מדורי תוכן

שמואל זיידל

בחזרה אל הגוף דרך החיבור לאדמה

מאת
שמואל זיידל שמואל זיידל
לקבלת יעוץ אישי משמואל זיידל התקשרו בכל שעה: 072-2285435

שמואל זיידל - בחזרה אל הגוף דרך החיבור לאדמה. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, ד"ראנו שמחים להציג את שמואל זיידל - סופר, רקדן, מוסיקאי, חוקר ריקודי עדות, מומחה לתנועת בעלי חיים, מטפל ובעל "בית הספר לרפלקסולוגיה קואורדנטיבית" ברמת אביב. שמואל זיידל יסביר לכם מה הקשר בין סגנון הריקוד התימני, רקיעות רגלי הרקדנים בריקודי דבקה ערביים מסורתיים ועקבות רגלי סוסים- אם אתם באמת רוצים לדעת... קראו את המשך הכתבה.

בתחילת שנות ה- 80 למד שמואל, מורה לחינוך גופני, בפעם הראשונה, רפלקסולוגיה אצל זכריה קהלני. הוא 'הציץ ונפגע'. מאז לא הפסיק ללמוד ולהתפתח בתחום עד שהקים בשנת 1988 את "המכון לאקולוגיה אנושית", שהפך עם הזמן לבית ספר מוביל בתחומו בישראל. בשנת 1991 הוא היה בין מקימי איגוד הרפלקסולוגיה הישראלי, שם גם כיהן שנים רבות כיושב ראש. מאז – לא נח לרגע. הוא חוקר, מטפל, מנהל את בית הספר, מלמד וכותב ספרים. איש אשכולות.

למה ואיך הגעת לתחום זה דווקא?
"בצעירותי הייתי רקדן בקבוצה של נועה אשכול ז"ל. התעסקתי במשך שנים בנושא תנועה (הגוף והרגליים) והייתי חלק מהצוות שלה שחקר את 'כתב התנועה' שהיא פיתחה. מצאתי עניין רב בריקודי עדות ומגזרים שונים ואף כתבתי ספר בנושא זה. התעניינתי גם בתנועה של בעלי חיים וכתבתי ספר על הנושא בשם 'עקבות הסוסים'. במשך שנים גם כיהנתי כמומחה לניתוח תנועה של בעלי חיים במכון הזואולוגי באוניברסיטת תל אביב. עם השנים, פיתחתי שיטה שנקראת רפלקסולוגיה קואורדנטיבית ואני מלמד אותה בבית הספר שלי הנקרא על שם השיטה".

מה מייחד את השיטה ובמה היא נבדלת מרפלקסולוגיה רגילה?
"השיטה שונה מבחינה ויזואלית ותחושתית מרפלקסולוגיה 'רגילה'. הייחוד שלה הוא פיתוח רמת האינטיליגנציה החשיבתית והרגשית של המטופל עם יצירת נתיבים לנתינה טיפולית. השיטה מבוססת על מספר עקרונות מובילים כגון מחשבה והתבוננות חופשית, טיפול יצירתי תוך כדי התמקדות בשוקיים של המטופל ולא רק בכפות רגליו, קריאת אישיות אינטואטיבית בכפות הרגליים, פיתוח חשיבה עצמאית אצל כל תלמיד וחזון של שילוב רחב של השיטה בטיפולים של רפואה קונבנציונאלית. שנים רבות אני עוסק במחקר שמטרתו לברר את השפעת השיטה הזאת על מצבן של קבוצות חולים ספציפיות".

מה לדעתך במהות השיטה שגורמת להצלחתה הגורפת בטיפול?
"אפשר לומר שהגעתי לרפלקסולוגיה בעקבות הריקוד התימני, ריקודי עדות ותנועה של בעלי חיים. הבנתי בשלב מוקדם למדי שטיפול בגוף מתחיל ב'שורש' – החיבור לאדמה. זאת לדעתי גם כוונת ההגדרה של 'מותר האדם מן הבהמה'. האדם מחובר לאדמה אבל... שתי כפות רגליו וראשו לשמיים. בשיטה שפיתחתי, אנו מטפלים באדם ובקשר שלו  לאדמה. אני גם גורס שרוב הבעיות שיש לאנשים מקורן בניתוק מהאדמה שהיא בעצם המציאות של 'כאן ועכשיו'. בטיפול בשיטת הרפלקסולוגיה הקואורדנטיבית ניתן לשקם את החיבור למציאות, תוך כדי טיפול באברי הגוף המשתקפים בכפות הרגליים. הטיפול מאפשר עבודה סינרגטית עוצמתית ביותר, ממש כמו שחיבור בין תווים מוסיקליים יוצר מוסיקה ושילוב של תנועות ספציפיות ברצף מסוים יוצרות ריקוד. הטיפול משלב פעולה פיזית וחשיבתית וזה חלק חשוב מאוד. תהליך הריפוי מתרחש בגופו של המטופל כאשר המטפל רק מאיץ ומקל על התהליך".

