מדורי תוכן

נעמי לאלזר - מומחית לבעיות קשב וריכוז בבאר שבע

נעמי לאלזר "לעוף רחוק" - מרכז בבאר שבע הינו מרכז הוליסטי לשיפור כישורי למידה ותפקוד, להעצמה ולהגשמה אישית וליצירת שינוי בחיים.

מאת
לקבלת יעוץ אישי מנעמי לאלזר התקשרו בכל שעה: 072-2285427

נעמי לאלזר "לעוף רחוק" - מרכז "לעוף רחוק", בהנהלת נעמי לאלזר, הינו מרכז הוליסטי לשיפור כישורים, להעצמה ולהגשמה אישית.

במרכז משולבות גישות ושיטות המותאמות לכל אחד ואחד מכם באופן אישי לטוב המירבי עבורכם. 

גישות ושיטות אלו מאפשרות להגיע לאיזון פיזי- רוחני - רגשי, ומימוש הכישורים הייחודיים.

שילוב הגישות והשיטות מסייע להתגבר על חסמים ומתחים רגשיים המונעים ממך להביא לידי ביטוי את היכולות והכישורים המופלאים בהם ניחנת.

במהלך המפגשים תרגיש/י כיצד ניבנים השינויים באמונות ובדפוסי ההתנהגות, שיובילו לשליטה מיטבית בחיים שלך ולאמונה כי הכוח להתפתח, לשנות ולהתקדם נמצא בידיים שלך.

השיטות והגישות המובילות במרכז "לעוף רחוק" 

גישה נוירו-התפתחותית-תפקודית, אלבאום, שיטת מוח אחד, ביופידבק, מיינדפולנס,  RGRM - השיטה של רוני גרדינר המשלבת תנועה קצב ומוסיקה, שיטת אירלן - המאתרת קשיים בעיבוד החזותי, אימון להורות ומשפחה.

השילוב הייחודי של השיטות והגישות השונות ובהתאמה אישית, ההתייחסות האישית והמותאמת היא הדרך הנכונה המאפשרת לכל אדם להפיק תוצאות מיטביות בכל שלב בחיים.


קשב וריכוז

בשנים האחרונות, נושא קשיי הקשב והריכוז הפך למדובר יותר ויותר, וקיימת עלייה משמעותית בתיוג ילדים ומבוגרים כבעלי הפרעות מסוג זה. בניגוד לגישה המסורתית, הרואה את כולם כקבוצה אחידה, אנו במרכז "לעוף רחוק" מאמינים כי יש גורמים רבים לבעיות קשב וריכוז, ודרכי טיפול שונות לכל אחד.

הסובלים מבעיות קשב וריכוז עלולים לספוג לא מעט כעס, נזיפות ודחייה מהסביבה, היוצרים פגיעה רגשית ונפשית. לעתים הם מתקשים לנהל חיי חברה תקינים, לרכוש חברים ולשמור על קשרים. כל אלה, יחד עם קשיים לימודיים, גורמים לתחושת חוסר מסוגלות, ייאוש ותסכול.

מרכז "לעוף רחוק" בבאר שבע נותן מענה לכל ילד או מבוגר הסובל מקשיי קשב וריכוז, בהתאם למצבו האישי. בשלב האבחון, אנו מאתרים את מקור הקשיים על ידי תשאול ואבחון מקיפים. לאחר הבנת מקור הקושי - ותמיד הוא משולב מספר מקורות, מותאם לכל אחד טיפול אישי בשילוב שיטות וגישות ייחודיות ומתקדמות, כדי להביא לתוצאות מיטביות.


 

קושי בעיבוד חזותי -  שיטת אירלן?

אירלן – קושי בעיבוד חזותי הינה תופעה גנטית שממנה סובלים 15% מאוכלוסיית העולם ומקורה במרכז הראיה במוח.

שיטת אירלן מטפלת בקושי של מרכז הראיה במוח בעיבוד חזותי של המידע שמגיע אליו מהעין. זו איננה בעיה בחדות הראייה או הפתולוגיה של העיניים, אלא צבע אחד או מספר צבעים בקרן האור משבשים את התפקוד של מרכז הראיה וגורמים לתופעות כגון: תפיסת עומק שגויה, סינוור, עייפות, מתח, כאבי ראש, מיגרנות, אותיות, נוזלות/רוקדות/מתערבלות על הדף בזמן קריאה ועוד.

33% מהאנשים המאובחנים כבעלי קשיי קשב וריכוז עשויים להיות בעלי קושי בעיבוד חזותי.

שיטת אירלן איננה פולשנית ואיננה עושה שימוש בתרופות. התוצאה מידית.

שיטת אירלן התגלתה בשנת 1983, על ידי הלן אירלן, פסיכולוגית חינוכית ומומחית לקשיי למידה וקריאה, ורשומה כפטנט בארצות הברית. שיטת אירלן עושה שימוש בשקפים צבעוניים, ובעדשות משקפיים מסננות צבע. כלים אלה מטפלים בקושי בעיבוד החזותי שנגרם עקב תפקוד לקוי של מרכז הראיה במוח, תוך הפחתה משמעותית של הרגישות לאור. שיטת אירלן, המתבססת על מחקרים, מיושמת בעשרות אלפי בתי ספר ברחבי העולם.

