מדורי תוכן

האם אתה שולט או נשלט?

חקירה פנימית מאפשרת לנו לפגוש ולהבין מזווית אחרת לחלוטין את המחשבות המוכרות שלנו ולשנות את הדרך שבה אנו רואים את עצמינו, את הסובבים אותנו ואת החיים בכלל.

מאת
האם אתה שולט או נשלט? האם אתה שולט או נשלט?
לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כמה וכמה פעמים נשאלתי לדעתי לגבי תיאורית מלחמת האור בחושך הטוענת לקיומם של כוחות חיצוניים לנו המנהלים מאבק קיום ביניהם ואנחנו, בני האדם, משרתים אותם. תפיסה זו רווחת בעיקר בין אנשים שהייתי מגדיר כבעלי מיקוד שליטה חיצוני. הכוונה הינה לאותם אנשים המרגישים נשלטים בידי כוחות החזקים מהם ומאמינים בזה ומתוך כך הם קורבנות של מציאות הנכפית עליהם. אומרים שמי שמשרת את האור, האור ישרת אותו ומי שמשרת את החושך, החושך ישלוט בו. לדעתי, זה לא משנה אם הם "שליחים" של האור או "שליחי" החושך, הם עדיין יאלצו להקריב משהו מעצמם בשל כך ולא יחושו שהם עצמם השולטים בחייהם, אלא נשלטים בידי נסיבות חייהם. לעומת קבוצת אנשים זו, ישנה קבוצה נוספת שהייתי מגדיר כבעלי מיקוד שליטה פנימי והכוונה לאותם אנשים השולטים ומנהלים את חייהם ומודעים לכך שהם אלו היוצרים את המציאות אותה הם חיים.

אני אומר שכל גוף, למרות שניצב באור, יוצר צל שחור. זאת מכיוון שהוא חוסם את האור ולא מאפשר לו לזרום דרכו. אבל אל נא נשכח שהצל אינו גוף ממשי ואין לו נוכחות משל עצמו והוא תמיד תלוי בעצמת האור ובגוף שחוסם אותו. בעל מיקוד שליטה חיצוני לא מבין שהוא עצמו משפיע על עוצמת הצל או האור שעובר דרכו ולכן לא יקח את המושכות לידיים ולא יצליח לייצור את המציאות שהיה רוצה או אפילו לא ינסה. מערך האמונות עליו גדל ובהן מאמין אדם זה ניתן לשינוי ואם ירצה יוכל בצורה הדרגתית לעבור למיקוד שליטה פנימי וללמוד כיצד לאפשר לאור לעבור דרכו ולהקטין את הצל בחייו ומשם אל ניהול ושליטה בחייו. אל תחושה של מלך ולא קורבן.

התפיסה אותה אני מאמץ הינה שיש אנרגיית חיים הזורמת בעולם ובכולנו ומה שהופך כח זה לטוב או רע זה ההבדל בין זרימה לתקיעות. כל עוד יש זרימה טובה, הכל בסדר. אנחנו נרגיש שלמים, אוהבים ונדע ליצור מעגלי נתינה וזרימה בחיינו, יהיה לנו שקט נפשי. ברגע שהאנרגיה נתקעת כתוצאה מחסימה כלשהי והסיבות לכך מגוונות, כמו למשל שאירוע מסוים ברגע נתון לא תואם את האמונה/ תפיסת העולם שלך  אז, נוצרים כעסים, מתח נפשי, מחשבות שליליות, פחדים, רגשות שליליים ומחלות. ממש כדור שלג שהולך וגדל ומוציא אותנו לגמרי מאיזון ומוביל לתחושה שאנו לא שולטים בחיינו והנשמה אינה יכולה להביא את עצמה לידי ביטוי. חישבו על דברים זורמים בחיים כמו מים. כשמים, טעם החיים, עומדים ,הם הופכים רעילים ויכולים לגרום אף למוות.

בכדי לעבור ממיקוד שליטה חיצוני לפנימי, אפשר בתור התחלה לאמץ את שיטת ה"עבודה" של ביירון קייטי ,שם תמצאו את עצמכם ע"י סידרה של 4 שאלות והיפוך אחד, עוברים טרנספורמציה ראשונית ושינוי בהרגשה. החקירה הפנימית הזו מאפשרת לנו לפגוש ולהבין מזווית אחרת לחלוטין את המחשבות המוכרות שלנו ולשנות את הדרך שבה אנו רואים את עצמינו, את הסובבים אותנו ואת החיים בכלל. החקירה תביא אותנו לגילוי כי מה שגורם לנו סבל איננו מה שקורה במציאות- אלא הסיפור שאנו מספרים על זה, ובעיקר הציפיה שלנו שדברים יקרו אחרת  ממה שקורה במציאות. החלק הראשון בשיטת ה"עבודה" מתחיל במה שבכל מקרה אנו עושים, אבל לא תמיד מרגישים נח עם זה: לשפוט, לבקר, ללא רחמים, להוציא הכל החוצה, לפרוק כל מה שאוכל אותנו אבל על הכתב והכל כלפי אותו אדם . בשלב השני של השיטה אנו מתבוננים במשפטים שכתבנו ולגבי כל אחד מהם אנו שואלים את ארבע השאלות :

