מדורי תוכן

ראג'ה יוגה

מטרתה של ראג'ה יוגה הינה הסרת מעטה האשליה דרך תרגול ופיתוח שליטה מוחלטת בהכרה – דרכה מושגת גם שליטה בגוף הפיזי, ותרגול המידות המוסריות. ביאן נריה על יעילות השיטה

מאת
ראג'ה יוגה ראג'ה יוגה
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

יוגה הינה ריסון ההכרה המונעת ממנה ללבוש צורות שונות. (יוגה סוטרה של פטאנג'לי)

פירוש המונח "יוגה" בסנסקריט הוא אחדות, קשר, חיבור. משמעות המילה "ראג'ה" היא "מלך". ראג'ה יוגה אם כן הינה היוגה המלכותית, זו העובדת עם הכלי העצמתי ביותר הניתן לנו והוא ההכרה ה"מולכת" בכל. תפקידה הוא לפתח שליטה ("למלוך") בהכרה – היא הגוף המנטאלי, ובעזרתה בשאר הגופים (הכלים) - הרגשי, האנרגטי והפיזי.

ראג'ה יוגה נחשבת במזרח לצורת היוגה הנעלה ביותר המכילה בתוכה את כל שאר דרכי היוגה המוזכרות בספרות הקודש העתיקה:
האטה יוגה -  העובדת עם הגוף הפיזי והאנרגטי.
בהקטי יוגה - היוגה של האהבה, המסירות והשירות.
ג'נני יוגה - היוגה של הידע והלימוד המעמיק.
קרמה יוגה - היוגה של העשייה.

מטרת כל דרכי היוגה היא שליטה מוחלטת בגוף ובהכרה והשגת חופש ושחרור פנימיים מכבלי הסבל.

על פי רוב הגישות האטה יוגה - זו העובדת על הנשימה ועל גמישות הגוף הפיזי - היא היוגה הבונה בסיס לכל שאר הדרכים. האטה יוגה מלמדת דרכים להשקטת ההכרה בעזרת השליטה על הנשימה ועל הגוף הפיזי.

ראג'ה יוגה מגיעה מכיוון אחר – מטרתה הינה הסרת מעטה האשליה דרך תרגול ופיתוח שליטה מוחלטת בהכרה – דרכה מושגת גם שליטה בגוף הפיזי, ותרגול המידות המוסריות.

עד לפני זמן לא רב רק תלמידים וותיקים בדרכי היוגה המסורתיות יכלו לגשת ללימודי ראג'ה יוגה. כיום מהותה של זו פתוחה גם לתלמיד המערבי.

תרגול פיזי עצמו נועד לרכז ולזכך את ההכרה וכך הוא ברובו מדיטטיבי באופנים שונים. תרגול המידות מבוסס על עבודה פנימית עם "האויבים" ו"המכשולים" בדרך לשחרור.

על פי ראג'ה יוגה כל אדם ללא קשר לרמתו האישית, מתמודד עם ששת האויבים הפנימיים - הן תכונות הקיימות בכל אחד מאיתנו ומעוררות ומאתגרות אותנו לתגובה באופן תמידי. זה המכניע אותן לשליטתו - משחרר עצמו מתגובה אוטומטית ומשכיל לבנות בתוכו התבוננות פעילה, יוצרת ויצירתית, ללא התניה חיצונית.

התכונות הן - תשוקות בלתי מרוסנות (כמו מיניות כפייתית, אכילה כפייתית,הימורים ו/או כל סוג אחר של אובססיה),כעס, חמדנות, צמידות, גאווה ואגו המהול בתשוקה. בכתבות הבאות אתעמק ואסביר את מהותם  של ששת האויבים, כמו גם את תשעת המכשולים.

"המכשולים" בדרך לשחרור מכבלי הסבל - גם הם מנת חלקו של כל אחד מאיתנו. גם כאן, יש להבין כי במקום לנסות ולהתכחש לקיומם - כדאי להתבונן על חיינו ולבדוק איפה ומתי אנחנו פוגשים אותם ולבנות דרך התמודדות יעילה ומעצימה. מחלה, ייאוש, ספק, עצלות - הם רק חלק מאותם תשעה מכשולים, ומי מאיתנו שלא חטא בהם כלפי עצמו מעולם - שיקום.

בנוסף לעבודה עם "האויבים" ו"המכשולים" ישנו תרגול המידות - 31 משפטי התבוננות, משפט לכל תאריך בחודש, כל חודש מחדש. וכך, המוני אנשים בעולם מרכזים את תודעתם על נושא מסוים - מה שיוצר זרם אנרגטי פעיל.

אחד מספרי היסוד של הראג'ה יוגה הוא "היוגה סוטרא של פטאנג'לי" – פסוקי היוגה שנכתבו על ידי החכם פטאנג'לי, ובהם שיטה לחינוך העצמי המפתח את החכמה והתבונה ומכוון את האדם ליצור חיבור פנימי בין חיי החומר והרוח.