הבעיה, על פי רוב, היא בעיה תורשתית וקשה מאוד לאתרה באמצעים סטנדרטיים, חינוכיים או רפואיים, הקיימים כיום.

 

 

וויסות תחושתי

אנו קולטים את הגירויים בעולמנו באמצעות החושים שלנו: ראייה, שמיעה, טעם, ריח, תחושת המגע (על פני העור – תחושה טקטילית), תחושה עמוקה (שרירים, גידים ומפרקים), ותחושת התנועה ושיווי המשקל (מערכת ווסטיבולארית- אחת המערכות האחראיות לשיווי המשקל).

ויסות תחושתי הוא היכולת לווסת ולארגן את הכמות, העוצמה וסוג התגובה לגירויים התחושתיים, באופן מדורג והסתגלותי. תפקוד זה מאפשר לאדם להשיג ולשמור על טווח תפקוד אופטימאלי ולהתמודד עם אתגרי החיים. לכל אדם ניסיון חושי אחר – כל אחד חש אחרת את העולם- התחושות הן סובייקטיביות, לכן, כל אחד בונה לו עולם ייחודי ומיוחד רק לו. 

בני האדם חיים בסביבה דומה אך כל אחד חש ומגיב באופן שונה ומתנהג אחרת. 

אצל רוב האנשים הוויסות התחושתי הוא תהליך המתרחש בצורה אוטומטית ורצופה. "לכל אדם יש במערכת העצבים מנגנון המאפשר לו לווסת את הגירויים החושיים, שהוא קולט – עמעום הגירויים, או לחילופין התגברותם, הם אלו המאפשרים לו לתפקד. יש אנשים שהמנגנון אינו מווסת אצלם, בעוד שרוב בני האדם חווים גירויים שונים כנעימים או לא מפריעים, הם מפרשים אותם כמציקים ולא נעימים עד כדי כאב" (אבן, 2004). לעיתים קשיי הוויסות יופיעו בכמה מערכות, וינועו מרגישות יתר לתת רגישות באותה מערכת עצמה.

מי שהמערכות החושיות אצלו מווסתות יוכל להתנהל בצורה מיטבית בסביבות השונות, במצבים שונים. מי שחווה חוסר ויסות תחושתי (איננו קשוב לתחושות שלו) יחווה קושי בהתנהלות בסביבות השונות. יכולות להופיע התנהגויות משני אופנים: בריחה/סגירה (הסתתרות מאחורי המעילים בגן, רצון להישאר לבד, התנגדויות להשתתף באירועים שונים, סגירת הקשב של אותה התחושה וכו') או הדיפה (אותם ילדים המגיבים באופן קיצוני לאירועים) בשתי צורות התגובה הילד או המבוגר חשים איום בדרך זו או אחרת והרצון הוא להגן על עצמם מפני אותו האיום.

במצבים של חוסר ויסות תחושתי, חשוב לבחון את המפה התחושתית של האדם. להבין אלו תחושות הן ברגישות יתר ואלו בחסר – להגיע לשורש העניין ולא לטפל במופעים חיצוניים והתנהגותיים (כפי שנהוג בשיטות שונות), הרעיון הבסיסי הוא לסייע לאדם לאזן את התחושות (לספק תזונה תחושתית מותאמת) ולהביאן עד כמה שניתן לתפקוד מווסת.


וויסות ריגשי

איזון ריגשי מוגדר כמצב שבו האדם מגיב באופנים ובעוצמות תואמות סיטואציה. 

בכל מצב שבו האדם מגיב לסיטואציה באופן שאיננו תואם את הסיטואציה או בעוצמה לא מותאמת, בדרגות שונות – משמע שהאדם לא מווסת ריגשית. חוסר ויסות ריגשי איננו מאפיין רק ילדים אלא גם בני נוער ומבוגרים, נשים וגברים.

השאלה הנשאלת, מדוע האדם מגיב באופנים קיצוניים? התגובה הלא מווסתת יכולה להתבטא בתקיפה פיזית או מילולית או בנסיגה, אדישות, הסתתרות או בריחה. התגובות יכולות לנבוע מהרמה המודעת או הבלתי מודעת – תגובה אוטומטית.

מטרתו של האדם היא הגנה עצמית על עצמו ו/או על המרחב האישי שלו. אדם המגיב באופן קיצוני בדרך כלל, מרגיש מאוים. תמיד יהיה טריגר לתגובה, משהו שמתרחש רגע לפני (לעיתים קרובות הסביבה איננה מזהה את הטריגר ונדמה שלא קרה שום דבר משמעותי). ניתן להניח, שמה שמפריע לאחד ומהווה איום לגביו לא יהווה איום עבור אדם אחר שלא ישים לב לכך או יגיב אחרת – אולי בתגובה מתונה יותר או לא יתייחס בכלל.