1. " האם זו האמת?". שאלה זו לעיתים מטלטלת את הקרקע המוצקה לכאורה שבתוכי, כשאני מזהה, שהתשובה הפנימית העולה בי היא "לא". למעשה לא פעם כששומעים את השאלה בפעם הראשונה, הדחף הראשוני הוא לענות "כן, בטח!", כי הרי זמן רב אני מחזיק בסיפור הזה.
2."האם אתה יכול לדעת בוודאות שזה נכון?". אני עוצר רגע, נושם עמוק, ומגלה שלא.
3. השאלה השלישית מאפשרת לי לגלות איזה מחיר אני משלם כשאני נאחז באמונה הזאת, כלומר איזה דפוס התנהגות אני מנהל כשאני פועל מתוך האמונה שאני ...?  ." איך זה מרגיש מבפנים?" ( שאלת משנה).
4. "מי היית  בלי האמונה הזו?" וכאן עושים פסק זמן ומתבוננים פנימה עמוק ואז, עולות פתאום תובנות מפתיעות. אחת תשובות המפחידות היא- אני לא יודע. כמובן שאני לא יודע, אני לא זוכר את עצמי במצב מאוזן , בלי הכעס ,המירמור והאמונה ש . . .
אי הידיעה הזו היא תחילתו של שחרור גדול. אני עומד מול האפשרות שאין לי מושג מי אני בלי הסיפורים שלי- מפחיד. אבל מרענן.

ההיפוך
כל משפט שכתבנו כביקורת בשלב הראשון, אנו אומרים לעצמינו בהיפוך ובודקים אם הטקסט המהופך מתאים לאמת הפנימית שלנו. לדוגמה " הוא לא יודע לנהל את החברה" הופך ל"אני לא יודע לנהל את עצמי". או "הוא קמצן ולא מוכן לשלם יותר" הופך ל"אני מאפשר את זה וכנראה לא מרגיש שמגיע לי יותר". לוקחים אוויר וממשיכים כך לגבי כל המשפטים שכתבנו. התשובות שאנו שומעים מתוכנו מחוללות לרב טלטלה תודעתית-רגשית חזקה ולא מוכרת. כשממשיכים לחקור את תפישות העולם הנרכשות שלנו, מגלים שהן פשוט קורסות בצורה בלתי הפיכה ותחושת השחרור הפנימי מתעצמת. המודעות והגילוי של מי שאני ללא האמונות הנרכשות והתגובות האוטומטיות אליהן מביאות לתחושה של שליטה בחיי ומתוכה שחרור גדול. אני המנהל של עצמי. התהליך יכול להיעשות גם בין בני זוג ולהביא לשיפור משמעותי בזוגיות. בתחילת הדרך אל השינוי מומלץ להעזר במדריך, מטפל או מאמן שיוכל לתמוך ולשקף לנו את המצב ובעתיד עם עליית המודעות סביר להניח שתוכלו לראות את הדברים בעצמיכם ולא תתנו לעצמיכם לברוח מהאמת שלכם.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שיתוף באמצעות: Post on Facebook Add to your del.icio.us Digg this story StumbleUpon Twitter

עוד באותו נושא:

אימון אישי, רוחניות, כעסים, מודעות עצמית, מתח, מחלות
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן





מחשבוני אסטרולוגיה
התאמה אסטרולוגית התאמה אסטרולוגית
בודקים התאמה אסטרולוגית במחשבון אסטרולוגיה
פרופיל מזלות פרופיל מזלות
מאפייני מזלות אסטרולוגים לפי תאריך הלידה
הורוסקופ שבועי תחזית שבועית
תחזית אסטרולוגית לכל גלגל המזלות. מה צופים הכוכבים.
הורוסוקופ. יום הלידה באיזה יום נולדת
מהו יום הלידה שלך?
קלף טארוט ואסטרולוגיה התיקון הקבלי שלך
מה התיקון והיעוד שלך על פי תורת הקבלה
קלף טארוט ואסטרולוגיה צבע המזל שלך
הצבע שמאפיין את המזל שלך ומה הוא מסמל
נומרולוגיה וטארוט
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה לפי תאריך לידה
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון נומרולוגיה - קריסטל המזל שלך
מחשבון נומרולוגיה
מחשבון אהבה נומרולוגי
מחשבון נומרולוגיה - קלף טארוט
מחשבון אהבה התאמה נומרולוגית לפי שם
פתיחה יומית בקלפי טארוט
פרישת טארוט און ליין
פרישת טארוט און ליין, לכל מצב בחיים
רוחניות
עוגיית מזל יומית
משפטי חשיבה חיובית
מנטרה יומית לחיבור לשפע והגשמה
   
בריאות ודיאטה
מחשבוני קלוריות ודיאטה
מחשבון BMI משקל אופטימאלי
מחשבון שריפת קלוריות
מחשבון קלוריות - חישוב אחוזי שומן בגוף
מחשבון קלוריות יומי - מחשבון BMR
מחשבון תזונה - יש לך גוף אגס או גוף תפוח
   
 
  • שליחת דף זה לחבר שליחת דף זה לחבר
  • גרסה להדפסה גרסה להדפסה


עוד באותו נושא:

אימון אישי, רוחניות, כעסים, מודעות עצמית, מתח, מחלות

דרג תוכן עמוד זה

5.00