השלבים כוללים בתוכם הנחיות לאיפוק וריסון עצמי, משמעת עצמית, שליטה בחמשת החושים, ריכוז, התבוננות ועוד.

נשמע מפחיד נורא ובטח לא מזמין את הקורא הישראלי המצוי לתרגל. האם כך הוא? בואו ונראה.

אחרי פתיח כה מלומד וקשוח אני מצהירה לגמרי ברצינות שהתלבטתי בין מספר נושאים דרכם אני רוצה להמשיל את יעילות השיטה. בחרתי בנושא שדומני כי ברמה זו או אחרת מעסיק את כולנו.

אני מזמינה אתכם למסע מפתיע.
נתחיל מ"ריסון ואיפוק עצמי". כאשר אנחנו חושבים על מילים אלה בהקשר לשיטה לשיפור החיים, ועוד אחת מזרחית - ברור לנו מאוד כי אין מצב: לחיות חיי פרישות מבלי ליהנות ממנעמי החיים? חבל לכם על הזמן.

אלא שכאן נכנס לו בזחילה ערמומית המושג "דיאטה".
אני מניחה שלפחות חלק מכם מכירים אותו, איך נאמר, די מקרוב... ממה הוא מתחיל? נכון מאוד, מריסון ואיפוק עצמי.

ומה עם גמילה מעישון, מאמץ תמידי לצאת מהמינוס, וויתור על דייטים אבודים מלכתחילה? ונהיגה זהירה כבר אמרתי? ונימוסין והליכות, ולא לקטוע דבריו של אחר ומה עם הבוס? והחותנת? וחברות של אשתך? וחשבון הקניות החודשי שלה? והממשלה?

למעשה, אם נתבונן על חיינו מהצד לא נמצא תחום בו לא נדרש מתי שהוא ובאיזה שהיא מידה לנהוג באיפוק עצמי.

כך גם משמעת עצמית – מה עם חדר כושר, לקום בשש בבוקר להוריד את הכלב, להביא את הילדים לבית הספר בדיוק בזמן תוך שבתיקי האוכל שלהם עטופים סנדוויצ'ים מושקעים עשויים באהבה. ומה עם הדד - ליינים בעבודה? ולימודים באוניברסיטה? ללא ספק, ריסון, איפוק ומשמעת עצמית הן תכונות מאוד נדרשות במקומותינו.

מה עוד היה לנו שם? שליטה בחמשת החושים? או, זה דיי פשוט להמשיל. בואו נעבור חוש - חוש.

עמדתם פעם באוטובוס ליד זה עם גופיה ובלי דאודורנט? ואינסטלטור - ביקר פעם אצלכם במטבח - הוא והחריץ? או - באותו החוש עסקינן - מה עם לבוש התיכוניסטיות ביולי אוגוסט? ומה עם איחולי הנהגים בכביש? נכון, לרוב יש מזגן, אז לא שומעים, תודה לאל, אבל אתם יודעים, לפעמים, בשעות הארבעים, נגיד, בסוף אפריל? נוסעים עם חלון פתוח... וחוש המישוש? את זה נראה לי כי בכירי המשק הביאו לדרגת אומנות של ממש. ולא, הלוואי והיה מצחיק...

מה נשאר לנו? וואלה... טעמתם פעם לחם טרי שממש הרגע יצא מהתנור? עם כרום קשה, שרוף קצת, זרוע מלח גס ואולי גם קצת עלי תבלין, עם חמאה ואיזה כמה זיתים בצד? או, להבדיל, פיתה בלי כלום מאתמול?

גם ריכוז והתבוננות הם חלק בלתי נפרד מחיינו העמוסים. חשיבותו של הריכוז בוודאי שברורה - נהיגה, עבודה (רופאה, נגר, ברוקר או רוקח - כולם זקוקים לתשומת לב בעבודתם), השגחה על תינוק, לימודים.

והתבוננות, שבלעדיה אין סיכוי לבנות שום מערכת יחסים בריאה ומודעת בתוכה יכול האדם לשפר את דרכיו ולגשר על פערי דעות, גיל או תרבות - לא עם ילדינו, ולא עם חברים או בני זוג וגם לא בעבודה.

אנחנו הופכים יותר ויותר "מפונקים". התפתחות טכנולוגית מפנה לנו הרבה יותר זמן פנוי מבעבר, ואנחנו מתעקשים על איכות. סדנאות מודעות, העצמה ואסרטיביות נעשו ללהיטים בכל מתנ'ס שכונתי. ואין זה מפתיע. אדם מחפש משמעות לקיומו.

ראג'ה יוגה מאפשרת בדרכה הפשוטה והיעילה כל כך למצוא את המשמעות בעזרת אותם כלים כבר אלפי שנים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

יוגה, קשב וריכוז, ביאן נריה, סוגי יוגה, שליטה בחמשת החושים, משמעת עצמית, ראג'ה יוגה
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

יוגה, קשב וריכוז, ביאן נריה, סוגי יוגה, שליטה בחמשת החושים, משמעת עצמית, ראג'ה יוגה

דרג תוכן עמוד זה

5.00