מדורי תוכן

ד"ר אירית אלון Ph.D

הקול הוא הכל תרפיה בקול.

מאת
ד"ר אירית אלון Ph.D ד"ר אירית אלון Ph.D
לקבלת יעוץ אישי מאירית אלון התקשרו בכל שעה: 072-2285714

יש אומרים ש"שתיקה שווה זהב" - אבל לא תמיד זה נכון. ישנם אנשים שמאבדים את קולם, אינם מצליחים לבטא את עצמם ושוקעים לתוך דממה מאולצת תוך כדי סבל מתמשך. באמצעות פסיכותרפיה בקול ושימוש באנרגיה האצורה בו ניתן להתחבר מחדש לשמחה ולחיוניות שבתוכנו ולחוות את החיים במלוא עוצמתם.

"באמצעות הקול, אנו מתקשרים עם הסביבה ומותירים רושם ספציפי על השומעים אותנו. הקול מבטא את הפנימיות שלנו, את המסר שנחבא בין המילים וגם את מה שאנו חוששים לעיתים להביע. למצוא את הקול האמתי שלנו - פירושו להתחבר לחיים עצמם". כך מגדירה דוקטור אירית אלון, פסיכותרפיסטית בגישה הוליסטית, את שיטת "הקול המרפא" שפיתחה במהלך השנים. השיטה מיועדת לסייע לכל מי שקולו נפגע או אבד בגלל טראומה כזאת או אחרת, למצוא את עצמו - קולו וכולו, תוך כדי שחזור ביטחון אישי והערכה עצמית.

איך הגעת לעיסוק זה ולפיתוח שיטת טיפול המבוססת על קול?
"כל העניין צמח ממסע אישי לריפוי חסימה קולית ורגשית שחוויתי והפך לדרך ריפוי בקול ולתהליך של העצמה אישית. המוסיקה והשירה היו תמיד חלק מחיי. למדתי חינוך מוסיקלי והוראת נגינה ובמשך שנים עסקתי בתחום. עם הזמן, תוך גידול ילדי, נולד בי הצורך למצוא תשובות לקשיי תקשורת שחוויתי".

יום בהיר אחד, פתאום איבדת את הקול?
"הרגשתי שקולי אינו נשמע לי, שאני לא נשמעת כמו שאני רוצה, שקשה לי לדבר....ולא הבנתי למה. הגילוי הגיע כשהבנתי שחלק גדול מחיי התנהל מתוך מניעים פנימיים כמו רצון לפייס ולרצות את הסובבים אותי, להיות 'בסדר', לעזור ולדאוג לאחרים ולשכוח את עצמי. 'קולי הפנימי' נדם עם השנים. אט אט חשתי כי אני ממיתה בתוכי את מה שאני מרגישה עד כדי ניסיון לא להרגיש כלל, רק כדי לשרוד, רק כדי  להיות בשביל.. לעשות.. אך לא. לא הסכמתי להשלים ולהיכנע לחוויה ממיתה זו, והחלטתי לעשות למען עצמי.

חיפשתי אחר טיפול הולם, תוך כדי היכרות מעמיקה עם שיטות ריפוי אלטרנטיביות אחדות כגון: "עוצמת הרכות", ריפוי בגונגים עם נועה בלאס ושיטת תרפיה  בקול ותנועה, אשר הפכו להיות חלק ממני ומחיי המקצועיים. בתהליך לא פשוט, באומץ ובהתמדה גיליתי קולות שלא ידעתי על קיומם בתוכי, ומצאתי בתוכי יכולות שאפשרו לי חיבור מחודש אל עצמי. הפכתי לאישה עם נוכחות קולית, מודעת, בעלת חיוניות ובהירות מחשבה. המסקנות שלי היו: קול ותנועה בשילוב מוסיקה ומגע, הם האמצעים לריפוי ושחרור הגוף והנפש כאחת. כך מצאתי את הריפוי שלי.

למי מתאים טיפול מסוג כזה?
"הטיפול מתאים לכל מי שסובל מבעיות הקשורות לקול: צרידות, גמגום, רעידות בקול, עוצמת קול חלשה או שתיקה, אילמות וחנק. נשים, נערות וילדים המרגישים: קושי בהבעה, חסימות רגשיות, פחד קהל, קשיים חברתיים, תחושת ערך עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי - ביטויים המבטאים חסימות של הקול הפנימי- מעידים על שינויים עצומים  לאחר טיפול  בשיטת "הקול המרפא. השיטה מתאימה גם ל'זייפנים' שאוהבים לשיר אבל לא מצליחים ועוד.

במהלך שנות עבודתי, פגשתי הרבה אנשים ובמיוחד נשים, נערות, ילדים, שהושתקו על ידי הסובבים אותן עד שכמעט 'נעלמו' קולן נאלם. כל הבעיות הללו מטופלות בהצלחה באמצעות השיטה, שבונה מחדש גם את הקול וגם את הביטחון העצמי האבוד, כמו גם את היכולות הפנימיות הדרושות ליישום הפוטנציאל האישי שלנו".

