מזל סרטן והצבע שעושה לו טוב: הצבע הלבן.
מזל סרטן מבשר את תחילת הקיץ, הפריחה נמצאת בעיצומה, וכל הפירות והירקות מבשילים בתקופה זו.

הסרטן שייך לאלמנט המים, נשלט על ידי הירח, צבעו לבן, מתכתו כסף- בדומה ללבנה.

סמלו האסטרולוגי בתקופה העתיקה הייתה החיפושית, אשר מסמלת את נפש האדם הכלואה בגוף-חומר. מזל סרטן מצביע על ההבנה העמוקה הנרכשת מניסיון החיים בתוך עולם החומר על פני כדור הארץ.

הסרטן בהיותו הרבעי בגלגל המזלות, מורה על שורשיו של היחיד, על יסודותיו, על הרקע, על התורשה ועל מורשתו. על המקום שבו הוא ירגיש בבית מבחינת צרכיו הבסיסיים, האינטימיות והאווירה הכללית.

במפת הלידה, הסרטן מצביע על המקום החם והסגור שבו גדל ומתחנך הרך הנולד – הבית והמשפחה, המסורת והקן המשפחתי, המקור והשורשים. סרטן, מסמן את העיבור וההתהוות, את הפריון ואת השפע. הוא מייצג את הרחם במובן הרחב והעמוק ביותר, כמו אוקיאנוס אינסופי.

ממלכתו של הסרטן היא התת-ההכרה ועולם החלומות, הוא שופע דמיון, רגישות, אינטואיציה, נוסטלגיה, פגיעות ודאגה, ומידה רבה של רומנטיקה. הוא מסמל את הילדות ואת העבר, זקוק להרבה ביטחון, חום ואהבה, יש בו מן הפיוטי ואוהב לשגות בחלומות.
מזל סרטן הוא דלת הכניסה של הנפש לעולם הממשי. בתקופה זו של השנה הימים מתארכים לעומת הלילות ולפיכך, הוא מסמל את הניצחון האור על החושך.

הצבע שעושה טוב לסרטנים הוא הצבע הלבן.
הצבע הלבן נחשב להיעדר כל צבע, לשקיפות, או למזיגתם של כל צבעי הקשת גם יחד.
הלבן מייצג את כוחות האור כנגד כוחות השחור, מסמל טוהר, ניקיון, את הבתולי והראשיתי, את תום הלב, את טוהר הנפש ואת צחות המחשבה.
הלבן הוא צבעו המסנוור של אור השמש הבוהק כאמת בהירה וצרופה. הוא אין סוף האור שממנו נברא העולם, הוא צבע המעבר המחבר את הסוף עם ההתחלה, את הנראה לשאינו נראה.
הלבן הוא צבעה של הלבנה החיוורת, הקרה, הנוסכת עלינו אווירה פסיבית והגות, של היעדרות ואי ודאות. הלבן הוא צבעם של השיבה חזרה והחזרה בתשובה, של השחר העולה ושל כיפת השמיים אשר טעונה אין ספור תגליות והפתעות לרוב. לאור הלבן שני כוחות, הכוח היורד והכוח העולה, ושניהם בין ההיעדרות לבין הנוכחות, בין היש והאין, בין הירח לבין השמש, בין השמיים לבין הארץ, בין קודש לחול.

הלבן הוא צבע של טוהר וזכות, המרווה את הגוף בחסד הרפואה ובאפשרות להשתנות. הוא צבעם של הפתיחות, של הכניעה מרצון, של ההתבטלות, של הענווה, של ההתגלות וההארה.
הצבע הלבן מסמל את התחייה, את התעוררות הרוח, את ההכרה ואת השליחות והשירות.

כתוצאה מהשפעתו של הצבע הלבן על חייו, ניתן לומר שהסרטן בונה את ביתו הפנימי תחילה בדמיונו העשיר. מידת הצלחתו תלויה באיכות היחסים שישכיל לבנות עם נפשו וביכולתו להקשיב לה. ביתו יהיה חשוך וספוג במחשבות פסימיות, בחששות, במרירות ובעיוותים של המציאות, או שביתו ישמש במקדש מואר ביופייה הזוהר של נשמתו ובחום הלב, המשפיע ומקרין לסביבתו אהבה ואור.
 

מה היית רוצה לדעת? שיחת יעוץ עם יועצים בכירים להצלחה, מתקשרים ומיסטיקנים, לחץ/צי כאן