חוסר איזון ריגשי יכול לנבוע ממקורות שונים: 

פיזיים, תחושתיים, ריגשיים, חברתיים, לימודיים, משפחתיים ועוד.

חשוב להבין את הרקע לחוסר הוויסות הריגשי ולתת מענה מותאם.

 

קשיים התנהגותיים, לימודיים, גופניים וקוגניטיביים

בשנים האחרונות קיימת עלייה חדה בפניות של הורים, מורים ואף ילדים ובני נוער החווים קשיים התנהגותיים וחברתיים, לעיתים קרובות הם מדווחים על חוסר אונים, אוזלת יד בהתמודדות עם הקשיים הללו. חוסר האונים מתאפיין בכיוונים קיצוניים שונים: מ"הרמת ידיים", וויתור וייאוש ועד תגובות מוקצנות על מנת להתגבר על הבעיה. בין הרמת ידיים והייאוש לתגובות מוקצנות – ניתן למצוא דרכים מותאמות אפקטיביות הרבה יותר. דרכים הנותנות מענה מותאם ומאפשרות לחשב מסלול מחדש. 

המופעים החיצוניים הבאים לידי ביטוי (התפרצויות זעם, חוסר גבולות, התנהגות מוקצנת כזו או אחרת, חוצפה ועוד) מתויגים לעיתים קרובות, כקושי בקשב וריכוז והפתרון הניתן הוא בהתאם לכך – מתייחסים לסימפטומים החיצוניים - ומסיקים מסקנות המובילות לעיתים קרובות לטיפול תרופתי.

אך לא כך הוא.

אנחנו רוצים להדגיש באופן מיוחד, שגם אם המופעים החיצוניים נראים דומים, אפילו נראים על פניו זהים (לצורך הדיון), הרקע איננו זהה, קיימים הבדלים ניכרים בין אדם לאדם. 

לא ניתן להתייחס לכל ההתנהגויות ולקשיים החברתיים באותו האופן, כל אדם הוא ייחודי ולכל אדם רקע שונה ומקור הקושי יכול להיות שונה לחלוטין. אי לכך צריך להתייחס לכל מקרה לגופו של עניין ולחקור את המקורות כשמגיעים למקורות , רק אז להתאים את ההתייחסות והטיפול – הטיפול חייב להיות בהתאמה אישית בלי הכללות –לראות את האדם ולא את הקושי. חשוב לזכור שהאדם איננו הקושי, יש אדם ויש קושי שאיתו הוא מתמודד. 

מקורות הקשיים הם שונים. אנחנו מדגישים את המילה – מקורות – היות שאף פעם אין מקור אחד ויחיד, תמיד אנחנו רואים תמהיל של מקורות. משמע, מספר גורמים היוצרים את הקושי. לא ניתן להתייחס למקור אחד בלבד כי אז נחטא לעניין, יש להתייחס לכל המקורות ולהבין לעומק. יש לזכור שכל מקור הוא בעוצמות שונות מדרגות נמוכות לדרגות מוקצנות. ותמיד יש להתבונן ולהבין את המקבץ. רק כך הטיפול יהיה בהתאמה אישית.

פונים רבים חסרים כלים ואסטרטגיות כיצד להתמודד בסיטואציות שונות, שיקוף הקושי תוך העלאה למודעות ובניית הכלי המותאם לעיתים קרובות, מאפשר לחשב מסלול מחדש. 


לשאלות נוספות, התייעצות, הזמנת טיפול או קביעת פגישה אישית, צרו עימי קשר טלפוני.

יצירת קשר:

072-2285427

קישור לאזור האישי שלי

לקבלת יעוץ אישי מנעמי לאלזר התקשרו בכל שעה: 072-2285427

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

מרכז לעוף רחוק טלפון, מרכז לעוף רחוק כתובת, מרכז לעוף רחוק המלצות, מרכז לעוף רחוק בבאר שבע, מרכז הוליסטי לשיפור כישורי למידה בבאר שבע, נעמי לאלזר, הגשמה אישית בבאר שבע, NLP בבאר שבע, טיפול בשיטת מוח אחד בבאר שבע, טיפולי רייקי בבאר שבע, מדיטציה בבאר שבע, טיפול בבעיות היפראקטיביות באר שבע
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

מרכז לעוף רחוק טלפון, מרכז לעוף רחוק כתובת, מרכז לעוף רחוק המלצות, מרכז לעוף רחוק בבאר שבע, מרכז הוליסטי לשיפור כישורי למידה בבאר שבע, נעמי לאלזר, הגשמה אישית בבאר שבע, NLP בבאר שבע, טיפול בשיטת מוח אחד בבאר שבע, טיפולי רייקי בבאר שבע, מדיטציה בבאר שבע, טיפול בבעיות היפראקטיביות באר שבע

דרג תוכן עמוד זה

0