתיצור עבורו אוירה חמימה ונעימה, מבינה וסלחנית, כזאת שתהיה אנטיתזה מוחלטת לתחושת הניכור והקרירות המצויה מחוץ לכותלי הבית. פינה חמה המהווה מקלט לשם נמלט האדם מאווירת התחרות השוחקת המצויה מעבר לסף ביתו. כל אדם טרם נישואיו מצייר בדמיונו את הצורה הנפלאה שבה יתנהל ביתו. הוא בוחן את כדאיות הקשר הזוגי על פני חיי הרווקות במונחים של עלות מול תועלת, כלומר: "מה יצא לי מזה?". למעשה האדם כיצור אנוכי, בעל רצון לקבל לעצמו בלבד, נמנע מלהשקיע מחשבה באפיק הנגדי המחייב התייחסות אלטרואיסטית לבן/בת הזוג. השאלה כיצד אני אוכל להעניק ולתרום לבניית הבית המשותף לרוב אינה נשאלת וכפועל יוצא הזוגיות נשחקת ומתפוררת. ניסיון החיים מורה שללא הכנה מתאימה טרם הנישואים, אותה תחרות צינית ותובענית הקיימת בחברה, קיימת גם במסגרת הנישואין. אמנם תחרות זו מופיעה בצורה מוסווית ועמומה, אולם בעוצמה חריפה ביותר המבעבעת מתחת לפני השטח כלבה רותחת. העוצמה השלילית נוצרת עקב הציפיות הרבות של בני הזוג איש מרעהו להיטיב עם העצמיות של כל אחד מהם בנפרד. 

תחרות בין בני זוג, שהייתה קיימת מאז ימי עולם, החריפה עוד יותר בתקופתנו עם התפתחותה של החברה ההישגית ועם ליבוי היצרים והגירויים ההמוניים על ידי האופנה המשתנה. גם שבירת המוסכמות המסורתיות הנוגעות לתפקידי הבעל והאישה במסגרת התא המשפחתי גרמו לעיוות קווי יסוד רבים ולהפיכתה של התחרות ההדדית לחריפה וקיצונית עוד יותר. אדגיש כי במקום שבו הזוגיות מתנהלת על בסיס תחרותי נשללות מיד הן תחושת הביטחון בבן הזוג והן הביטחון האישי במערכת היחסים. כל זאת משום החשש כי חשיפת החולשות עלולה להוביל לעמדת נחיתות ולפגיעות. כאמור ביטחון יחסי בבן הזוג הוא תנאי מובהק והכרחי לקיום וליציבות המערכת הזוגית לאורך זמן ובמקום שבו התחרות קיימת הזוג לעולם יישאר שבוי בתפיסת "שנינו ביחד וכל אחד לחוד". שאלת הביטחון היא לב לבה של המערכת הזוגית שלכם. היא מבטאת יותר מכל את היותו של האדם מסוגל לתקשר עם זולתו בכנות ובפתיחות ללא מסכות וללא בושה. הבסיס האיתן לתקשורת טובה נובע מתוך אמון מלא בבן הזוג. אמון המבטא הבנה וידיעה מלאים שלא איענש ולא אפגע באם אחשוף את מחשבותיי ורגשותיי הכנים. כעת שאלו את עצמכם האם אתם כנים ואמיתיים עם הפרטנר שלכם והאם אתם מלאי בטחון בזוגיות שלכם. דעו כי כל תשובה שלילית עתידה להיפרע עם הזמן ולכן, באם הקשר הזוגי יקר ללבכם אך אתם חסרי ודאות לגבי עתידו מומלץ לפנות לייעוץ לשם קבלת תשובות ופתרונות. 

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

תורת הקבלה, חכמת הקבלה, כללי ברזל לנישואים מוצלחים, טיפים לנישואים מוצלחים, יצחק אהרון
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

תורת הקבלה, חכמת הקבלה, כללי ברזל לנישואים מוצלחים, טיפים לנישואים מוצלחים, יצחק אהרון

דרג תוכן עמוד זה

0