איך מופק הצליל של הקול האנושי? כיצד הוא מבטא אותנו?
"קולו של אדם הוא תעודת הזהות שלו. קולו של אדם אחד שונה מקולו של אדם אחר, בדרך הפקת הצליל, איכות הצליל, גובה הצליל ועוד. הקול מעביר תדרים, תחושות ומסרים ו'מצייר' בדמיון אצל השומע, דמות שאותה אנו מייחסים לדובר. לכל אחד מאתנו קרה לא פעם שאנו חשים שקולו של אדם מסוים נעים לנו, בעוד שקולו של האחר הרבה פחות.
מה הוא הגורם בקול האנושי לתחושות חזקות אצל השומע?
איך ניתן להפיק קול שיישמע בדרך מסוימת ולא אחרת?
מהם המאפיינים של הקול?

את כל התשובות ניתן למצוא דרך העבודה הקולית המשלבת שיטות ריפוי שונות, אותה גיבשתי לשיטת "הקול המרפא" המשלבת תנועה, מוסיקה, צבע ומגע.

איך מתבצע הטיפול? מה הרציונל מאחורי השיטה?
"הטיפול מתבצע באופן פרטני או בקבוצה. בנוסף, מתקיימות  סדנאות, הרצאות חווייתיות בנושא, וכן קורסים להכשרת מטפלים. כמי שעברה תהליך של ריפוי, שחרור והעצמה של הקול, חשוב לי: לעורר מודעות לחשיבות שיש לקול על חיינו הפיזיים והרגשיים. לעורר מודעות לעובדה שהאופן שבו אנו משמיעים את עצמנו, משפיע על המילים, משפיע על מי שאנחנו ועל התגובות של אחרים אלינו. 

חשוב לדעת, כי במקום שבו אין מילים לתאר תחושות, רגשות וזיכרונות, במקום שבו חווינו השתקה, השפלה או כאב -  במקום זה אנו בונים: חומות של סגירות, ביישנות, עכבות רגשיות, שתיקה, קהות רגשית, חוסר חיונית וחוסר שמחה.

בשונה מקלינאית תקשורת, התרפיה שלי היא טיפול הוליסטי חווייתי, המתייחס לגוף ולנפש בכללותם. אני משלבת בעבודתי הנעה חווייתית להשמעת הקול, גם בדיבור וגם בשירה, דרך האמצעים הנוספים של: תנועה, מוסיקה, ציור וכתיבה.

הטיפול מתאים לבני כל הגילאים, לקבוצות אוכלוסייה בריאות וגם לאנשים שחולים במחלות הפוגעות ביכולת הדיבור והתנועה, כגון: מחלת פרקינסון.

לדוגמה, נשלחתי לעבוד עם חולי פרקינסון בבי"ח "מאיר" בכפר סבא, ונוכחנו לגלות כי יכולת הדיבור שלהם השתפרה מאוד לאחר העבודה עמי בשיטת "הקול המרפא". במהלך העבודה, תוך כדי שחרור הקול השתחררו גם אנרגיות של שמחה וחיוניות. הפרויקט הזה הוביל לעבודה עם בעיות של גמגום, והתגלה כיעיל מאוד.

יש לי ניסיון רב גם בעבודה עם נשים שעברו התעללות פיזית ונפשית מצד אחד וגם עם אנשים העוסקים בקולם במסגרת עיסוקיהם כמו: זמרים ועוד. אני מטפלת באנשים באופן פרטני ובקבוצות וגם מקיימת סדנאות וקורסים להכשרת מטפלים".

מה מייחד את הטיפול בהשוואה לשיטות אחרות?
"הטיפול מתבצע באופן חווייתי, תוך הקשבה והתאמה לקצב המיוחד של כל אדם. הקול המשחרר והמרפא, 'מגיח' בהדרגה מתוך אזורי הגוף השונים. עבודת הגילוי והשחרור נעשית דרך תנועות הגוף בשילוב מוסיקה ומגע בגישה תומכת ומקבלת ותוך כדי בניית יחסי אמון ביני לבין המטופל. התהליך מרגש מאוד. אחת מתלמידותיי שהינה 'דולה' במקצועה, ועוסקת בהכנת נשים וליווי בלידה, אמרה לי: 'התהליך כאן, בשיטת "הקול המרפא" דומה למה שאני עושה. התחושה היא ממש כמו ללדת תינוק

באותו מעמד לשתינו היו דמעות בעיניים. לשמוע ולגלות מחדש את הקול של אדם שקולו 'נעלם', 'נאלם' למשך תקופה - זאת חוויה עוצמתית  הרבה מעבר למה שאוכל לתאר במילים. ולי - אין סיפוק יותר גדול מזה..." .

מה הערך המוסף של העבודה מלבד הפקת קול?
"מתן ביטוי לקולות יוצרת תחושת ביטחון, חיזוק נוכחות ויכולת מחודשת לקחת אחריות על החיים שלך ועל קשת רחבה יותר של חלקי האישיות .להשמיע קול, הוא לתת לעצמך לגיטימציה להביע את מי ומה שאתה! בתהליך הטיפולי נוצרת תחושת מלאות והרחבה והקול הופך להיות נוכח, בטוח והחלטי. מטופלים שסבלו ממתח ועומס רגשי דיווחו אחרי הטיפול שהם חשים הקלה, שחרור ורוגע כמו גם שיפור תקשורת עם הסביבה ועוד".

טלפון: 072-2285714

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ד"ר אירית אלון Ph.D לחצו כאן

לקבלת יעוץ אישי מאירית אלון התקשרו בכל שעה: 072-2285714

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

אירית אלון, אירית אלון כתובת, אירית אלון המלצות
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן







מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

אירית אלון, אירית אלון כתובת, אירית אלון המלצות

דרג תוכן עמוד זה

5.00