מה מייחד את שיטת הלימוד שלך בבית הספר?
"מעבר לתיאוריה ולטכניקה, חשוב לי ללמד את התלמידים שלי לפתח את הייחודיות שלהם, ולא להלביש עליהם את החומר בצורה 'לעוסה'. כל אדם מתחבר למשהו אחר ואת זה אני חוזר ומבהיר במהלך הלימודים. בנוסף, כולנו קשורים לקונספציה המערבית שמישהו/משהו חיצוני יכול לרפא אותנו. אני טוען שהגוף מרפא את עצמו באמצעות ובעזרת המטפל והשיטה. הטיפול העצמי הוא בעל ערך רב אבל כשאתה נמצא בידיים טובות, תרתי משמע, אי אפשר להגזים ביתרון שזה מעניק!"

עד כמה מקובלת השיטה במסגרת הרפואה הקונבנציונאלית?
"השיטה מקובלת במסגרות רבות וגם משמשת כנושא מחקרי. אני הייתי מעורב באופן אישי בהכנסת השיטה לטיפול במחלקה כירורגית בבית החולים בני ציון בחיפה. עד אז לא היה מקובל לטפל באנשים אחרי ניתוח אולם התוצאות דברו בעד עצמן. החזון והאמונה שלי שצריך וניתן לשלב את השיטה שלי ושיטות של רפואה משלימה בכלל במסגרת טיפולים קונבנציונאליים כי הרי המטרה העליונה היא להביא לרווחתם של אנשים חולים וסובלים".

בנוסף לכל פעילותך אתה גם מטפל באופן אישי במטופלים? איך אתה מספיק הכל? ומי מגיע אליך?
"יש לי קליניקה בבית הספר בה אני מטפל בכל אדם שזקוק לעזרה. כשעושים מה שאוהבים באמת, פתאום יש זמן לעשות הרבה מאוד. בעבר טיפלתי במסגרות שונות כמו למשל "בית הלוחם" (חשוב לציין ש'למרבה הפלא' גם אנשים משותקים חוו תגובתיות בגוף למרות שלא יכלו להרגיש את הטיפול עצמו ברגליים) מוסדות לגמילה מסמים, בתי אבות וכו'. כל אלה מביאים אור בקצה המנהרה לאנשים שקשה להם מאוד להתמודד במחלות וכאבים, מסיבות מוצדקות. אני כמובן מטפל גם באנשים פרטיים שסובלים ממגוון בעיות בריאות החל מפיברומיאלגיה (עייפות כרונית וכאבי גוף) חולי פרקינסון ועוד".

מה המוטו שלך בעבודה?
"אני תמיד אומר שכדאי להעצים את הבריאות לפני שמגיעים למצב של מחלה שצריך לטפל בה!"
שמואל, 72, מגדיר את עצמו כפנסיונר ש"עושה רק את מה שאני ממש אוהב לעשות"... בפועל, הוא עסוק מעל הראש והלו"ז שלו עמוס להפליא. הוא עוסק לא רק בהפצת ידע והדרכה, אלא גם מטפל ועוזר לאנשים. מחשבה על פרישה? למה? מה פתאום? זה ממש מצחיק אותו.

"אני פשוט עסוק מידי מכדי לחשוב על פרישה. יש לי עוד כל כך הרבה מה לעשות ולתרום. כשעושים דברים- קורים דברים... כשלא עושים – קורים דברים מתוך אי עשייה. יש לעשות ולעולם לא לחדול!!!"

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285435
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על שמואל זיידל

לקבלת יעוץ אישי משמואל זיידל התקשרו בכל שעה: 072-2285435

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

טיפולים ברפואה משלימה, רפלקסולוגיה, טיפול ברפואה משלימה, שמואל זיידל
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן







מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

טיפולים ברפואה משלימה, רפלקסולוגיה, טיפול ברפואה משלימה, שמואל זיידל

דרג תוכן עמוד זה

5.00